Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Hade SD LW:s nummer lagrad i sin mobil under namnet ”mamma”?
Se Huvudprotokoll s.64.
2018-05-12 00:08:54 46705909622 mamma
Kanske allmänt känt i tråden men jag har bara läst tidslinjen i huvudprotokollet och inga andra listor än.
Nästa grej.
SD sitter på jobbet och söker på ”barnspärr” och ”bauhaus barnspärr” på nätet under dagen och tidig kväll 14/5.
Kan ju vara jobbrelaterat men varför göra det och hur skulle det vara kopplat till hans jobb?
Kan ju vara att han söker att köpa nåt till hans eget hem? Jag har ännu inte koll på åldern på hans barn.
En sökning ”bauhaus barnspärr” eller ”barnspärr” på nätet ger inga rena träffar. Bauhaus säljer inget som heter barnspärrar.
Däremot verkar det vara samlingsnamn för diverse barnlås och spärrar till toalett, ugn, lådor men framförallt för dörrar och fönster. Finns även kilar för dörrar.
Vet att det är långsökt men kan han ha doktorerat i hur de funkar om LW hade såna och eventuellt hade vana att ha fönster/altandörr öppen, men då ”barnspärrat”?
Jag sökte på barnspärr i tråden och fick ingen träff.
Finns det nåt i SD förhör ang denna detalj? Har inte kommit så långt än i läsningen.
Edit: Eller är det nån geocache grej! Suck...
Är inte din oförmåga att koppla barnspärrsöket till mordet signifikativt för allt ovidkommande trams i FUP.
Varför har Åkl tagit med sånt skit?
Orkade hon inte rensa bort det?
Eller var det så att hon var orolig att det senare skulle visas sig relevant eftersom åtalet är så tunt?
I vilket fall kommer samtliga av rättens ledamöter (liksom vi ) krokna efter några tusen sidor irrelevant skräp om när SD klippte naglarna.
I det påminner FUP till stora delar av denna tråd. Oändligt skvaller..