2020-03-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Sveriges politiker och media behöver en enormt stark och stor och genomgående reformering. Utrensning, fängelse, böter. Vi behöver en hel myndighet som bör arbeta med dagens system i 10 år framöver och bygga upp något fungerande där PK-jon inte har tillträde.

Jo håller med helt med dig. Sverige måste fixas och det måste ske fort. Såna som Anders Tegnell ska inte ha dessa nyckel positioner inom myndigheter då han verkar kunna mindre om smittspridning än en vanlig svensson..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Vad betyder flertal?
många, åtskilliga; majoritet

Oj, jo det kan såklart betyda fler än hälften, men det kan även betyda åtskilliga eller många, så hur många menar jag?

Så har du ett absolut tal? så vi inte behöver gissa längre?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Sverige måste mörka. Tittade senaste igår på statistiken och då hade Sverige 2 fall som var "critical". Nu är helt plötsligt 3 döda!?
Citera
2020-03-16, 12:06
Medlem
Ogunquits avatar
Sverige har nu 6 dödsfall enligt kvällstidningarna.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Men snälla du, du har ju själv varit i tråden hela tiden och läst all den informationen.
Inte för att du trodde på någon, men du läste den iallafall.
Jag uppskattade din positivitet iallafall, men nu känner jag inte riktigt igen dig?
Varför har du blivit aggressiv i tonen? Har det hänt nåt?

Jag är bara trött på all desinformation, inget personligt mot dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hehe, ja iofs, men det måste finnas alternativ - som att kväsa viruset genom isolation. I alla fall försöka i ett par månader - går inte detta, ja då är det ju bara att låta det hela gå sin gång, men att som vår regering göra och ge upp, direkt, är bara för djävligt och visar på deras cyniska inställning till våra liv... Man har absolut INGENTING att förlora på att försöka, som de flesta andra länder gör. Ekonomin kommer ta stryk ändå...

Ja man måste försöka begränsa spridningen så mycket det går i nuläget, samtidigt som man satsar stenhårt på att bygga upp beredskap. Ju mer folk isolerar sig desto mindre spridning och då vinner man tid. Att vinna tid är extremt viktigt eftersom det är så svårt att få tag på skyddsutrustning och sjukvårdsmateriel. Nu har ju staten faktiskt tänkt sätta en hel del pengar på corona och då skulle jag i första hand satsa på skyddsutrustning för alla i sjukvården och även till andra utsatta yrkesgrupper.
Testkit måste också anskaffas i stor mängd. Vi kan inte ha en situation där man inte vet hur många smittade det finns för då vet man ju inte heller när det har kulminerat och när faran är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
3 gamlingar med underliggande sjukdom.

Jättefarligt det här...
Ja, allt är ju statiskt som Einstein sa..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Källa? Det jag läst säger tvärtom att barn och de under 19 år i stort sett är immuna.

Giovanni Rezza, chef för infektionssjukdomar på Italiens nationella hälsoinstitut sa att skolorna är nyckeln i att stoppa spridningen. Jag lyssnar mer på dem än någon annan just nu.
Citera
2020-03-16, 12:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Det kommer inte släppas några siffror på det är jag rädd. Patientsekretess och censur.
Lite märkligt kan man tycka, då siffror på totalnivå inte avslöjar särskilt mycket på individnivå.
Citera
2020-03-16, 12:07
Medlem
naturtvåls avatar
Lägesrapport för Sverige:

Statsledning består idag av en sorglig samling handlingsförlamade lallare som hämtar information från en fullblods psykopat till statsepideminolog, som visar sig ha den fantastiska gåvan att lyckas ha fel i alla sin förutsägelser i denna coronavirusepidemin...

Sjukvården är redan innan epidemin på knäna och överbeläggning på våra sjukhus är alarmerande och detta innan den tsunami av coronavirusepidemin patienter har kommit över dom...

Bristen på sjukvårdsmateriel för att klara denna anstormningen är skriande. Leveranser av nödvändig materiel stoppas av andra euländer som väljer att ta dessa leveranserna för egen räkning, trots att den redan är betald, Tyskland bland andra ...

Bristen på sjukvårdspersonal är också skriande och vi kan lugnt konstatera att underbemanning är alarmerande för att kunna möta den katastrof som är under uppsegling...

Denna bittra giftbägare bjuder Löfven och co det svenska folket på, trots att dom haft vetskap om coronavirusepidemin sedan slutet av december 2019...

Slutsats: RÄDDA SIG DEN SOM KAN!!!
Citera
2020-03-16, 12:08
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Och för unga friska verkar döden inträffa mellan 2-8 veckor, enligt officiella siffror.
Att gamla med underliggande sjukdomar dör först är väl inte konstigt alls?

Ange källa på det där. Ljuger du medvetet eller är du felinformerad? Döden inträffar mellan 2-8 veckor i genomsnitt för alla patienter som dör (och dödsfallen i covid-19 består av huvudsakligen äldre med underliggande sjukdomar).

Enligt dig borde vi alltså ha sett nu en våg av döda unga friska människor. Har ej hänt. Du vill sprida panik. Suck.
Citera
2020-03-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
3 gamlingar med underliggande sjukdom.

Jättefarligt det här...

Sjuka gamlingar dör snabbare för det första. För det andra är det sjukt hur många skiter i att folk dör för att dom är 60+.

Psykopater.

Det tar enligt WHO 2-8 veckor att dö från att de första symptomen har visat sig. Immunförsvaren hos de yngre kämpar emot längre. Ju längre tid det går, desto mer dödsfall kommer vi alltså att få, och även hos yngre.

Kom ihåg att hälften av de som får intensivvård i Frankrike är under 60.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in