2020-03-16, 13:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att han också fortsatte bedra henne efter att hon gett honom en ny chans är för mycket att förstå. Om man är sånt kräk att man ljuger och lurar andra så gör man det definitivt inte med den man delar ditt liv med. Så gör man absolut inte.
[...]
Då tråden till 90% kapats av bittra kärringar (med mycket dåliga erfarenheter av män) vars enda intresse är att gotta sig i (manliga)brottslingarns olycka har tråden till stora delar handlat om deras äckel över ondskefulla män. I den världen får inget annat plats.
Varför tror du att det bara är bittra kärringar som är kritiska mot SD och ser hur han har manipulerat bl a LW och HD?

Att SD är ett kräk har ingenting med andra män att göra, även om det finns en del som har liknande beteende.
Tycker du att SD har någon relation där han inte uppför sig som ett kräk?

Jag tycker det är uppenbart att han är ett kräk i precis alla sina relationer och då vore det konstigt om man inte fick skriva om det liksom om hur han manipulerar alla i sin omgivning (t o m sina egna barn) till att må dåligt.
Det har ingenting med allmänt hat mot män att göra.
Citera
2020-03-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja han borde sett massor av såna fönsterspärrar och dessutom haft koll på lagar och regler. Varför googla på det och varför på Bauhaus?

Tills det är utrett lite mer tycker jag det ändå är anmärkningsvärt att han sitter och söker på barnspärrar till t.ex ytterfönster samma dag mordet sker och det är uppenbart att någon KAN ha varit inne i LWs hus. LW KAN ha haft för vana att vädra i mitten på maj. SD HAR smugit utanför fönster tidigare osv.

Det var mycket varmt i maj det året, så det flesta vädrade nog. Om LW hade Bauhausfönster (vilket jag inte tror: fönstermarknaden verkar förvånande nationell. Tyskarna har mycket mer plastkarm än svenskarna.) kan man få mer info så, men... Jag hade gissat att SD skulle tittat själv på spärren om han ville manipulera den.

Han KAN ha sökt på barnspärr för skärmar eftersom han tyckte att döttrarna satt för lång tid framför skärm. Fast då känns sökordet litet oprecist.

Edit: ser era funderingar om barnspärr för godishylla. Det IKEA menar med barnspärrar, är mer för barn under 3 år. SDs döttrar hade kunnat forcera en sådan lätt.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-03-16 kl. 13:12.
Citera
2020-03-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Vad tror ni om sperman på LW:s kjol? Själv kan jag inte riktigt förstå hur de kan hänga upp sig på det..Enligt bilden så var det en liiiten fläck, osynlig för ögat, som kan ha uppkommit närsomhelst de två hade haft sex. En kjol kke man inte tvättar så ofta, och hon kke inte ens märkt att det kommit sperma på. SD har inget svar, han har iallafall inte slagit ihjäl henne o sedan ejakulerat på henne som en annan nekrofil, enligt honom själv 😂

Nu vet inte jag hur stor eller liten fläcken var. Minns inte. Men han säger i förhör att LW hade kjol på sig på fredagen när de hade sex och att hon antagligen inte tvättar den så ofta.
Hrm..: På fredagens övervakningsbilder från Stadium så hade LW svarta träningskläder på sig på em när hon köpte present till sonen. Då hade hon varit på sjukgymnastik innan.
Hrm..: På måndagens övervakningsbilder från polishuset hade LW den kjolen på sig.

I mitt huvud: Tar man på sig en kjol med sperma på när man går till polisen? Jag vet inte, hon kanske gjorde det. Jag hade inte gjort det. Men så har jag heller aldrig levt LW's liv eller gått i hennes skor, så vad JAG hade gjort eller inte är väl irrelevant.

Tycker att fredagens aktiviteter på SD's mobil, it och allt vad det var tyder på annat än blodigt lovemaking på kontoret om man lägger ihop allt som går att hitta rent teknologiskt gällande både HD's fredag, SD's fredag och LW's fredag (SD säger att han fick blod i hela ansiktet och på sin krage på tröjan - nice att sitta och jobba vidare efter det?).
Ett jäkla jobb. Det finns en liten lucka på lunchen, typ, som en annan användare här har hittat, men.... ja....

Vore intressant om nån strukturerad människa ville göra en tidslinje på dessa tre under fredagen.
Citera
2020-03-16, 13:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Även din smutskastning är irrelevant skräp.

Det finns misstankar om att någon varit inne i LWs hus på natten. Huvudmisstänkte SD googlar fönsterspärrar eller dylikt samma kväll. Det är inte irrelevant tills det är utrett varför. Därför frågade jag om SD fått frågor i förhör om denna sökning på nätet.
Det kanske var lite taskigt men är så jäkla trött på att tråden igenom tramsats sönder av klärvoajanternas iver att läsa in mördare i varenda bokstav. SD, s mördar-ögon var under lupp när dom var som värst.
Citera
2020-03-16, 13:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför tror du att det bara är bittra kärringar som är kritiska mot SD och ser hur han har manipulerat bl a LW och HD?

