2020-03-16, 02:55
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är klart att vi gör! Lite Netflix, HBO, chips, ett par öl och en skön donna som håller dig sällskap. Vad kan gå fel liksom? Vi klarade det 1939, vi klarar det nu med. Vad är du rädd för - nu kör vi! Det är för fan ingen raketforskning. Visst det kan bli tråkigt emellanåt - ta en fucking promenad och rensa hjärnan! Håll avstånd till andra. Pissenkelt!

Edit:
Det var värre på medeltiden, stearinljus, ingen tv, inget internet, inget toapapper... you name it! Ingen jävel kunde läsa! Vad är problemet?

Du får inte ta en promenad här, du får inte ha hunden lös, du måste ta raka vägen hem från jobbet.

Jag tänker mer på vilket liv det var att man inte fick grilla någon vecka förra sommaren. Ny får Bosse inte ta cykeln, Greta får inte ta stavarna runt kvarteret. Jag hoppas ni slipper skiten.

Känns sjukt att ha drönare som jagar bort folk från parker, men antar att vi ser om det lyckas i slutet av månaden
Citera
2020-03-16, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Har du något underlag på att man utvecklar immunitet mot andra kända coronavirus? Något som är längre än 3-4 månader? Jag har inte lyckat hitta något trots att jag sökt, inte något seriöst underlag i alla fall.

Det finns alla orsaker att förvänta sig att det inte är någon immunitet att snacka om i det här fallet. Det är tyvärr en av anledningarna att det kommer att vara knepigt att få fram ett vaccin. I bästa fall är vi immuna upp till ett år, i värsta fall inte alls. Det är helt enkelt inte fastställt ännu och det gör det ännu dummare att försöka sig på flockimmunitet genom att låta befolkningen insjukna och förhoppningsvis tillfriskna.
Som en parantes i sammanhanget, förkylningsvirusen i Corona-stammen ger definitivt en vettig immunitet. Däremot delar jag din bild av att detta tilltag är riskabelt.

Samtidigt är det en aerosolburen smitta med R0 runt 3. Vad är egentligen alternativen i detta läget?
Citera
2020-03-16, 02:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
God tanke där, blir dock svårt med alla dessa curlade barn som är vana få sitt, men inte ge.

Sparka dom i röven, få dom att växa upp. Feminism och genusteori kommer inte att rädda oss. Handling! Peka med hela handen! This is it, this is not a drill! (WHO:s ord, inte mina)!
Citera
2020-03-16, 02:56
Medlem
Hmm 5 februari hade kina lika många smittade som Italien har nu på papper rapporterade dock har Italien tre gånger mer dödsfall Rapporterade. Vilket fall kämpa på Italien för det lär hålla på så här i landet i några veckor till...

Ja man vet inte hur mycket kina har fuskat med sina siffror. Men de hade tre gånger mer svårt sjuka på sjukhusen inlagda samtidigt.
Kinas sjukvård är nog bättre än Italiens om jag skulle fantisera lite vad de där siffrorna betyder.
Norra Italien har bättre sjukvård än Sverige. Kommer bli tufft det här för Sverige. Hoppas de har koll nu på grejerna.
Citera
2020-03-16, 02:57
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Nu börjar de unga få viruset:

16 year old Dutch boy on Intensive Cate (IC) after getting infected with the coronavirus

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5056536/coronavirus-tieners-sehraz-breda-16-intensive-care-besmet-covid19

Fruktansvärt - en kille som är fullt frisk utan underliggande sjukdomar.
Dags att alla som skriker det är bara äldre + multisjuka som dör eller de som säger it´s just a flu
att förstå hur allvarlig den pandemi är
Citera
2020-03-16, 02:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Själv har jag också bunkrat upp med böcker. Jag har redan läst ut tre stycken. Så det finns att göra även om man måste sänka sin standard ett tag.

Jag har faktiskt inte läst en enda hittills, har bara följt det här eländet. Kanske dags att ta ett steg tillbaka och "catch up" i böckerna? Om inget annat så vore det bättre för hälsan, känner ett tryck över bröstet faktiskt.
Citera
2020-03-16, 02:58
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Det här med flockimmunitet är inte så dumt om man tänker efter, det gör oss chansen att i framtiden slippa undan en andra och tredje våg av viruset och kan där med låta samhället återhämta sig snabbare än omvärlden, precis som Sverige drog nytta av att inte vara sönderbombat efter ww2.

Flockimmunitet är ett fenomen som gör att man inte behöver tvångsvacciner hela befolkningar och ändå får en acceptabel immunitet i samhället.

Flockimmunitet kan aldrig bli en metod att motverka epidemier eftersom det skulle kosta alltför många liv och orsaka miserabelt mycket lidande. Det som sker i Sverige just nu är ett brott mot mänskligheten. Därför har flera länder uttryckt sitt ogillande, detta kommer att få rättsliga efterspel.
Citera
2020-03-16, 02:59
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Du får inte ta en promenad här, du får inte ha hunden lös, du måste ta raka vägen hem från jobbet.

Jag tänker mer på vilket liv det var att man inte fick grilla någon vecka förra sommaren. Ny får Bosse inte ta cykeln, Greta får inte ta stavarna runt kvarteret. Jag hoppas ni slipper skiten.

Känns sjukt att ha drönare som jagar bort folk från parker, men antar att vi ser om det lyckas i slutet av månaden

Var är du någonstans?
Citera
2020-03-16, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Känns inte alls kul att staten vill experimentera på befolkningen för att de inte har några resurser......
I nederländerna är mer än hälften av de på intensivvård under 50 år.
Flockimmunitet är rysk roulette med befolkningen.

Riskgrupper återfinns även i unga åldrar. Vi hade i teorin kunnat sätta alla riskgrupper i karantän och låta resterande leva fritt under en utsträckt period.

Nu när vi vet att det inte muterar så kraftigt så är det en garanterad vinstplan men inte så PK.

Om vi levde i en diktatur och jag var härskare, och spridningen redan var ett faktum, så hade jag gjort det.
Citera
2020-03-16, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Bl.a Michael Osterholm har gått igenom det i Joe Rogans program (18:00)

https://youtu.be/E3URhJx0NSw

Inlägg om laboratorier och biologiska vapen på vift hör hemma i konspirationsforumet, är min bestämda uppfattning.

Ah så var det ja.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster

Nu bor jag ju på landet och kan ta promenader utan att träffa folk i naturen. Jag skulle verkligen inte vilja bo i stan i det här läget. Var bor du?
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Riskgrupper återfinns även i unga åldrar. Vi hade i teorin kunnat sätta alla riskgrupper i karantän och låta resterande leva fritt under en utsträckt period.

Nu när vi vet att det inte muterar så kraftigt så är det en garanterad vinstplan men inte så PK.

Om vi levde i en diktatur och jag var härskare, och spridningen redan var ett faktum, så hade jag gjort det.

Då får vi tacka gudarna att di inte lever i en diktatur.

Jag föredrar Sydkoreas taktik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in