2020-03-16, 12:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hur har det gått med ditt fångande av knivar, du gick ju in med 20 miljoner nyss?
Jag ligger back 10% senaste veckan, -3mkr. Jag gick idag in med ytterligare 5mkr SSAB Telia Volvo Elux, och kommer att göra likadant varje ras-dag tills jag inte har en krona kvar på kontot.

När tänkte du gå in? Så kan vi jämföra våra strategier.
Citera
2020-03-16, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag ligger back 10% senaste veckan, -3mkr. Jag gick idag in med ytterligare 5mkr SSAB Telia Volvo Elux, och kommer att göra likadant varje ras-dag tills jag inte har en krona kvar på kontot.

När tänkte du gå in? Så kan vi jämföra våra strategier.
Jag väntar tills börsen är ca-75%
Citera
2020-03-16, 12:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Jag väntar tills börsen är ca-75%
Kan du berätta om några historiska tillfällen som börsen gått ner 75%? Väntar du för länge får du ingenting.
Citera
2020-03-16, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
S&P500 kommer förmodligen gå ner 10% och vissa här inne dumförklarade folk som trodde på detta - och detta var INNAN FED gick in med 700 miljarder USD och sänkt ränta. Invänta kapitulationen sen fyndar vi

Citat:
Kan du berätta om några historiska tillfällen som börsen gått ner 75%? Väntar du för länge får du ingenting.
Kan du berätta om några historiska tillfällen som liknar coronapanikscenariot vi har nu??
Citera
2020-03-16, 12:35
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Nikkei gick ned så mycket. Eller mer. OMX30 under IT bubblan gick ned 60% eller mer tror jag. Sedan längre tillbaka finns enorma bubblor men dessa är svåra att kvantifiera.
Citera
2020-03-16, 12:45
Medlem
vanartads avatar
OMXSPI låg på max 732,16 den 19:e februari 2020
Just nu ligger OMXSPI på 483,36.
Detta innebär att börsen gått ner nästan 34% sedan max

Fallet på börsen vid den stora depressionen var 40% sedan max.

Ovanpå detta har vi en pandemi, bostadsbubbla, samt en massinvandring av icke-anställbara individer…

På frågan om man skall gå in på börsen igen: Do the fucking math!
Citera
2020-03-16, 12:47
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Nikkei gick ned så mycket. Eller mer. OMX30 under IT bubblan gick ned 60% eller mer tror jag. Sedan längre tillbaka finns enorma bubblor men dessa är svåra att kvantifiera.
Det berodde mycket på att OMX30 då hade många bolag inom IT-sektorn, bl.a. Ericsson som numera är blott en skugga av sitt forna jag
Citera
2020-03-16, 12:52
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Kan du berätta om några historiska tillfällen som liknar coronapanikscenariot vi har nu??

Citat:
Under måndagen och tisdagen den 29 oktober – den svarta tisdagen – rasade börsen ytterligare med 25 %. Vissa aktier rasade mer än andra. I november hade New York börsen totalt rasat med 40 % på några veckor. En investerare som lånat för att köpa aktier uppgav att han ägt aktier till ett värde av 100 000 dollar i september och i november hade han bara 500 dollar kvar när aktierna sålts och lånen betalats tillbaka.
http://www.finanshistoria.n.nu/stora-depressionen-1929
Citera
2020-03-16, 12:54
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Ovanpå detta har vi en pandemi, bostadsbubbla, samt en massinvandring av icke-anställbara individer…

På frågan om man skall gå in på börsen igen: Do the fucking math!

Hej,

Att Sverige har höga priser/skuldsättning är inte detsamma som att det råder en bostadsbubbla.

Nuvarande situation handlar inte om matte eller logik, utan om att se ljuset i slutet av tunneln. Vi är inte igenom det värsta ännu...
Citera
2020-03-16, 13:02
Medlem
Cincinnatis avatar
Gick in med en lite större summa pengar idag men fortfarande endast en bråkdel av mina lösa medel. Fortsätter enligt plan att sprida ut ingångarna på marknaden och tror att det kommer rasa mer framöver.
Citera
2020-03-16, 13:07
Medlem
Ja man går väl in när det börjar återhämta sig. Du kommer aldrig kunna träffa botten eller toppen ändå.
Citera
2020-03-16, 13:08
Medlem
omx30 ner till 800 blir köp denna nedgång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in