2020-03-16, 01:52
Medlem
CityBangBangs avatar
Ni som anser att det är en vanlig influensa, kolla in videoklippet i länken och börja fundera lite..

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/kevin-drabbades-av-corona-beskriver-kanslan-fran-sjuksangen/
Citera
2020-03-16, 01:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Och av olika skäl är det alltid större chans att en mutation leder till lägre dödlighet än högre dödlighet, eftersom ett mindre dödligt virus har lättare att sprida sig.

Det vet du inte, det här viruset är väldigt speciellt. Jag förstår inte varför du envisas med att vara så tvärsäker? Försiktighetsprincipen måste gälla!
Citera
2020-03-16, 01:54
Medlem
Citat:
Jo visst, tjena, komma och påståa att de inte har sparat SARS- och MERS-virus i labb runt om i världen.

Det är klart de har. Men vad har det för betydelse? Om en sjukdom är död finns ingen marknad- inget användningsområde för en slut produkt, dvs meningslöst att lägga mer energi på.

Användbarheten för SARS, MERS osv för att ta fram ett vaccin för något som man för närvarande inte vet hur det ser ut i genomet är ju som att polisen skulle hänga upp en fantombild med två ögon och be polisen träna sig känna igen nästa brottsling.
Citera
2020-03-16, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Skillnaden mellan Frankrike och Tyskland, två europeiska nationer, beträffande kritiska tillstånd är helt obegripligt.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Jag skulle gissa på ett enormt mörkertal av infekterade i Frankrike. Och dessutom kanske att Tyskland testar de med symptom medan Frankrike inte gör det?
Senast redigerad av Edda123 2020-03-16 kl. 01:57.
Citera
Medlem
Citat:
Fel. Forskare har genom de senaste 17 åren oroat sig för det som nu har hänt. Varför skulle de då inte försökt förebygga denna situation?

Jag antar att de resonerade precis såhär "Viruset har självdött, därför är ett vaccin inte längre nödvändigt." och så började de leta efter vaccin för andra saker som malaria, ebola, etc.

Men Kina har forskat på SARS-viruset en hel del. Faktum är att efter utbrottet 2004 så har Kina råkat läcka viruset från ett laboratorium i Beijing åtminstone 2 gånger. Hihi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det vet du inte, det här viruset är väldigt speciellt. Jag förstår inte varför du envisas med att vara så tvärsäker? Försiktighetsprincipen måste gälla!

Men det stämmer för i helvete. Varför är du så envist dum?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Ett brev som Dr. John Campbell fått, något för alarmister kanske:

"Lombardia is the richer area in Italy, and it has one of the best health systems in the world. I think you know that. In just 10 days, and despite quarantine and other restraint measures, the situation was becoming like a war. In some cities of Lombardia, there are so many corpses there is no space for everyone. Now hospitals are putting corpses into the churches. And situation is worse every day.

Goverment is telling that dead people is dead WITH Coronavirus and NOT FOR Coronavirus. Obviously this is not the truth, because before 21 Februari 2020, there were not so many dead.

I think you like to know the information from a Covid19 red zone. I hope you can tell everyone to stay home from now yet, because this is very worse than anyone could think."
Citera
2020-03-16, 01:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Anser inte att någon bevisbördan ligger hos mig, du har fri tillgång till Internet och det jag hade kunnat visa dig kommer du avfärda men eftersom att du intresserar dig i frågan så faller det sig självklart att du kommer gräva i detta utan min hjälp.

Det här är en diskussionstråd i vetenskapsdelen av forumet , ingen jäkla skvallercentral i laidback. Du kunde enkelt kommit undan den här diskussionen genom att använda det lilla ordet tror.

Jo, det var du som tog upp att man självklart forskar på immunitet och att man vet hur det ligger till med den saken, så då är det du som skall visa att ditt argument håller eller räkna med att bli betraktad som spridare av fakenews .

Jag avfärdar aldrig en vetenskaplig studie om det inte finns något som talar emot den, just nu kan du inte visa något som styrker ditt argument, och det kan jag avfärda på stående fot.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ett brev som Dr. John Campbell fått, något för alarmister kanske:

"Lombardia is the richer area in Italy, and it has one of the best health systems in the world. I think you know that. In just 10 days, and despite quarantine and other restraint measures, the situation was becoming like a war. In some cities of Lombardia, there are so many corpses there is no space for everyone. Now hospitals are putting corpses into the churches. And situation is worse every day.

Goverment is telling that dead people is dead WITH Coronavirus and NOT FOR Coronavirus. Obviously this is not the truth, because before 21 Februari 2020, there were not so many dead.

I think you like to know the information from a Covid19 red zone. I hope you can tell everyone to stay home from now yet, because this is very worse than anyone could think."
Vi kan tacka Kina och kommunist svinen för de!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lA5m63/forsta-kinesiska-ordern-om-corona-forstor-proverna
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Nu börjar de unga få viruset:

16 year old Dutch boy on Intensive Cate (IC) after getting infected with the coronavirus

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5056536/coronavirus-tieners-sehraz-breda-16-intensive-care-besmet-covid19
Citera
2020-03-16, 01:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Det här viruset ofarligt för hälsosamma (smala, icke-rökande) och friska människor <60 år. Dödligheten är försumbar.

Unga och medelålders som dör har oftast underliggande sjukdom och i den kategorin är dödligheten 0,2%...

Det är inte vad läkarna rapporterar från Italien, även till synes friska åker dit. Det finns många som går runt med underliggande sjukdom helt omedvetna om det.

https://omni.se/halften-av-de-svart-sjuka-i-frankrike-under-60-ar/a/EWn2za

Citat:
Hälften av de svårt sjuka i Frankrike under 60 år
Hälften av de 300 personer som vårdas på intensivvårdsavdelningar i Frankrike efter att ha smittats av coronaviruset är under 60 år. Det uppgav chefen för den franska folkhälsomyndigheten i ett uttalande under lördagen, enligt France 24. Jérôme Salomon manar också till att allmänheten ska ta viruspandemin på allvar.

Det är bättre med storsläggan i det här läget, masstesta, analysera situationen, släpp på restriktionerna. I den ordningen.
Citera
2020-03-16, 01:57
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Inte jag heller, aldrig. Vägrade att ta Pandemrix emot svininfluensan.
Jag vet två stycken som fick biverkningar någon vecka efter den sprutan. En vuxen fick
narkolepsi och ett barn fick frånvaroattacker två veckor efteråt och slutligen epilepsi.
De tog upp det med läkare som vägrade prata om det. Läkare jobbar ju åt läkemedelsföretag. Får väl lite extra " lön" från dem.
Vad det här vaccinet livrädda människor kommer att ta har för biverkningar kommer att visa sig.
Jag litar definitivt inte på panikvaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in