Citat:
Ursprungligen postat av
BrunoC-2.0
"Det vore bra". Men om du tycker det är en bra idé så varför inte göra handling i saken själv istället för att skriva inlägg och likt någon sosse förvänta dig att någon annan ska göra det?
Undviker t-bana så jag vet inte hur det ser ut där och kan inte ta bilder. Men PK-folk runtomkring mig brukar hacka på mig för att alla lallare inte kan ta bilen. Nej, men de som kan bör göra det.
Men jag kan säga att jag tittade ut från balkongen 6.30 och noterade att det var väldigt få privatbilar ute och körde i centrala Stockholm. Bestämde mig att räkna privata och "proffs"-bilar upp till 20. Resultat 9 privatbilar, 11 proffsbilar bestående av sopåkare, matleveranser, rörmokare, taxi, bussar och liknande. Har inte räknat på trafiken tidigare men med ögonmått så såg det glest ut med privata bilar den tiden.
Noterade också få cyklar, färre än normalt den tiden, och såg bara en elsparkcykel. Har det arbetande folket bestämt sig att stanna hemma? Stockholm är en tjänstemannastad så många kan nog arbeta hemifrån.