2020-03-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag det har du också rätt i ... JG talar en hel del om sin rädsla att mista arbetet och att han ännu inte fått några varningar, även för allt han gör på arbetstid som inte hör till arbetet. Han var ju också upprörd hos polisen över den tid det tog att förhöras som vittne ...det var säkert sant.
Ett tag trodde jag hela den konversationen var fejk, dvs uppgjord och att de båda kände till att de kunde avlyssnas eller (?) att man kan återskapa samtalet. Och att JG:s prat om arbetet var för att skylta med sin värld, sina motiv.
Jag trodde inte på att JG var så ovetande om spårning av sms och samtal som han gör gällande i konversationen.(Aktbilaga 154 eller 158, ursäkta att jag inte noterade vilken)
Han har ju ett avancerat arbete i yrket!
Men ja, vi får se.

Har undrat lite över detta med att han får sig själv att framstå som okunnig inom området.
Säger inte denna Ma**o i förhör att han brukar be JG om råd när det handlar om IT osv för att han är duktig inom det?
SD vill ju också försöka spela dum inom samma område då han ofrivilligt tog 900 foton utan att veta hur det gick till.
Citera
2020-03-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är en gammal artikel. HD avskrevs väl helt sedan efter att man hade inhämtat expertvittnets utlåtande.
Den är uppdaterad 21 febr 2020. OM det vore så att hon var helt avskriven, borde den passusen inte redigerats bort då? Har noll koll på journalistiken här.
Citera
2020-03-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hade SD LW:s nummer lagrad i sin mobil under namnet ”mamma”?

Se Huvudprotokoll s.64.

2018-05-12 00:08:54 46705909622 mamma

Kanske allmänt känt i tråden men jag har bara läst tidslinjen i huvudprotokollet och inga andra listor än.

Nästa grej.
SD sitter på jobbet och söker på ”barnspärr” och ”bauhaus barnspärr” på nätet under dagen och tidig kväll 14/5.

Kan ju vara jobbrelaterat men varför göra det och hur skulle det vara kopplat till hans jobb?

Kan ju vara att han söker att köpa nåt till hans eget hem? Jag har ännu inte koll på åldern på hans barn.

En sökning ”bauhaus barnspärr” eller ”barnspärr” på nätet ger inga rena träffar. Bauhaus säljer inget som heter barnspärrar.

Däremot verkar det vara samlingsnamn för diverse barnlås och spärrar till toalett, ugn, lådor men framförallt för dörrar och fönster. Finns även kilar för dörrar.

Vet att det är långsökt men kan han ha doktorerat i hur de funkar om LW hade såna och eventuellt hade vana att ha fönster/altandörr öppen, men då ”barnspärrat”?

Jag sökte på barnspärr i tråden och fick ingen träff.

Finns det nåt i SD förhör ang denna detalj? Har inte kommit så långt än i läsningen.

Edit: Eller är det nån geocache grej! Suck...

Ursäkta om många redan svarat, men jag tänker att SD i sitt jobb som byggkontrollant kan behöva fundera över barnspärrar på fönster t.ex. Fast litet konstigt är det. Han borde liksom veta vad det heter och vilka standarder det ingår i.
Citera
2020-03-16, 12:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Fel
Den sista kontollsiffran är uträknad på hela personnumret (år, mån, dag, födelseort, kön alltså 9 siffror).
Är en enkel uträkning men inget man gör när polisen frågar, personnumret han uppger måste han ha haft i huvudet.

Sen kan man ju fundera på vem i Sköllersta SD hade hela personnumret på och varför (själv kommer jag knappt ihåg barnens hela personnummer).

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var fel nummer därför att det visade en annan person på en annan adress, vilket tyder på att kontrollsiffran var rätt och numret var inte något han bara satte ihop på måfå.

Jag läste bara att polisen uppgav att numret var fel.
Är personen ifråga förhörd om sin eventuella bekantskap med SD?
Citera
2020-03-16, 12:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Se Huvudprotokoll s.64.

Kanske allmänt känt i tråden men jag har bara läst tidslinjen i huvudprotokollet och inga andra listor än.

Nästa grej.
SD sitter på jobbet och söker på ”barnspärr” och ”bauhaus barnspärr” på nätet under dagen och tidig kväll 14/5.

Kan ju vara jobbrelaterat men varför göra det och hur skulle det vara kopplat till hans jobb?

Kan ju vara att han söker att köpa nåt till hans eget hem? Jag har ännu inte koll på åldern på hans barn.

En sökning ”bauhaus barnspärr” eller ”barnspärr” på nätet ger inga rena träffar. Bauhaus säljer inget som heter barnspärrar.

Däremot verkar det vara samlingsnamn för diverse barnlås och spärrar till toalett, ugn, lådor men framförallt för dörrar och fönster. Finns även kilar för dörrar.

Vet att det är långsökt men kan han ha doktorerat i hur de funkar om LW hade såna och eventuellt hade vana att ha fönster/altandörr öppen, men då ”barnspärrat”?

Finns det nåt i SD förhör ang denna detalj? Har inte kommit så långt än i läsningen.

