2020-03-16, 11:37
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

OMX är -7% och du pratar om ljusning? Snarare är frågan hur djup avgrunden är.

De stödpaket som många länder nu lägger fram kommer att stabilisera dagens panikfall framåt eftermiddagen..De bär även stärka börserna åtminstående tillfälligt. Morgonens panikfall verkar redan stanna till en aning så vissa aktier lär börja gå upp en del igen under dagen..

Jag forsätter min strategi och handlar för några tusen i veckan jag är långt ifrån någon storspelare utan bara glad amatör som har några kronor jag kan bli helt av med..Men viss vore det kul om det blev tvärt om..

Mitt kapital kommer från ett konto jag satt in "tips och lotter" på jag spelade för 2-500 i veckan förr i tiden som hobby.. bestämde mig för att istället leka på börsen med samma pengar så jag har satt in mellan 1200 ocg 2400 i månaden..dvs samma som jag annars skulle spelat upp tidigare..

Så förlorar jag allt så gråter jag inte över detta..

Har nu runt 80000 i värdepapper och handlade förra vckan för 4500 (som alla gått ner lite)
totalt ligger jag på -9% nu senast i morse. så ingen panik ännu iaf..
Citera
2020-03-16, 11:41
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
De stödpaket som många länder nu lägger fram kommer att stabilisera dagens panikfall framåt eftermiddagen..De bär även stärka börserna åtminstående tillfälligt. Morgonens panikfall verkar redan stanna till en aning så vissa aktier lär börja gå upp en del igen under dagen..

Jag forsätter min strategi och handlar för några tusen i veckan jag är långt ifrån någon storspelare utan bara glad amatör som har några kronor jag kan bli helt av med..Men viss vore det kul om det blev tvärt om..

Mitt kapital kommer från ett konto jag satt in "tips och lotter" på jag spelade för 2-500 i veckan förr i tiden som hobby.. bestämde mig för att istället leka på börsen med samma pengar så jag har satt in mellan 1200 ocg 2400 i månaden..dvs samma som jag annars skulle spelat upp tidigare..

Har nu runt 80000 i värdepapper och handlade förra vckan för 4500 (som alla gått ner lite)

Det har gett motsatt effekt. För bankerna vet att festen är över. Lågkonjunkturen kommer (den är nog redan här) och det är ett faktum.
Citera
2020-03-16, 11:41
Medlem
submariners avatar
Citat:
De stödpaket som många länder nu lägger fram kommer att stabilisera dagens panikfall framåt eftermiddagen.

Hej,

Det vet vi i em.

Själv är jag rädd att osäkerheten är större än stödpaketen kan parera. Hur prisar marknaden in fullkomlig osäkerhet - både för Corona och många bolags fortsatta överlevnad?
Citera
2020-03-16, 11:43
Medlem
Citat:

Det är rätt strategi
Själv gör jag exakt samma sak, däremot har jag en avkastning på -45%

Panik? Nej, pengarna har man där för man vet att det är spelpengar. Ligger fortfarande en likviditet på 50%+
Citera
2020-03-16, 11:45
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
En stigning i närtid känns långt borta, lär fortsätta neråt. Kaoset är långt ifrån över flera länder närmar sig Italiens antal för varje dag som går. När de också når sin sjukvårdsmax så kommer dödstalen att stiga markant.

Förstår inte folk som gapar att det är rea när raset bara fortsätter. En stigning tillbaka till samma nivåer som innan raset kan ta väldigt lång tid. Det enda som kan ge en rejäl uppsving är ett vaccin som någon redan har skrivit.
Världen upplever en psykos.
Jag tror det värsta scenariot är över om max ett par veckor.
Domedagsprofeterna kommer givetvis att hävda att undergången är här..
Det finns två alternativ:
Endera lägger vi oss platt och kastar in handduken.
Eller så inser vi att Tellus är skör ibland
och att det finns sjukdomar och olyckor som varje år skördar mångdubbelt mer liv än detta, och antagligen kommer att göra. Om vi tittar på Kina är Corona på tillbakagång. I Italien börjar det plana ut.
Det är en risk att födas... man kan faktiskt dö..
Senast redigerad av Hemi57 2020-03-16 kl. 11:52. Anledning: felstavat
Citera
2020-03-16, 11:52
Medlem
mjohan84s avatar
Hur stor risk är att hela marknaden imploderar ? Kan dom stänga aktiemarknaden ?
Citera
2020-03-16, 11:57
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Hur stor risk är att hela marknaden imploderar ? Kan dom stänga aktiemarknaden ?

Ett utmärkt förslag. Men jag tror det är styrt av internationella regler. 90 dagars stopp för handel vore utmärkt. Sedan en provdag öppet.
Funkar det inte, så kör 90 dagar till.

1918 gick börsen ner 95%.
Citera
2020-03-16, 12:05
Medlem
Läge att köpa bear S&P500?

100% övertygad om att den går ner idag
Citera
2020-03-16, 12:11
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoppkudde
Läge att köpa bear S&P500?

100% övertygad om att den går ner idag

Då är det väl bara att belåna hus och hem ! Tänk på att du får köpa till öppningskursen, alltså måste nedgången tillta under dagen för att du ska tjäna pengar
Citera
2020-03-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Då är det väl bara att belåna hus och hem ! Tänk på att du får köpa till öppningskursen, alltså måste nedgången tillta under dagen för att du ska tjäna pengar

Ah, misstänkte att det var så. Då skulle man köpt i fredags, mao
Citera
2020-03-16, 12:12
Medlem
Nu börjar det bli billigt ..
Hoppas nu på en slutförsäljning av alla klåpare som inget begriper..
Själv så småköper jag eftersom jag varit med förr..
Hoppas ni tror på domedagsprofeterna för då kan det kanske bli extra billigt..
Läste att en miljardär börjat köpa handelsbanken, så därför tar jag rygg på honom även om det kan fortsätta ner..
Citera
2020-03-16, 12:18
Medlem
S&P500 kommer förmodligen gå ner 10% och vissa här inne dumförklarade folk som trodde på detta - och detta var INNAN FED gick in med 700 miljarder USD och sänkt ränta. Invänta kapitulationen sen fyndar vi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in