2020-03-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Idiot! Vi ligger på plats 13 om man ser på antalet officiellt smittade per miljoner invånare.

Island är värst, sedan kommer Italien,Schweiz och Norge. Även danskarna ligger mycket sämre till än oss I USA testar man minimalt. När man kommer igång med sina tester så komner det att explodera där.

Iof så ligger det verkliga antalet smittade högre än 10 gånger den officiella siffran i alla länder, men vissa länder ligger ännu högre. En möjlig indikation på vilka länder det rör sig om är när t.o.m höga politiker och tjänstemän lyckas bli smittade, som i Iran, USA, Brasilien och Norge.

Har du missat att Sverige OCKSÅ testar sin befolkning minimalt? Så den riktiga siffran lär vara MYCKET högre än vad som rapporteras idag.
Citera
2020-03-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Giovanni Rezza, chef för infektionssjukdomar på Italiens nationella hälsoinstitut sa att skolorna är nyckeln i att stoppa spridningen. Jag lyssnar mer på dem än någon annan just nu.

Ja Italienarna har ju bitter erfarenhet och det är ett land som i alla fall har likheter med Sverige. Men dessvärre så verkar ju inga åtgärder ha effekt där. Hela landet är ju i karantän, men har man stängt skolorna ännu och i så fall när kommer effekten?
Citera
Medlem
Kan någon visa detta till svenska myndigheten?
https://www.plenglish.com/index.php?o=rn&id=53352&SEO=costa-rica-press-spreads-cuba-has-antiviral-for-covid-19

'Interferon Alpha 2B is not a vaccine but an antiviral drug that restores human defenses''
https://en.wikipedia.org/wiki/Interferon_alfa-2b
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Källa? Det jag läst säger tvärtom att barn och de under 19 år i stort sett är immuna.
Detta har varit känt sen mitten av januari. DE LJUGER FÖR ER!

Googla själv, har ingen länklista tyvärr där jag sitter. För mig är det här skåpmat.
Jag VET att jag läst en nyhetsartikel helt nyligen att italienska experter kallar barn superspridare.

Jag VET att jag själv läst ett antal nyhetsartiklar i jan/början feb som förtäljer att kinesiska experter säger att skolorna ska stängas och barnen inte besöka äldre släktingar pga barnens stora risk sprida smittan.

Och just det, DET FINNS INGEN IMMUNITET MOT ETT NYTT VIRUS I STORT SETT INGEN HAFT FÖRUT.
Det FINNS INGEN IMMUNITET MOT ETT NYTT VIRUS SON ÄR SLÄKT MED FÖRKYLNING SOM INTE HELLER GER IMMUNITET OCH KAN SMITTA IGEN LCH IGEN.
Och det FINNS INGEN IMMUNITET MOT ETT NYTT VIRUA SOM MUTERAR PRECIS HELA TIDEN OCH KAN MUTERA TILL FARLIGARE OM VI HAR OTUR.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Sverige måste mörka. Tittade senaste igår på statistiken och då hade Sverige 2 fall som var "critical". Nu är helt plötsligt 3 döda!?

O nyss var det en notis om ytterligare 3 döda idag.

Så det borde vara 6 döda totalt.

Om matematiken stämmer så kommer vi nu få se en eskalerande utveckling.
Citera
2020-03-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nu får du nog fundera riktigt noga på vad du just skrev.
Om man är infekterad men inte sjuk, vad innebär då det?

Att man tex. som vid HIV lever med viruset utan att veta om det. Att det ligger latent.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag är bara trött på all desinformation, inget personligt mot dig.

Men snälla nån, det måste ju var och en bedöma vad som är desinformation.
Jag vet att vi har olika åsikter om det, vi har inte varit överens om någonting alls faktiskt, men jag tyckte du var rolig och trevlig ändå.
Du var så glad och uppåt, och bjöd på en massa skratt mitt i allt elände.
Jag blir bekymrad när du låter sådär?
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Nu börjar folk dö relativt fort, ser kanske ut som Italien om 2 veckor... Det skulle va helt fruktansvärt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Och för unga friska verkar döden inträffa mellan 2-8 veckor, enligt officiella siffror.
Att gamla med underliggande sjukdomar dör först är väl inte konstigt alls?

Unga och friska dör inte av detta virus, så håll käften din dumma jävel. Sluta sprid desinformation.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
O nyss var det en notis om ytterligare 3 döda idag.

Så det borde vara 6 döda totalt.

Om matematiken stämmer så kommer vi nu få se en eskalerande utveckling.
1+1+1+3+6+12+24+48+96+192
Citera
2020-03-16, 12:11
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
De har som historia att mörka ALLT, oavsett situation. Det finns ingen anledning att tro att de inte mörkar detta också. Jag skulle aldrig, speciellt professionellt, lite på en enda siffra från det landet. Kul att du och andra gör det.

Ok, så Kina mörkar enligt dig allt från befolkningsmängd till Co2-utsläpp, matproduktion mm mm och du menar att inga uppgifter från Kina är tillförlitliga? Det får du nog svårt att övertyga andra än dig själv om. Kina identifierade ju den genetiska strukturen på Corona-viruset redan dagen efter de analyserade viruset. Ljuger de om detta också? Konstigt att västvärlden inte sagt till om det då?
Citera
2020-03-16, 12:11
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja Italienarna har ju bitter erfarenhet och det är ett land som i alla fall har likheter med Sverige. Men dessvärre så verkar ju inga åtgärder ha effekt där. Hela landet är ju i karantän, men har man stängt skolorna ännu och i så fall när kommer effekten?

Om några dagar eller typ en vecka då inkubationstiden kan dröja upp till 14 dagar som högst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in