Är inte din oförmåga att koppla barnspärrsöket till mordet signifikativt för allt ovidkommande trams i FUP.
Varför har Åkl tagit med sånt skit?
Orkade hon inte rensa bort det?
Eller var det så att hon var orolig att det senare skulle visas sig relevant eftersom åtalet är så tunt?

I vilket fall kommer samtliga av rättens ledamöter (liksom vi ) krokna efter några tusen sidor irrelevant skräp om när SD klippte naglarna.
I det påminner FUP till stora delar av denna tråd. Oändligt skvaller..
Citera
2020-03-16, 12:48
Moderator
Maviels avatar
Citat:
En av polismännen - som träffade SD när han anmält att han var förföljd av ungdomsgäng på väg hem från krogen då SD även fortsatte söka efter dem trots att polisen sa åt honom att gå hem - uttryckte det så bra i sitt avrapporterings-PM:

Ingenting stämmer med denna man.”

Nä håller med! Finns otaliga oklarheter över vem som egentligen hade hand o barnen - ingen tycks minnas var dom var! Säkerligen hemma hos SD och var oroliga - och resulterade i att de fick äta det som fanns - strössel och mandelmassa - vilket sedan renderade ett KGB förhör! Nä han är verkligen ingen man jag vet inte vad han är.
Citera
2020-03-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Ursäkta om många redan svarat, men jag tänker att SD i sitt jobb som byggkontrollant kan behöva fundera över barnspärrar på fönster t.ex. Fast litet konstigt är det. Han borde liksom veta vad det heter och vilka standarder det ingår i.

Ja han borde sett massor av såna fönsterspärrar och dessutom haft koll på lagar och regler. Varför googla på det och varför på Bauhaus?

Tills det är utrett lite mer tycker jag det ändå är anmärkningsvärt att han sitter och söker på barnspärrar till t.ex ytterfönster samma dag mordet sker och det är uppenbart att någon KAN ha varit inne i LWs hus. LW KAN ha haft för vana att vädra i mitten på maj. SD HAR smugit utanför fönster tidigare osv.
Senast redigerad av Avel 2020-03-16 kl. 12:56.
Citera
2020-03-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är inte din oförmåga att koppla barnspärrsöket till mordet signifikativt för allt ovidkommande trams i FUP.
Varför har Åkl tagit med sånt skit?
Orkade hon inte rensa bort det?
Eller var det så att hon var orolig att det senare skulle visas sig relevant eftersom åtalet är så tunt?

I vilket fall kommer samtliga av rättens ledamöter (liksom vi ) krokna efter några tusen sidor irrelevant skräp om när SD klippte naglarna.
I det påminner FUP till stora delar av denna tråd. Oändligt skvaller..

Även din smutskastning är irrelevant skräp.

Det finns misstankar om att någon varit inne i LWs hus på natten. Huvudmisstänkte SD googlar fönsterspärrar eller dylikt samma kväll. Det är inte irrelevant tills det är utrett varför. Därför frågade jag om SD fått frågor i förhör om denna sökning på nätet.
Citera
2020-03-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Inget SMS eller annat finns, vad jag har sett. Han förnekar att sådana planer fanns.

Han har tydligen bekräftat till FR.

AB 150 s 537.
Innan de bröt kontakten så skrev Stefan till honom att han fick fråga honom om han ville veta något. Lena hade sagt till Stefan att Fredrik visste om relationen mellan dem. Fredrik ställde då några allmänna frågor såsom om det stämde att han och Lena hade planer på en resa till Kilimanjaro och ett par andra rent allmänna saker. Stefan bekräftade att det stämde och Fredrik valde då att inte ställa några ytterligare frågor till Stefan. Han uppfattade Stefan som obehaglig och ville bryta kontakten med honom. Stefan sa också att om Lena hade berättat andra saker för Fredrik så var de också korrekta.
Citera
2020-03-16, 12:56
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Se Huvudprotokoll s.64.

Nästa grej.

Ja han hade henne inlagd under kontakter som "mamma". Han hade olika sätt att dölja deras affär. Även falska email adresser.

Om jag spekulerar helt vilt så tror jag att sökningen barnspärr har med ena egna barnet att göra. Han menade att hon hade problem med att äta upp saker hemma och det finns ett obehagligt telefonsamtal utskrivet där han förhör dottern regelrätt under ca 40 minuter för att hon ska ha ätit upp strössel och mandelmassa. Han ville väl låsa skafferiet för dottern tänker jag.
Citera
2020-03-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja han hade henne inlagd under kontakter som "mamma". Han hade olika sätt att dölja deras affär. Även falska email adresser.

Om jag spekulerar helt vilt så tror jag att sökningen barnspärr har med ena egna barnet att göra. Han menade att hon hade problem med att äta upp saker hemma och det finns ett obehagligt telefonsamtal utskrivet där han förhör dottern regelrätt under ca 40 minuter för att hon ska ha ätit upp strössel och mandelmassa. Han ville väl låsa skafferiet för dottern tänker jag.
Ja, strösslet tog ju slut på en vecka. Katastrof. Rena frossandet. Suck. Godiset är enbart till för Stefan själv. Enligt en arbetskamrat var han en godisråtta. Han vräkte i sig godis själv. Men bara i smyg undan familjen. En hycklare av stora mått den där.
Citera
2020-03-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Tack!
Ja jag tänkte nog också att barnspärren var för privata behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in