2020-03-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cetonix
Så oavsett hur många som dör här likt i Italien så kommer dom fortsätta att hålla skolorna öppna? Innebär att jag antingen måste arbeta och kanske dö eller få sparken under en sån här kris. Känns som att man lika gärna kan hoppa framför tåget.
Kan du inte sjukskriva dig? Se det som en liten protest. Om alla skulle göra så så skulle ju skolorna stänga oavsett.
Jag tror även att folk börjar agera på egen hand och regeringen anpassar sig efter oss.
Citera
2020-03-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Detta har varit känt sen mitten av januari. DE LJUGER FÖR ER!

Googla själv, har ingen länklista tyvärr där jag sitter. För mig är det här skåpmat.
Jag VET att jag läst en nyhetsartikel helt nyligen att italienska experter kallar barn superspridare.

Jag VET att jag själv läst ett antal nyhetsartiklar i jan/början feb som förtäljer att kinesiska experter säger att skolorna ska stängas och barnen inte besöka äldre släktingar pga barnens stora risk sprida smittan.

Och just det, DET FINNS INGEN IMMUNITET MOT ETT NYTT VIRUS I STORT SETT INGEN HAFT FÖRUT.
Det FINNS INGEN IMMUNITET MOT ETT NYTT VIRUS SON ÄR SLÄKT MED FÖRKYLNING SOM INTE HELLER GER IMMUNITET OCH KAN SMITTA IGEN LCH IGEN.
Och det FINNS INGEN IMMUNITET MOT ETT NYTT VIRUA SOM MUTERAR PRECIS HELA TIDEN OCH KAN MUTERA TILL FARLIGARE OM VI HAR OTUR.

Jävlar, du mår inte bra va? Jag tror man ska akta sig väldigt mycket för att lyssna på sådana som just du.
Citera
2020-03-16, 12:30
Medlem
BonerBatmans avatar
Vad tror ni om oss som tar biologiska mediciner som försämrar vårat immunförsvar för att tackla autoimmuna inflammatoriska sjukdomar? Tar evigheter för mig att bli frisk en vanlig förkylning...
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
"– Det är äldre personer med underliggande sjukdomar, säger Elin Lindström vid presstjänsten i region Stockholm."

Saxat från aftonbladets live rapportering

Kan vara allt ifrån dålig syn..
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Unga och FRISKA har i princip 0 % risk att dö.

Om en person under 60 år dör så har de underliggande sjukdom alternativt rökare (rökare har 14ggr högre risk att dö) och/eller fet.
Om man "släpper" lös det och alla går på som vanligt. Många insjuknar. Och du får bara en vanlig förkylning av detta och sedan nästa vecka får blindtarmen.
Ser du en kapacitet då för att vårda din blindtarm eller kan du se ett scenario när du kommer till sjukhuset att det är kaos, läkare och sjukhuspersonal är sjukskrivna. Helt plötsligt är din blindtarm inte en vanlig sjukdom utan en dödlig sådan om du inte opererar bort den själv. Eller ta valfritt exempel på de som kommer in. En bilolycka.

Så släpp staketet nu och se den stora bilden istället för att haka upp dig på detaljer.
Senast redigerad av Lugnochro 2020-03-16 kl. 12:39.
Citera
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Virus smittar även genom ögon. Hur skyddar masken?

Den skyddar dina luftvägar. Sedan får du komplettera med ett par skyddsglasögon eller ett visir för att inte viruspartiklar ska hamna där.
Citera
2020-03-16, 12:31
Medlem
Dbloodss avatar
Norge gör en liten Iransk manöver:

"På grund av coronaviruset vill kriminalvården i Norge släppa fångar med kortare strafftider tidigare, rapporterar norska VG."
Citera
Medlem
Lucianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Mina händer är spruckna av allt tvättande. Hoppas få tips på lämplig handkräm på pressträffen.

Cetaphil t:ex är bra, ex:vis deras handkräm (bäst) eller fuktkräm

https://www.apoteket.se/produkt/cetaphil-protect-hand-cream-50-ml-310656/
https://www.apoteket.se/produkt/cetaphil-moisturizing-lotion-500-ml-flaska-306308/
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Frankrikes hälsominister uppger att antalet smittade fördubblas var tredje dag.

Det går undan som fan när det fått fäste.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
https://www.sydsvenskan.se/2020-03-16/stangda-granser-stoppar-sjukvardsutrustning

Ja, får ju vara antingen eller. Om Tyskland stoppar måste vi ju göra samma. Men om man istället samarbetar o prioriterar så är det ju bäst. Perfekt om EU tar den rollen.

Även insatserna borde koordineras bättre. Som nu känns det som varje land för sig. Kina hade ju en fördel att kunna flyga in material o läkare från hela landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Vad tror ni om oss som tar biologiska mediciner som försämrar vårat immunförsvar för att tackla autoimmuna inflammatoriska sjukdomar? Tar evigheter för mig att bli frisk en vanlig förkylning...
Jaa du vad tror du? Du är tyvärr i högriskgrupp. Följ amerikanska myndigheter och stanna hemma!
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvknarkaren
Flockimmunitet är strategin av galna imbeciller, inget annat.

För det första kan man fortfarande inte vara säker på att det ens fungerar.

För det andra betyder det att man offrar ett okänt antal människor.

För det tredje så vvet vi inte vad långtida effekter på tillfrisknade blir.

Det enda rätta såhär tidigt är att hålla ned antalet smittade så lågt som möjligt, genom karantäner och andra metoder, samtidigt som man jobbar mot ett vaccin. Under tiden får man dessutom reda på mer om virusets effekter på oss människor, och man får mer tid att förbereda sjukvården, genom att till exempel börja nödproducera respiratorer.

De som nu hyllar "flockimmunitet" kommer att bli extremt hårt dömda av både historien och av de människor som har anhöriga som dör i denna pandemi.

Man kan bara bli smickrad när det kommer från FBs mest korkade skribent! Tack!

Flockimmunitet kommer inte att offra några produktiva unga människor.

Men här inne har folk panik och vill att vi stänger ner hela samhället med miljoner arbetslösa bara i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in