Att SD är ett kräk har ingenting med andra män att göra, även om det finns en del som har liknande beteende.

Jag tycker det är uppenbart att han är ett kräk i precis alla sina relationer och då vore det konstigt om man inte fick skriva om det liksom om hur han manipulerar alla i sin omgivning (t o m sina egna barn) till att må dåligt.
Det kan väl också ha att göra med att kvinnor har delvis andra erfarenheter än män, och att kvinnor därför kan ha lättare att relatera till den här bilden av SD som man får när man läser fupen.
Citera
2020-03-16, 13:17
Medlem
Jubberos avatar
Det känns lite som om denna vecka kommer att vara helt avgörande för JGs och HDs fortsatta existens i de kontexter de rör sig i.

Ändrar dom inte sin taktik, lär domen falla oändligt hård.
De lär ses som paria tyvärr.

Jerry och Hanna.... Ni ges en sista möjlighet.
Ta den.

Att ignorera rent hat och galenskap kan bara vara av godo.
Citera
2020-03-16, 13:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det verkar ju vara väldigt tomt på kommunikation mellan SD och LW även 11 maj-18 inför mötet på natten. Ändå står ju LW och messar 00.08 "Hallå", "Hallå".

Hur har de kommunicerat att de ska träffas?

På SD mastuppkopplingar kan man en enda Telegrampost vi 08 på morgonen, men inget meddelande. Däremot kommunicerar SD med flera andra personer hela dagen.

Det är säkert ett medvetet dra från SD.

Han ser till att vara på jobbet, ha hela dagen späckad, ingen kommunikation som ska peka på att de har träffats.

Den del av kommunikationen som fattas har mest troligt skett via Telegram-appen.

Och dom viktiga och belastande delarna har han rensat bort från sin mobil på natten efter mordet.

Det finns ju utdrag från SD o JGs konversation i Telegram.

Lagras det bara lokalt? Eller kan man logga in via nätet också?
Jag är tyvärr inte bekant med hur Telegram fungerar.

Om SD och Lenas chat bara lagras i mobilen så är ju Lenas meddelanden borta för alltid.
Citera
2020-03-16, 13:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
SD hade en kontakt med HD som han kallade "Mamma".
SD hade en kontakt med LW som han kallade "Mamma".
Jag antar att han tyckte att det var jätteklurigt.
Citera
2020-03-16, 13:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Du sätter verkligen fingret på det!

Precis som andra psykopater, kvinna eller man, kommer de att få omgivningen att lida stora skador på många sätt. De är exploaterande och kommer enbart att använda människor i sin omgivning för sina egna syften och vinster. Är någon i vägen, behandlas de som saker.
Citera
2020-03-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Han har tydligen bekräftat till FR.

AB 150 s 537.
Innan de bröt kontakten så skrev Stefan till honom att han fick fråga honom om han ville veta något. Lena hade sagt till Stefan att Fredrik visste om relationen mellan dem. Fredrik ställde då några allmänna frågor såsom om det stämde att han och Lena hade planer på en resa till Kilimanjaro och ett par andra rent allmänna saker. Stefan bekräftade att det stämde och Fredrik valde då att inte ställa några ytterligare frågor till Stefan. Han uppfattade Stefan som obehaglig och ville bryta kontakten med honom. Stefan sa också att om Lena hade berättat andra saker för Fredrik så var de också korrekta.
Aha! Så bra! Jag tog infon med en nypa salt, tills nu. Det ger en klarare bild. Tack!
Citera
2020-03-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD hade en kontakt med HD som han kallade "Mamma".
SD hade en kontakt med LW som han kallade "Mamma".
Jag antar att han tyckte att det var jätteklurigt.

Suck...
Lite jobbigt att inte veta vilken "mamma" som ringde... Eller det var kanske under olika perioder och i olika kontaktlistor/appar.

Sitta och fika med morsan så ringer mamma på displayen...

Jösses...förvånar mig inte om det är SDs relation till hans mor allt bottnar i. Mama issues.
Citera
2020-03-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kan väl också ha att göra med att kvinnor har delvis andra erfarenheter än män, och att kvinnor därför kan ha lättare att relatera till den här bilden av SD som man får när man läser fupen.

Har fan inget med kön att göra att inse att han är ett genuint äckel. Det har med ens moraliska kompass att göra. Men det är en sak, sedan ska det objektiva till. Men är man blockerad likt dig spelar inget någon roll, du hittar något och fastnar och missar helheten.

Förbannad idioti få det hela till kön, ni är fan fixerade vid könsmakts och genus. Idioti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in