2020-03-12, 13:55
  #7009
Medlem
Hur gör ni med nebido när ni ska vara borta länge och ska ta injektionen?
Låter dom en ta med det då och göra det själv?
Citera
2020-03-12, 14:06
  #7010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Hur gör ni med nebido när ni ska vara borta länge och ska ta injektionen?
Låter dom en ta med det då och göra det själv?

Nu har jag inte en direkt erfarenhet kring exakt nebido och ta med.
Men varje gång det handlat om mediciner som jag har tagit med och varit osäker så har jag frågat min läkare. Känner du att du inte vågar lite på din läkare, se till och byt läkare.
Citera
2020-03-12, 14:22
  #7011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plupp214
Nu har jag inte en direkt erfarenhet kring exakt nebido och ta med.
Men varje gång det handlat om mediciner som jag har tagit med och varit osäker så har jag frågat min läkare. Känner du att du inte vågar lite på din läkare, se till och byt läkare.

Att ta med är okej jag syftar att det är sprutor och dom vill ju att vc sätter dom på dig
Men ska du resa länge vad händer då?
Citera
2020-03-12, 14:31
  #7012
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Hur gör ni med nebido när ni ska vara borta länge och ska ta injektionen?
Låter dom en ta med det då och göra det själv?

Det är mycket viktigt att ta reda på vad lagstiftningen säger i landet man reser till, tex Malaysia är inte att leka med, samma sak med vissa delstater i USA.


https://mystudyabroad.asu.edu/students/traveling-prescriptions

https://www.apoteket.se/om-lakemedel/resa/
Citera
2020-03-13, 11:34
  #7013
Medlem
För tillfället får jag Tostrex sedan 30:e januari.
Mitt intresse/sug för alkohol har försvunnit nästan helt.
Någon annan som har haft en liknande upplevelse?
Fö så ökade mitt alkoholintag kraftig efter att jag troligen började få problem med testosteronnivån.
Från 1 flaska vin varannan månad till 1-2 i veckan.
Citera
2020-03-13, 20:47
  #7014
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plupp214
För tillfället får jag Tostrex sedan 30:e januari.
Mitt intresse/sug för alkohol har försvunnit nästan helt.
Någon annan som har haft en liknande upplevelse?
Fö så ökade mitt alkoholintag kraftig efter att jag troligen började få problem med testosteronnivån.
Från 1 flaska vin varannan månad till 1-2 i veckan.
Sök på Denno's inlägg har för mig han märkte av samma sak när han börja med tostrex.
Citera
2020-03-14, 15:15
  #7015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Hur gör ni med nebido när ni ska vara borta länge och ska ta injektionen?
Låter dom en ta med det då och göra det själv?

Tar med eller ber om gel för perioden tills man är hemma igen.
Citera
2020-03-15, 04:44
  #7016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Hur gör ni med nebido när ni ska vara borta länge och ska ta injektionen?
Låter dom en ta med det då och göra det själv?


Hej jag har senaste åren bott utomlands och har kommit överens med min läkare att ja sköter mina intervall själv o hon skriver intyg så kan ja ta med så många det behövs för perioden ja e borta. Åker till Sverige en gång i året ca om det behövs för att fylla på.

Landet ja e i får ja gå till en privatklinik för att få hjälp att injicera då inte alla vill ge utländska mediciner.

Funkat bra hittills inga anmärkning på flygplatsen osv.

Mvh
Citera
2020-03-15, 13:42
  #7017
Medlem
Någon som fått biverkning att bli andfådd av Nebido?

Är det allvarligt, något som går över eller ska man överväga att sluta? Har sett det bland biverkningar men ingen förklaring vad egentligen händer med lungor. Nu är den här corona som man måste tänka på, som också försvårar andningen.
Citera
2020-03-16, 10:21
  #7018
Medlem
Hej. Jag har fått nebido var 6:e vecka nu i lite över 2 år. Provade gel innan det men fick ingen effekt alls. Hade innan behandlingen ett testosteronvärde på som lägst 3,3 nmol/L. Senaste provet innan sprutan låg på 18 nmol/L. Mår psykiskt kass ett par dagar efter injekt i ca 1vecka samt sista veckan innan sprutan. Gick till en privat läkare via jobbet för några månader sen och fick lämna blodprov 1ggr i veckan i 6 veckor där han mätte testosteron samt östrogen. Testosteronvärdet 3 dagar efter sprutan låg på 65nmol/l sista värdet dagen innan nästa injekt låg på 17 nmol/L (riktig berg och dalbana) Östrogenet låg inom referensvärdet men precis på gränsen till för högt. Dessutom ligger mitt blodvärde högt nu, HB: 190.. antar att det blir till att tappa lite blod..
Både min privatläkare samt endokrinolog låter mig inte testa något annat är nebido. Tjatade om att få arimadex utskrivet för att se om det är ösrogenet som får mig att må kass efter injekt. Även frågat om jag får testa Testoviron istället för att kanske få en stabilare nivå men även det säger dom nej till. Ska träffa en ny endokrinolog i veckan och hoppas på bättre hjälp från honom.

Nu till min fråga.
Är det någon här som bytt från nebido till testoviron och fungerar det bättre?
Erfarenheter kring AI? Ni som fått detta utskrivet hur höga värden hade ni?
Citera
2020-03-16, 10:55
  #7019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilibar
Någon som fått biverkning att bli andfådd av Nebido?

Är det allvarligt, något som går över eller ska man överväga att sluta? Har sett det bland biverkningar men ingen förklaring vad egentligen händer med lungor. Nu är den här corona som man måste tänka på, som också försvårar andningen.

Blev du andfådd direkt efter injekt eller är du andfådd hela tiden?
Citera
2020-03-16, 13:11
  #7020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Sök på Denno's inlägg har för mig han märkte av samma sak när han börja med tostrex.

Tack, sökte men kunde inte hitta något från honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in