2020-03-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Det känns lite som om denna vecka kommer att vara helt avgörande för JGs och HDs fortsatta existens i de kontexter de rör sig i.

Ändrar dom inte sin taktik, lär domen falla oändligt hård.
De lär ses som paria tyvärr.

Jerry och Hanna.... Ni ges en sista möjlighet.
Ta den.

Att ignorera rent hat och galenskap kan bara vara av godo.
Varför denna vecka? De är nya förhör på fredag - vi vet inte vilka vittnen som kommer då - men i övrigt är det inga förhandlingar.
Citera
2020-03-16, 13:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du sätter verkligen fingret på det!

Precis som andra psykopater, kvinna eller man, kommer de att få omgivningen att lida stora skador på många sätt. De är exploaterande och kommer enbart att använda människor i sin omgivning för sina egna syften och vinster. Är någon i vägen, behandlas de som saker.
Det är exakt det beteende du uppvisar här som åklagarens expertvittne VE vänder sig mot. Med dina återkommande "genusneutrala" inlägg skickar du enligt henne kvinnokampen trettio år tillbaka i tiden.
Viveka Enander tycker att den här debatten som likställer kvinnors och mäns våld har lett till ”en backlash för feministiskt arbete”. -Min uppfattning är att vi i Sverige börjar om från början i den här debatten som nu har kommit hit men faktiskt pågått i 30 år på annat håll. Idag är vi via detta tillbaka till när vi först väckte uppmärksamhet på kvinnomisshandel som ett samhällsproblem. Det går knappt att starta en föreläsning förrän någon räcker upp handen och påpekar att det minsann är lika vanligt att kvinnor slår. Det är tröttsamt att vi inte har kommit vidare från den här polariseringen.
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=2798259&fileO Id=2798266
Senast redigerad av Draifos 2020-03-16 kl. 14:16.
Citera
2020-03-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Läser just nu igenom vilka beslag som gjorts hemma hos SD.

Snubblar då över detta:

Aktbilaga 155, sid122
"2019-5000-BG91288-4 Trådrulle ( 1 st)
Fäcg, Röd Anteckningar: Typ murartråd 2019-5000-BG91288-5 Garnnystan ( I st)
Fä,g, Röd Anteckningar, Nystan med röd tråd 2019-5000-BG91288-6 Trådrulle ( I st)
Fäcg, Röd Anteckningar: Typ murarlina
2019-5000-BG91288
Platsbeskrivning Låg i korg i hylla i allrum i källaren, under vardagsrummet.
Platsbeskrivning Låg i hy Ila i allrum i källaren, under vardagsrummet.
Platsbeskrivning Låg i hylla i allrum i källaren, under vardagsrummet..."

Drar mej till minnes att det hittas en röd fiber på BP, och även röd fibertuss.
Det är väl bara slumpens skördar.
Eller?

Hur många "slumpar" ryms det inom ett mordfall?
Ja, det hittades på BP, därför letade de extra efter något att matcha det med, men hittade inget.
Citera
2020-03-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är exakt det här beteendet som expertvittnet VE vänder sig mot. Med dina återkommande "genusneutrala" inlägg här i tråden skickar du ju kvinnokampen femtio år tillbaka i tiden.
Viveka Enander tycker att den här debatten som likställer kvinnors och mäns våld har lett till ”en backlash för feministiskt arbete”. -Min uppfattning är att vi i Sverige börjar om från början i den här debatten som nu har kommit hit men faktiskt pågått i 30 år på annat håll. Idag är vi via detta tillbaka till när vi först väckte uppmärksamhet på kvinnomisshandel som ett samhällsproblem. Det går knappt att starta en föreläsning förrän någon räcker upp handen och påpekar att det minsann är lika vanligt att kvinnor slår. Det är tröttsamt att vi inte har kommit vidare från den här polariseringen.
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=2798259&fileO Id=2798266

Svårt hålla fler tankar ihop till en helhet??? Våld finns i båda riktningar samtidigt finns ett stort problem att en a del av männen tar till nävar i sina relationer med män och kvinnor.

De flesta klarar av dessa två saker, tydligen inte du.
Citera
2020-03-16, 13:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Suck...
Lite jobbigt att inte veta vilken "mamma" som ringde... Eller det var kanske under olika perioder och i olika kontaktlistor/appar.

Sitta och fika med morsan så ringer mamma på displayen...

Jösses...förvånar mig inte om det är SDs relation till hans mor allt bottnar i. Mama issues.
Jag tror att han tänkte att om någon läste över axeln, så att säga, så skulle han kunna välja vilken "Mamma" han just då "hade på tråden".
Han kunde ju alltid bortförklara en "Mamma".
Hängslen, bälte, livrem, svångrem och midjeresår...
Citera
2020-03-16, 13:47
Medlem
SD tycks ha satt sig in ordentligt i hur appen Telegram funkar.

