2020-03-16, 12:47
Medlem
[quote=arbetet|70737073]#FakeNews

På CNN alldeles nyss berättar man om fenomenet att en del av sjukvårdspersonalen i Kina och nu även i USA blir allvarligt sjuka i COVID-19 trots att de i många fall är unga och friska innan./QUOTE]

Detta beror på att sjukvårdspersonalen utsätts för många patienter med viruset och samtidigt saknar immunförsvar mot det.
Mannen på gatan får inte ens en tiondels exponering av viruset kontra vad en läkare som behandlar patienterna får. Därav är det viktigt att de skyddar sig till varje pris.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Finns ju många virus ute i världen som inte finns i Sverige, dessutom måste vi skippa globalismen i framtiden och gå tillbaka till det småskaliga, helst skippa kapitalismen på lång sikt också.

Varför ska man tvätta händerna när målet är att bli sjuk?
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du fortfarande inte noterat att vi har industrisemester och sommarlov varje år.......

Din jävla MUPP, ser du börserna krascha 50% för semester och sommarlov?

HUR JÄVLA DUMMA ÄR NI?!
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Hur skyddar masken när miljoner i Sverige köper den, för att senare ta av den med sina barn som vart i skolan?

Förklara gärna.

Nopp.

Man låter inte sina barn gå till skolan om man har något som helst ryggrad och konsekvenstänkande.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Nej!

Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sant att vi har begränsade resurser. Med Coronaviruset bryr sig inte ett skvatt om din högerextrema smörja. Nu måste vi bara koncentrera oss på att försöka hålla nere takten i smittspridning.

Anders Tegnell vet miljoner gånger mer om smittspridning än tomtar som dig gör smittspridning.
Förklara hur vi håller ned takten genom att ha skolor och förskolor öppna sant inga åtgärder för kollektivtrafiken.
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Lögn lögn lögn Hela världen vet att denna virus kan drabba illa på alla åldrar
Nu ska de rädda 100 åringar och spela roulett med resten usch
Citera
2020-03-16, 12:48
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/gymnasieskola-i-uddevalla-stanger-fortsatter-pa-distans

Börjar det hända nu? Börjar skolorna läggas ner?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Det svenska samhället är väl öppnast i Europa? Andra har stängt nästan allt.
Så vi kommer alltså klara oss bäst i Europa! :-)

Ja, kanske i slutänden, tillsammans med Finland Men det vet vi först om, tidigast, ett år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Med tanke på att det var inga och friska som smittades först i Sverige så borde de enligt ditt resonemang ha dött nu? Eller hur lång tid tycker du det ska ta?

Sverige är ca 2 veckor efter Italien. Siffrorna kommer vara mycket värre här om 2 veckor än de är i Italien idag. Tänk själv.
Citera
2020-03-16, 12:49
Medlem
Saker som oroar mig:

* svensk sjukvårds kapacitet
Vad klarar den, jag kan förstå tänker om flockimmunitet, men är Sverige med lägst antal iva-platser i Europa rätt land att ta hoppet rakt ut?

* covid-19
Inte att jag själv får sjukdomen och nödvändigtvis skulle dö (är i god form och var sjuk för första gången i år av svininfluensan) men jag oroar mig över vad som är
Efterföljderna. Är den livslång (borde inte vara?) får jag nedsatt lungkapacitet (vill gärna kunna fortsätta motionera och leka med mina barn utan att flåsa som en överviktig 65-åring man)

Oroande om det muterar och blir värre också, är det bäst att ta smällen nu.. eller då.

* ekonomin
Hur kommer Sverige se ut, världen se ut. Finns det någon med dold agenda som förlorar på om Sverige sätter sina hästar på att bespara ekonomin det absolut värsta (nedstängningar) eller finns det bara vinster med att göra en sjukt Down.

Vet likväl som ni att det inte finns svar, men jag vill så
Gärna ha en tidsmaskin och bara kika lite två år fram...
Citera
2020-03-16, 12:49
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag tror att ryska agenter sprider panik i tråden. De vill att alla i Sverige ska få panik och därmed krascha vår ekonomi.

Ryska troll

Är det någon som går på sådan politisk propaganda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in