2020-03-16, 11:49
Medlem
arbetets avatar
Anders Tegnell är en konstinstallation. Efter att igår dementerat att man planerar flockimmunitet så hyllar han idag det brittiska initiativet att göra just det:

Anders Tegnell hyllar brittisk tanke kring flockimmunitet: ”Dit vi behöver komma”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7vaO/anders-tegnell-hyllar-brittisk-tanke-kring-flockimmunitet-dit-vi-beh

Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Varsågod och kom hit till Kina så ska jag ge dig flera källor, eftersom du uppenbarligen inte klarar att läsa vanliga nyheter.

Du har inga källor alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Kina bokstavligen arresterade personer som varnade om viruset i december. Jag försöker inte försvara Sveriges handlande som verkligen kan kritiseras, men vad får dig att suga av Kina så hårt? Dum i huvudet?
Kina gjorde fel i början, sedan skärpte de sig och besegrade viruset. De har nu, med 1,4 miljarder invånare, färre nya fall per dag än Sverige. I Kina är det varje dag fler som tillfrisknar än som insjuknar. Hur långt skall det behöva gå innan Sverige skärper sig? Hur många döda är din och Tegnells prestige värd?
Citera
2020-03-16, 11:50
Medlem
Det finns väl inget att suga på då jag har inte efterfrågat gasmask. Det var mer efterfrågan skyddsutrustning för sjukhus miljö. Det går inte att jobba i de där, risken är att folk väljer bort de, helt utan.

Håll dig till ämne.
Citera
2020-03-16, 11:51
Medlem
Är det någon som skulle kunna re-posta länken där de fastslagna fallen i Sverige står uppradade, där det också står var de är smittade, hur de hittades (via smittspårning) och hur de/ om de är relaterade till varandra?

Alltså, som "Lista med de första konstaterade fallen i Sverige, uppdaterad 5/3 kl. 18.51" som länkas i förstaposten men med utgående, mer nyligen uppdaterad länk? om den fortfarande uppdateras förstås..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Ja, och fortsätta gå till jobbet.
Träna på gym.
Handla i affärer, osv.
Då hade allt varit bra.

Och bara 3 döda.

Dog över 1000 personer i vanlig influensa, i Sverige, för bara två år sedan under en säsong. Var det någon panik då eller tal om att inte besöka äldre?
Nä, för det är accepterat att folk dör.

Låt folk smittas i en kontrollerad takt. För viruset kommer inte försvinna bara för att varje person i Sverige stänger in sig i 14 dagar.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hade jag lyssnat på myndigheter och WHO så hade jag inte kunnat förutse det jag ser idag.
Idiotin flödar från dessa stollar, WHO har fått kritik, och väldigt hård sådan. Att Kina har mörkat stod som rubrik på aftonbladet idag.
Ett av de "rykten" jag pratade om då, var den kinesiska läkaren som larmade om viruset. Idag är det en erkänt sann uppgift.
Fakenews är inte meddelanden som läcker från länder utan yttrandefrihet. Fakenews är uppgifter om att vaccinet snart är klart, kodynga hjälper mot Corona, Smittan kommer inte till Sverige, Sveriges beredskap är god.

Källa på att viruset stannar kvar permanent i kroppen? Källa på att män blir sterila? Källa på att viruset vilar latent och slår i omgångar tills värden är död? Det finns många studier på SARS-COV-2 bl.a. på ncbi. Gjorda av seriösa forskare. Jag föreslår att du läser dessa.

Det är bara en bråkdel av all information som postats på twitter och liknande sajter av privatpersoner som visat sig stämma. För det mesta har det varit skräp; påhitt och lögner och lösa rykten. Ska jag ta några exempel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Ja jo jag har den uppfattningen också. I alla tider.

Men min fråga är hur Tegnell och andra tänker när man menar att man ska låta folk smittas för att uppnå gruppimmunitet men samtidigt tycker att man ska undvika att bli smittad. Antagligen menar de att det hjälper så mycket att tvätta händerna med varmt vatten och TVÅL, man blir smittad ändå. De pratar bara om att tvätta händerna för att det blivit ett mantra, något lugnande för dem att säga. Och för vissa att höra.

