Citat:
Ursprungligen postat av
taenok
Jag kan hålla med dig i stora drag.
Dock har våra ledare tyvärr jobba ät hårt på att förbruka sitt förtroende redan innan detta.
Varför ska man i detta läge tro att Sverige vet bättre än andra länder?
I sakfrågan så kan väl minsta amatör begripa att spridningen ökar om skolan är öppen.
Upp till var och en att söka information om de ansvariga kompetens, och också bilda sig en egen uppfattning om hur skickliga de är.
Jag tycker inte att det är ett bra argument att påtala att Sverige inte gör som alla andra gör, det finns ett otal historiska exempel på att majoriteten inte alltid har rätt.
Det kan vara så, att Folkhälsomyndigheten inte gör vad som borde göras, för min egen del anser jag att det ännu inte finns något som talar för att myndigheten är ute och seglar.
Situationen är komplex, åtgärder bör sannolikt vidtas i rätt läge så att säga, inte omöjligt att även Sverige stänger skolor eller annat, men det sker då utifrån läget i Sverige och inte samtidigt som när alla andra gör det.
Jag tittar på Danmark och Norge, med dagens siffror har Danmark fler avlidna per capita, och igår hade även Norge det om jag inte har sett fel. Det kan vara så att de ligger längre fram i spridningen än vad Sverige gör, således kommer deras åtgärder också tidigare, det är dock bara en hypotes, jag
vet inte.