2020-03-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Eller hur? Vi har inte en aning om man blir immun eller inte. Känns därför som en galen strategi att satsa på ”flockimmunitet”.

Ja, givetvis är det en vågad strategi. Det förnekar jag givetvis inte!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
HUr kan det INTE vara folkmord när man låter en smitta som har visat flera gånger att man inte blir virusfri ifrån, sprida sig i en hel befolkning ohämmat?
Det finns inga som helst belägg för att man någonsin blir immun. Tvärtom finns det flera uppgifter på att man INTE blir det.

I såna fall är det jävligt fetkört min gode Watson. Du är väl inte så jävla dum att du tror att det går att få bort smittan från populationen om så är fallet?
För att upprepa, om så är fallet så kan vi lika gärna lägga ner och hoppas på att en rimlig andel av befolkningen överlever ändå.
Jag vet inte om det vettigaste i såna fall också är att avrätta konstaterat smittade. I Kina har du exempelvis enligt worldometers närmare 66 000 personer som knatar omkring och tror att dom är återhämtade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Självklart blir man immun mot den typen av corona. Om den muterar väsentligen däremot.

Och det är helt efterblivet att vara rädd.

FRISKA, HÄLSOSAMMA MÄNNISKOR <60 år DÖR INTE.

Jag har missat den studien som visar att man blir immun. Skulle du kunna länka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Precis.... Människor dör som flugor i Italien.... Men det är bara fejk.....
1809 pers har dött på vad... ca två veckor.... men det är bara fejk....

Sjukt att folk inte fattar vad som pågår och att det är fejk på något sätt!

Samma attityd såg jag på twitter nyligen,

En läkare som heter Igal Rosenstein kritiserade Tegnell och sa
https://twitter.com/IgalRosenstein/status/1239070816677105664
Citat:
Jag är läkare. Jag litar inte på Tegnell. Känner inte en enda kollega som litar på honom. Han har uppvisat grav inkompetens och okunnighet. Han är inte påläst. Han är ingen expert utan snarare byråkrat.
Då kommer en vänsterpartist som heter Martin Forsman och påstår att läkaren inte ens skulle finnas!
https://twitter.com/martinBDforsman/status/1239105717895933952
Citat:
för att en fejkprofil påstår sig vara läkare och pissar på svenska myndigheter ?
Citera
2020-03-16, 11:25
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Fast det är just det som är problemet. Man kan inte både lyssna på myndigheter och WHO. Eller det kan man men man får två olika svar. WHO säger Testa, Spåra, isolera både smittade och anhöriga som bor med smittade. Svenska regeringen säger att vi inte behöver spåra, inte behöver testa och anhöriga kan röra sig fritt.

Ja de båda myndigheterna skiljer sig marginellt åt men att viruset stannar kvar i kroppen i all evighet, att det slår ut i flera omgångar tills man dör, oavsett om man är en multisjuk 80-åring eller kärnfrisk 30-åring, att män blir sterila, permanenta lungskador och en dödlighet på 15% finns det ingen som säger, utom Konspiratoriska Kurt som sitter i mammas källare och skrämmer upp folk på internet med desinformation.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Ja men annars är det tillbaka till stenåldern i vilket fall som helst. Det här är enda chansen. Viruset kommer ju alltid att finnas i världen. SÅ vad ska du göra? Ska alla människor sitta i isolation hemma resten av sina liv? Bättre då att ta chansen med flockimmunitet eller mutation. Om vi ändå inte kan leva normala liv så fuck it. Vem vill sitta och glo hemma resten av sina liv?

Hehe, ja iofs, men det måste finnas alternativ - som att kväsa viruset genom isolation. I alla fall försöka i ett par månader - går inte detta, ja då är det ju bara att låta det hela gå sin gång, men att som vår regering göra och ge upp, direkt, är bara för djävligt och visar på deras cyniska inställning till våra liv... Man har absolut INGENTING att förlora på att försöka, som de flesta andra länder gör. Ekonomin kommer ta stryk ändå...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinexl
Ok, läste du ens vad jag skrev? Kontrollerad förlopp? Jävla analfabet.

En kontrollerad förlopp? På tal om analfabetism!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja bara en sådan sak visar ju orimlig denna strategi är. På samma gång som man skall förhindra smittspridning så skall man tycka det är positivt att folk smittas.

Jag tycker att Tegnell skall ställa upp själv och låta sig smittas. Det skulle i alla fall öka hans trovärdighet.

Ja han borde tungkyssas med någon inlagd på intensiven för att bevisa att han verkligen tror på sin strategi.
Citera
2020-03-16, 11:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
100 000 dödsfall sker ju i Sverige varje år, så det är inget bevis för att Corona existerar.

Nej, och du vet att vi lever i Matrix, eller?
Citera
Medlem
Kanske redan postat men katastrofläge utlyst i Bayern.

"STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Den tyska delstaten Bayern har förklarat
katastrofläge för de kommande 14 dagarna. "Folk kommer att dö", konstaterade
ministerpresident Markus Söder vid en presskonferens på måndagsmorgonen.

Från och med tisdag kommer alla publika förrättningar såsom restauranger,
biografer, museum, lekparker och gym att stängas, sade Markus Söder.

"Folk kommer att dö. Det råder katastroftillstånd och vi måste begränsa
smittspridningen. Därför vidtar vi dessa drastiska åtgärder", summerade han."

/Nyhetsbyrån Direkt 2020-03-16 10:21
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag har missat den studien som visar att man blir immun. Skulle du kunna länka?
Jag missade motsvatade källa som visar att man inte blir immun. Kan du länka?
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Självklart blir man immun mot den typen av corona. Om den muterar väsentligen däremot.

Och det är helt efterblivet att vara rädd.

FRISKA, HÄLSOSAMMA MÄNNISKOR <60 år DÖR INTE.

Allt det du säger är osanning. Fullt friska människor under 60 år har dött av viruset. Det finns inga bevis för immunitet öht eller bestående immunitet mot Coronaviruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in