Hittade det här gamla inlägget (2018-04-14) som jag tyckte var lite intressant, och visar på PK-MSMs totala aningslöshet, och att Eva Franchell inte är ett dugg uppdaterad vad som har framkommit kring Mona Sahlins fiffel i mångmiljonklassen. Inte heller att hon brytt sig om att göra någon research.
Jämförelsen mellan Sara Danius och Mona Sahlin är verkligen som att trampa i klaveret:
Citat:
Ursprungligen postat av
Enydrion
Hon verkar än idag vara beundrad av Aftonbladet...
Eva Franchell
Sara Danius är ju professor och jag förutsätter att man inte kan bli det om man är pantad i huvudet...
Mona är/var kaxig trots att hon var klen i huvudet, så fort Mona nämndes som påtänkt till partiledare skrev jag det här inlägget
http://www.tbg.nu/news_show/98837/1
Jag kritiserar Löfven för hans bristande intelligens också, men inte är han tillräckligt dum/slarvig för att missköta sitt privata liv som Mona gjort (eller så är de bättre på att hemlighålla det)
Jag kritiserar en idiot för att denne är idiot, inte för att denne råkar vara kvinna eller ej...
Hur kan nån som högaktar Sara Danius jämföra henne med Mona? Helt otroligt dumt...
Jo, fast Eva Franchell är så korkad att hon inte fattar om hur omfattande bedrägerierna har varit kring Mona Sahlin. Förmodligen var de falska intygen i och för sig inget svårt brott, men de måste ha tillkommit av någon anledning. Dvs att begå ett större bedrägeri med, dvs framförallt mot kreditgivaren, dvs banken.
Det var ju inte första gången det förekom sådana "påhittade intyg".
Gissningsvis är Mona Sahlins förhållande och respekt för ärlighet något som sitter rätt så löst i hennes medvetande.
Hon kanske har privat varit ute och "fiskat i grumliga vatten" och hennes "sk samvete" har krackelerat fullständigt, inte vet jag...
Eva Franchell är kort och gott dum i huvudet med sin jämförelse
Om hon nu skulle ha skrivit om artikeln så kunde hon åtminstone ha frågat sina kollegor om Mona Sahlins fiffel, innan hon börjat skriva.
Kollegorna på PK-MSM sitter säkert inne med mycket mera intressant material kring Monas fiffel.