2020-03-16, 04:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Detta är bekräftad fake news.

Jag får inte heller ihop det, ty en inflammation ska vara där, en naturlig reaktion, det är en del av immunförsvaret, eller har jag missat något?
Citera
2020-03-16, 04:03
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Exakt

Jag har sagt det tidigare, det hjälper inte att låsa in sig, när man väl sticker ut snoken igen kommer viruset som ett brev på posten.

Många här som borde gå om grundskolan.

Jag får lov att instämma både med dig och den du svarade. Jag har heller inga större förhoppningar om att ett vaccin ska komma inom den närmsta tiden, om ens alls. Men man måste ju ändå hoppas och därför tycker jag att man bör plana ut kurvan med längre karantänliknade tillstånd i samhället. Viruset är för jävligt för att tillåtas bli ett årligt återkommande inslag.
Citera
2020-03-16, 04:04
Medlem
kardashanarsels avatar
Sverige måste använda andra byggnader om de har slut på vårdplatser
Ett Corona sjukhus i varje stad

Håll avstånd till folk
Tvätta er
Ta er aldrig i ansiktet
Skölj frukt o grönt kallt varmt kallt
Tvätta händer igen ofta Alltid när ni kommit hem Efter att ni tagit i föremål som varit ute Håll avstånd
Citera
2020-03-16, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Detta är bekräftad fake news.

Var har du information om detta?
Citera
2020-03-16, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Innan man flockimuniserar så kan det vara bra om sjukhusen har skyddsutrusning, personal, mediciner samt testmöjligheter. Samt volymkapacitet.
Samt att vårdpersonal har fått vara på semester efter en tung vinter...
Citera
2020-03-16, 04:05
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Står +150 på worldometers..

Ok. Litade på att 74 var rätt. Läste på /r/China_Flu. Allt det andra stämmer dock. Finns på BNO.

Men vi vet redan att Sydkorea har fått sin ökning till att plana ut. Vilket är väldigt imponerande.
Citera
2020-03-16, 04:06
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Flockimmunitet kan knappast kallas metod om det inte uppnås med ett vaccin.

Snarare är ett aktivt val metoden i fråga.

Att välja att låta naturen ha sin gång, dock med begränsande åtgärder, flockimmuniteten nås förr eller senare.

Exakt min inställning, se tidigare inlägg. Att inte göra något och hoppas på flockimmunitet medför onödig död och miserabelt lidande. Jag ser det som ett brott mot mänskligheten.
Citera
2020-03-16, 04:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Det åstadkommer minst lidande och död i det här läget när vi inte kan smittspåra längre. Karantän och isolering i allmänhet kommer slå tillbaka mot oss så fort flygen är igång igen.
Jag har skrivit det här i faktaform så många gånger nu. Den här gången formulerar jag det som en fråga.

När det gäller covid-19, ett NYTT coronavirus som ungefär INGEN haft I Sverige förut, ett coronavirus som gör som andra coronavirus, dvs muterar hela tiden, och som man kan få två gånger på raken precis som förkylning,..... VILKA ÄR DET TÄNKT SKA FÅ IMMUNITET?

(Antikroppar bygger en liten resistens, ger dock icke immunitet!)

Ps: UK har övergett herd immunity teorin, se ett av mina inlägg från igår kväll)
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-03-16 kl. 04:10.
Citera
2020-03-16, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ok. Litade på att 74 var rätt. Läste på /r/China_Flu. Allt det andra stämmer dock. Finns på BNO.

Men vi vet redan att Sydkorea har fått sin ökning till att plana ut. Vilket är väldigt imponerande.

De kommer inte kunna stoppa det. Det kommer slå till igen värre i höst/vinter.
Citera
2020-03-16, 04:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Innan man flockimuniserar så kan det vara bra om sjukhusen har skyddsutrusning, personal, mediciner samt testmöjligheter. Samt volymkapacitet.

Gör man det med vaccin är ditt råd irrelevant, låter man naturen ta hand om saken försöker man sänka R värdet, just för att sjukvården inte skall klappa ihop med många döda som resultat.

Du är riktigt nära och nosar på verkligheten hela tiden, kanske skit i hålet, för jag förstår inte varför polletten inte trillar ner någon gång.
Citera
2020-03-16, 04:11
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Sverige måste använda andra byggnader om de har slut på vårdplatser
Ett Corona sjukhus i varje stad

Håll avstånd till folk
Tvätta er
Ta er aldrig i ansiktet
Skölj frukt o grönt kallt varmt kallt
Tvätta händer igen ofta Alltid när ni kommit hem Efter att ni tagit i föremål som varit ute Håll avstånd

Att inte peta sig i ansiktet är stört omöjligt för mig har jag märkt, gärna i ögonen. Jaghar en tygnäsduk om jag prompt måste när jag är ute. Byter den när jag kommer hem.

Jag har engångshandskar jag tänker använda när jag handlar. Personalen har det i butikerna här nu. Men nu slipper jag nog at handla på en månad eller mer.
Citera
2020-03-16, 04:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Exakt min inställning, se tidigare inlägg. Att inte göra något och hoppas på flockimmunitet medför onödig död och miserabelt lidande. Jag ser det som ett brott mot mänskligheten.

Men vi gör ju faktiskt något, uppmanar folk att tvätta händerna, nysa och hosta i armvecket, undvika folksamlingar och onödigt socialt umgänge, begränsade sammankomster, handsprit etc. Åtgärder som minskar R värdet och ger sjukvården ett utdraget förlopp.

1 sjuk om dagen i ett år, eller 365 sjuka varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in