2020-03-16, 14:23
Medlem
Tzatzikins avatar
Hur kan vi ha 0 smittade i Stockholm idag?
Citera
2020-03-16, 14:23
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Nu bör alltså Stockholmare jobba hemifrån enligt Tegnell. Varför inte bara köra hårt och säga hela landet?

Hur ska det gå till?
Citera
2020-03-16, 14:24
Medlem
Det här är alltså en karta på länder i Europa som har stängt skolorna: https://i.redd.it/cl82wl42qvm41.png

Vad i helvete håller Sverige på med? Jävla skit land!
Citera
Medlem
Såg jag fel, hostade hon? Då är Tegnell också smittad för han stod ganska nära, och det vet han. Fan vad de får hålla masken stackare. Det här är helt sjukt.
Citera
Medlem
sannes avatar
Alltså, är det bara jag som nästan vrider mig av garv när jag lyssnar på dessa presskonferenser. Det känns som man tittar på en satir film av sånt man inte ska göra om man har en pandemi.
Typ Monty Pyton eller.

Man kan tänka sig inte stora skolsamlingar, eleverna ska vara ute, barnen ska vara hemma när de är sjuka etc etc. Ganska lätta att genomföra, och inte får samma drastiska konsekvenser som att stänga skolorna. Mer tvättställ och lite mer handsprit. Vi får vänta med att sitta och lana en hel natt, vi får sluta med det. Du ska ha kontakt med vad som händer, på din ort.

Anders Tegnell
Citera
2020-03-16, 14:25
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Säger hon här mer än vad hon får säga?:

Helle Klein
@HelleKlein
Tror kanske inte att medierna nu ska rapportera varje dödsfall - det gör vi aldrig vid vanlig influensa som också skördar sina offer varje år. Blir lätt ännu mer panikstämning.#Coronasverige
https://twitter.com/HelleKlein/status/1238743884777361408?s=20

Och så kommer man nog försöka göra. I synnerhet när Socialstyrelsens nya triagedirektiv införs som kommer att innebära utsortering av våra gamla och sjuka från IVA-behandling.

När man låtit de asylsökanden som man anställt inom hemtjänsten fara runt hos de gamla som vandrande petriskålar.

Ja det var nog inte så populärt hos Anders Lindberg till exempel. Men döda är bra nyheter och nyheter säljer mer lösnummer. Pengarna är det viktigaste för en tidning.
Citera
2020-03-16, 14:25
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Hur kan vi ha 0 smittade i Stockholm idag?
Ingen har blivit testad. Du kan vara säker på att hundratals om inte fler smittades i Stockholmsområdet idag.
Citera
2020-03-16, 14:26
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jahapp, vad mer finns att säga om det?

De allra flesta kan sannolikt smittas, nu blev det här barnet smittat, och givetvis ska familjen isoleras så att de inte riskerar att smitta andra individer, R värdet sjunker med sådana åtgärder.
Det är väl klart som fan att de skall isoleras. Men nu var det ju en ögonläkare som smittade grabben. Ögonläkaren i sin tur kan ju inte ha vetat om att han bar på smittan. Hur många patienter har då inte han smittat som i sin tur har smittat vidare.
Var ögonläkaren lite hostig och valde ändå att vara på arbetet men helt ovetande om att det var corona. Fuskade han med handtvätt, spritning hostade han barnet i ansiktet, eller var viruset i rummet på alla verktyg som används.
Tex instrumentet man sätter direkt mot ögat och ev fuskat att sprita det mellan besöken.
Hur många inom sjukvården har inte redan spridit viruset ovetande.
Citera
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Det här är alltså en karta på länder i Europa som har stängt skolorna: https://i.redd.it/cl82wl42qvm41.png

Min KY-skola samt andra liknande i 08 är stängda from. idag och minst 2v framåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe

Jag och flera med mig, håller våra barn hemma sedan en vecka. Bor inte ens i närheten av Stockholm
Citera
Medlem
Det är ett jäkla snack om att tvätta händerna. Men Covid smittar genom ögonen, genom avföring, urin., Varför invaggas vi i falska påståenden? Som att det skulle räcka med att tvätta händerna även om det förstås också är bra. I Wuhan sprayades gatorna. Virus fastnar under skor, på ytor, överallt. Visir, glasögon, mask, handskar. Det är det som hjälper.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Absolut inte. Det är svenskarna själva som låtit allt detta ske. Ni låter er bli rövknullade, inte en gång och inte två gånger utan hela jävla tiden.

Det här kommer att få långtgående politiska konsekvenser.

Det kan även få juridiska konsekvenser.

Vi är nu i Nådens år 2020.
Valet 2022 kommer bli intressant.

Djävlar vad folk är förbannade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här