För tvätta händerna skjuter bara upp det för vissa och bara en viss tid? Så att vi plattar ut kurvan. Det hela är lite mystiskt på det viset.

Vad jag menar är att Tegnell och regeringen har ingen aning om någonting. De säger tvätta händerna som en slags bön.

Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Att tvätta händerna kan hjälpa, precis så på samma sätt som det kan hjälpa klimatet om man källsorterar mjölkkartonger. Det är enkla åtgärder för dig och mig och ger viss effekt, men det ger knappast ett fullgott skydd.

Faktum är att smittan primärt är aerosolburen. Smittan sprids via andning (behövs ingen hostning) och kan fortsätta cirkulera i luften en stund.

Aerosoler kan även fastna på ytor, där viruset överlever en period, delvis beroende på material. Om du tar på en sådan yta med händerna, och sen kliar dig i ansiktet så kan viruset infektera dig den vägen. Därför är det vettigt att tvätta händerna.

Klart det är vettigt att tvätta händerna. Det är inte det jag motsäger. Jag menar att det tvätta händerna har blivit en bön hos myndigheterna och regeringen. Det är klart att det är bra som instruktion. Men när det används som bön så inser man snart att de inte har en aning och inte tänker komma fram som ledare i en kris. De ber en bön bara.
Citera
Medlem
EulersIdentitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Jag ser på dödstalen i Italien och lyssnar på vad de som jobbar inom sjukvården där säger.

https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-italy-doctors-intensive-care-deaths-a9384356.html?fbclid=IwAR2kLd-b0anWIN_qtDfRjFtgRiSyl 7lkYysU2214v230jcXVzbnQbqrEqrQ

https://www.reddit.com/r/Coronavirus/comments/ffa2tf/testimony_of_a_surgeon_working_in_bergamo_in_the/

https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=61-gFtHJOd8&fbclid=IwAR3-PIP8a7E4wgQzNVqCZEd7l579MqEO9VxPgO-mKWk8Wf1vIhbx1-C8irs&app=desktop

https://bergamo.corriere.it/notizie/cronaca/20_marzo_07/coronavirus-bergamo-medico-humanitas-facebook-situazione-drammatica-altro-che-normale-influenza-4fdf 6866-6088-11ea-8d61-438e0a276fc4.shtml

Richard Hatchett och WHO som varit i Kina nyligen anser inte att de mörkar siffrorna.

https://www.youtube.com/watch?v=dcJDpV-igjs

https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/fbt49e/the_who_sent_25_international_experts_to_china/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Läs det här då https://www.businessinsider.com/china-coronavirus-whistleblowers-speak-out-vanish-2020-2?r=US&IR=T

"Kina mörkar inte", haha snälla.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Infekterade ja.

Men sjuka?
Nu får du nog fundera riktigt noga på vad du just skrev.
Om man är infekterad men inte sjuk, vad innebär då det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du har inga källor alltså.

Jodå, jag har hänvisat till flera, men då ert IQ är så långt har ni inte kunna ta er till det. Så jag tänkte om du kommer hit så ska jag ta dig till Wuhan så du får se det på första parkett med egna ögon. Men du verkar vara så korkad att inte ens då kommer du ta till dig det.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Den största skillnaden är att Sverige haft hyfsad smittspårning, otillräcklig, men hyfsad.
England verkar däremot ha nära noll koll, de borde kanske ha 10.000 diagnositserade vid detta laget för att vara jämförbara.

De flesta diagnostiserad tror jag är betydligt mer måna om att hålla sig undan än en icke-diagnostiserad, vilket kan få ner smittspridningen.

England verkra ju dessutom importera smittan okontrollerat från Frankrike, i Sverige har nog importen nästan avstannat.

Vi har haft bra smittspårning på de som var inlagda. Däremot så lät vi folk flyga hit och dit, inga tester på folk som kommer från italien eller iran. Så redan där så det skitit sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in