2020-03-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Fel.

Samhället kollapsar NU med dessa åtgärder som görs.

Isolera dem so tillhör riskgruppen.
resten bygger upp en flockimmunitet.

Isolera de som kan arbeta och låta de som är sjuka vandra fritt? xD
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingklock
Majoriteten skickas hem men det min partner menar att majoriteten troligtvis har coronavirus då de hostar, ont i halsen och har hög feber. Är de inte i en riskgrupp ska dem hem och vara sjuka hemma.

Eftersom Sverige inte längre räknar antalet smittade är det ett sätt att förstå omfattningen av viruset. Dvs hur många som söker sig till sjukhus och har de symtomen.

Förstår.

Det här är ju tyvärr ett kvitto på att folk inte lyssnar på Folkhälsomyndighetens uppmaningar.
Man ska inte gå till akuten om man upplever milda symptom. Milda symptom i det här fallet är hosta, feber och halsont. Det är INTE ett akutärende, det måste folk förstå. Om man däremot börjar få svårt med andningen eller är i en riskgrupp, är en helt annan sak.

Jag förmodar att din partner har skyddsutrustning vid möte med dessa patienter?
Vet vi hur många som ligger på intensiven?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Jag påstår inte att man blir virusfri. Jag påstår inte att man inte blir det heller. Eftersom man inte vet det. Så, ge mig källor.

Eller hur? Vi har inte en aning om man blir immun eller inte. Känns därför som en galen strategi att satsa på ”flockimmunitet”.
Citera
2020-03-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi behöver göra allt för att minska takten på spridningen så att sjukvården hinner rädda så många som möjligt. Ca 15% av de som smittas kräver sjukhusvård (siffror från Stor Brittaniens forskare).
Förutom det behöver vi göra allt vi
kan för att inte smitta riskgrupperna.

Jo men ska folk sluta tvätta händerna då vi vill att fler ska bli smittade eller hur tänker man? Hjälper det eller hjälper det inte att tvätta händerna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
snusare då? Antar att det är rökandets effekt på lungorna och inte nikotinet

Snus påverkar ju blodkärlen, men det är framför allt lungorna som ligger risigt till.. därför är rökare i högre risk.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Serbien har infört undantagstillstånd. De vevar på i tv om vikten att alla sköter isolering. Militären delar ut handgel till alla invånare.

och det tycker du är bra eller hur ?
Citera
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Källa på detta?

100 000 dödsfall sker ju i Sverige varje år, så det är inget bevis för att Corona existerar.
Citera
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är till att vrida till det.

Det handlar alltså inte om att de stoppar just svenskar. De stoppar alla som inte har norskt pass.

Sånt kan vara ett historiskt misstag. Det kommer garanterat att slå tillbaka mot norrmän som befinner sig i Sverige.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nej, de flesta utan symptom smittar inte. Det enda ställe man har kunnat påvisa smitta utan symptom så länge är i Wuhan. Inte ens i övriga Kina har smittan gått vidare utan symptom. Varför vet man inte, men så ser forskningen ut. Vidare är det inte många som kommer att dö. Några kommer att dö, men jag tvivlar på att det kommer överstiga 20 000 totalt. Och då talar vi om en pandemi över en lång tid med folk som går till häxdoktorer och sånt skit.

Nu vill jag ha källor på dina påståenden.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Eftersom Syrien är ockuperat av många främmande stater med "hjältar" som reser fram o tillbaka över gränsen som den vore en svängdörr.
Kommer Syrien bli den största smittohärden i bärlden eftersom det varken finns statstik över smittade eller preventiv sjukvård att tala om?
Citera
2020-03-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Eller hur? Vi har inte en aning om man blir immun eller inte. Känns därför som en galen strategi att satsa på ”flockimmunitet”.

Självklart blir man immun mot den typen av corona. Om den muterar väsentligen däremot.

Och det är helt efterblivet att vara rädd.

FRISKA, HÄLSOSAMMA MÄNNISKOR <60 år DÖR INTE.
Citera
2020-03-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Chatthistoriken med Agnes Wold. Varför skulle jag skämta?
På expressen... Kom igen mig en riktig källa med direkt länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in