Enligt AB 163, sid. 872 (it-protokoll för SD) gör han två sökningar på Telegrams hemsida 28 februari 2018:

(börjar med konstiga tecken) o􀃬􀃭□􀃮f1-i-hide-my-last-seen-time < D

(börjar med konstiga tecken) D 11\1.1! D-iwf'io-can-see-me-on-line < □
Citera
2020-03-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Den del av kommunikationen som fattas har mest troligt skett via Telegram-appen.

Och dom viktiga och belastande delarna har han rensat bort från sin mobil på natten efter mordet.

Det finns ju utdrag från SD o JGs konversation i Telegram.

Lagras det bara lokalt? Eller kan man logga in via nätet också?
Jag är tyvärr inte bekant med hur Telegram fungerar.

Om SD och Lenas chat bara lagras i mobilen så är ju Lenas meddelanden borta för alltid.

Japp. Och även om de hade hittat telefonen hade de sannolikt varit borta för alltid. Telegram:

Telegram is for everyone who wants fast and reliable messaging and calls.

Secret chats are meant for people who want more secrecy than the average fella. All messages in secret chats use end-to-end encryption. This means only you and the recipient can read those messages — nobody else can decipher them, including us here at Telegram (more on this here). On top of this, Messages cannot be forwarded from secret chats. And when you delete messages on your side of the conversation, the app on the other side of the secret chat will be ordered to delete them as well.

You can order your messages, photos, videos and files to self-destruct in a set amount of time after they have been read or opened by the recipient. The message will then disappear from both your and your friend's devices.

All secret chats in Telegram are device-specific and are not part of the Telegram cloud. This means you can only access messages in a secret chat from their device of origin. They are safe for as long as your device is safe in your pocket.

Det som intresserar mig är om man någonstans kan se om det försiggått en kommunikation från ett nätverk (tex SDs eller HDs) till ett annat (tex LWs) vid en viss tidpunkt eller åtminstone tidpunkterna för kommunikation ut eller in ur nätverken. Någon som sett några loggar från internetleverantörer?
Citera
2020-03-16, 13:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Ja, det hittades på BP, därför letade de extra efter något att matcha det med, men hittade inget.
Ja, det kan ju ha varit rena slumpen.
Citera
2020-03-16, 14:07
Medlem
Lite kuriosa. Avlyssnat samtal mellan Kenn*th och Stefan (nov 2018):

K: ja som vanligt, eller jag tittade på dina Telegram som du skickade, och det är bara en
minut mellan dom och däremellan hann jag somna
S: (skratt) jag kommer inte ihåg vad fan jag skrev ens
K: ja men du skrev att Lena var begravd
S: ja just det, ja precis, det var nu i helgen, i går eller lördags jag vet inte riktigt
K: då misstänker jag att du inte va när du säger så är min fråga om du var på begravningen
eller inte
S: nä jag var inte informerad, och vad jag förstår så är det ingen som har informera
Flashback heller, det är inget som jag har hö1t talas om i alla fall, så det verkar inte ha nått dit
Citera
2020-03-16, 14:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför tror du att det bara är bittra kärringar som är kritiska mot SD och ser hur han har manipulerat bl a LW och HD?

Att SD är ett kräk har ingenting med andra män att göra, även om det finns en del som har liknande beteende.
Tycker du att SD har någon relation där han inte uppför sig som ett kräk?

Jag tycker det är uppenbart att han är ett kräk i precis alla sina relationer och då vore det konstigt om man inte fick skriva om det liksom om hur han manipulerar alla i sin omgivning (t o m sina egna barn) till att må dåligt.
Det har ingenting med allmänt hat mot män att göra.

Instämmer att han var ett manligt kräk men det blir jäkligt konstigt och går inte ta på allvar då du har en skriande beröringsskräck till det kvinnliga kräket.
Citera
2020-03-16, 14:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite kuriosa. Avlyssnat samtal mellan Kenn*th och Stefan (nov 2018):

K: ja som vanligt, eller jag tittade på dina Telegram som du skickade, och det är bara en
minut mellan dom och däremellan hann jag somna
S: (skratt) jag kommer inte ihåg vad fan jag skrev ens
K: ja men du skrev att Lena var begravd
S: ja just det, ja precis, det var nu i helgen, i går eller lördags jag vet inte riktigt
K: då misstänker jag att du inte va när du säger så är min fråga om du var på begravningen
eller inte
S: nä jag var inte informerad, och vad jag förstår så är det ingen som har informera
Flashback heller, det är inget som jag har hö1t talas om i alla fall, så det verkar inte ha nått di
t

Återigen så nämner han Flashback, Känns lite som att han är nervös för vad Flashbacks detektiver ska gräva fram.
Citera
2020-03-16, 14:26
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer att han var ett manligt kräk men det blir jäkligt konstigt och går inte ta på allvar då du har en skriande beröringsskräck till det kvinnliga kräket.
Kan du snälla hitta ett inlägg där någon påstår att Lena var helt reko i skallen och en oskyldig prinsessa? Vad är det ens du pratar om? Vad gjorde/gjorde inte din mamma mot dig när du var ung?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in