2020-03-16, 14:20
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Sydkoreas statistik ser imponerade ut med under 100 nya fall per dag. De testar ju ändå 20 000 per dag så statistiken bör väl vara hyfsad säker.
Sydkorea visar vägen hur man borde agerat. Men då har dom erfarenhet. Dom hade ett MERS utbrott 2015 som dom lärde sig mycket av.
Dr Tengele har suttit i fikarummet och utarbetat teorier med andra aspisar som inte arbetat i vården. Det känns så tryggt....
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Unga friska människor i 20-års åldern har livet framför sig.

Multisjuka 85-åringar har redan levt sina liv.

Helt orimligt att vilja att 85-åringar ska leva framför 20-åringar.

Nu är det ju inte 85-åringarna som varit på skidsemester och fört hit den här jävla smittan, låt då 35+ snarare inte få nån intensivvård om de behöver det, mer rättvist eller hur. Idiot.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Förstår jag rätt?! Man ska låsa in gamlingarna??

Det är hans sätt att säga att gamla ska vara i karantän och vi anhöriga ska hjälpa eller nu talar Socialstyrelsen om att hon sagt till kommunerna att vara redo.

Nu kommer MSB:

Vi ska informera bort viruset, tvätta händerna, inte gå till jobbet sjuk, inte ta sig i ansiktet. Vi har invandra beteende i ett normalläge som vi måste ändra på.
Citera
2020-03-16, 14:21
Medlem
Marcens avatar
Tegnell tar visst förnuft till fånga och rekommenderar alla riksgrupper att isolera sig fullständigt.

Citat:
TT: Ska mina föräldrar gå ut och handla?
Tegnell: Nej, jag tycker vi ska hitta bättre lösningar för det. Det kan ju vara tråkigt för de att vara instängda den här perioden, men jag tror att de vinsterna kommer att vara så pass stora för den här gruppen.

Källa: Expressens liverapportering
https://www.expressen.se/nyheter/tuffa-planerna-som-ska-stoppa-viruset/
Citera
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0rrb4gg
Kan du inte handla för honom och lämna det på trappan, typ? Att städa är väl inte livsnödvändig.

Jo men om jag blir förkyld eller liknande måste ju även jag hålla mig hemma.
Dessutom finns det många ensamma människor i Sverige som inte har anhöriga som kan hjälpa dom.
Staten måste absolut hjälpa till nu.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
italien har 6.6% i dagsläget

https://www.youtube.com/watch?v=GIMXekRVnHo

Okej? Sydkorea har 0,7% och sverige typ 0,5%.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Nu kanske företagen flyttar ut i landet istället för att centraliseras till STHLM:s regionen.
Virtuella organisationer lär i alla fall få ett uppsving. Tror också att storstäder blir mindre attraktiva i framtiden, särskilt som detta coronavirus förväntas komma tillbaka igen och igen... om vi inte hittar något vaccin.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Skolorna kommer aldrig stänga i Sverige.

Stängs dom inte nu (Tegnell står just nu och säger att det absolut inte är aktuellt) så kommer dom aldrig stänga. Det ligger prestige i detta nu. Till och med Finland stänger skolorna....

Nej Sverige kommer inte att stänga. Nu gäller det inte bara för Tegnell-Mengele att rädda ansiktet utan alla dom som bakat upp honom. Om de kan göra honom till syndabock och sparka ut han så skulle beslutet kunna ändras.
Föräldrar kommer att hålla sina barn hemma vid minsta tecken på sjukdom så jag tror klassrummen är halvtomma på många platser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Övriga landet har inte kommit lika långt i spridningen för att åtgärden ska uppnå maximal effektivitet.

Jo, men jobba hemifrån är ju ingen förlust i produktion för de jobb där det är möjligt.
Citera
2020-03-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BKKBaby
Skulle hellre se att man tar det säkra före det osäkra till en början, tills dess att man ökat vårdkapaciteten, byggt upp lager av skyddsmaterial, testat och börjat producera antivirala läkemedel, osv osv. Att i dagsläget inte göra allt man kan för att bromsa förloppet känns som ren galenskap.
Instämmer!!👍
Citera
2020-03-16, 14:23
Medlem
Lost.Villains avatar
Det handlar om Kouuurvann!!

- Bagdad Bob Tegnell
Citera
2020-03-16, 14:23
Medlem
severustheemperors avatar
Citat: