2020-03-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du är rolig du, jag gillar när man är ironisk.

Tog BO bort någon logg från några andra än MGM och MGK?

Nej det gjorde hon inte. Just detta är en del i åklagarens motivbild: de var just dessa två individers logar LW tog bort. Det var just dessa två individer som verkligen hatade LW - pga mycket annat än loggborttagningarna, men borttagningarna spädde på ursinnet mot LW ännu mer. Därav att det är just en av dessa två som är mordåtalad. Detta plus SÅ MYCKET annan graverande bevisning som perkar mot SD som gärningsman.

Så ditt påpekande ovan är helt rätt, och det styrker åklagarens case.
Citera
2020-03-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är liksom inte det som är poängen, poängen är att BO var djävligt hård mot ett visst par och speciellt hård mot den kvinnliga delen av paret.

Den principlösa före detta pastorn uppbådade helt plötsligt en oanad moralisk resning och principfasthet.

Fan man skrattar nästan när man tänker på det, någon helt utan skrupler och moral blir plötsligt helt rigid när det gäller regler, man behöver ju inte ens fråga sig själv varför det blev så viktigt helt plötsligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
De är ju barnsligt hämndlystna hela bunten. Kunde tro att de åkt genom livet på en räkmacka allihop. Finns inga gränser för hur dumt man får bete sig.

Fast man får väl trots det säga att LW ansågs ha rättvisepatos beträffande sina arbetsplatser, enligt förhörda kolleger. Hon antog diskussioner och ville alltid reda ut problem. Där.
Där slapp hon gå över gränserna.
Privat verkade hon inte ha samma känsla för rättvisa.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-15 kl. 22:24.
Citera
2020-03-15, 22:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jo, 10 juni 2018 loggar HD om samtliga 17 loggar som LW tagit bort (för andra gången).

aktbilaga 162. sid 100 och framåt.

Du är vass på det här 👍🏻

Finns det nån enkel lista på de17 cacherna i tråden?
Citera
2020-03-15, 22:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vilket detaljrikt minne HD har...beroende på vilka frågor hon får. Fy vilken lågt stående varelse hon är.😠..
Ingen högre moral:
Citat:
Ursprungligen postat av HD
Ta fotot från någon annan gång ..... Går inte att kontrollera. Eller skriv att bild är mailad vilket är ett alternativ. Den mailen har bara jag och S tillgång till.
Aktbil. 165 Del A, s. 237 (HD och JG kucklar).

HD hjälper JG så han kan plocka cacher och coins utan att egentligen anstränga sig: Aktbil. 165 Del A, s. 234ff.
Senast redigerad av letsdoit 2020-03-15 kl. 22:52.
Citera
2020-03-15, 22:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon tog bort en logg för SD som han aldrig loggade om. Den hade HD också överfört som loggad (dvs en kopia av en borttagen cache).

LW följde regelverket. Hon var starkt emot "fuskloggare" rent principiellt.

Är du så jäkla korkad att du inte förstår att hon gjorde det för att hon reds av grotesk svartsjuka
Citera
2020-03-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är du så jäkla korkad att du inte förstår att hon gjorde det för att hon reds av grotesk svartsjuka

Läs inlägget ovan här.
Citera
2020-03-15, 22:59
Medlem
Citat:
Det framgår i messengerkonversation med FR (AB 168 om Geocashing) att HD ansåg att hon hade rätt att logga dessa som hon inte varit på fysiskt. Hon påpekar även till LW att LW i så fall även borde ta bort de loggar som SD gjort utan att ha varit fysiskt på plats. LW svarar att hon bara vet en "Katt åt stol" men om HD vet fler så får hon meddela detta.

Värt att notera är att SD har gjort en fullogg av "Katt åt stol" som HD sen kopierat över till sitt konto. LW har tagit bort båda och SD har inte loggat om, vilket däremot HD har gjort. Hon har med andra ord en kopierad logg av en borttagen logg.

Paret Da*idsson måste ha blivit rasande på Lena, som ville att det skulle vara rätt och riktigt = inget fusk i geo-världen.

Kanske ville hon att det skulle gå rätt till i alla sammanhang i livet - men klarade inte av det i sitt/sina egna kärleksaffärer.

Kanske var hon rak med de andra männen. Vad hon ville med dem. Eller inte ville.

Men när det gällde SD så fungerade det inte alls. Hon var kär och blev krossad och förvirrad över att det inte fungerade med honom. Som ständigt gav nya besked. Smekte med ena handen och slog med den andra.

Hon förstod inte den riktiga fara förrän det var för sent.

I mina ögon verkar det som jag skriver här ovan.
Citera
2020-03-15, 23:00
Medlem
Citat:
Det framgår i messengerkonversation med FR (AB 168 om Geocashing) att HD ansåg att hon hade rätt att logga dessa som hon inte varit på fysiskt. Hon påpekar även till LW att LW i så fall även borde ta bort de loggar som SD gjort utan att ha varit fysiskt på plats. LW svarar att hon bara vet en "Katt åt stol" men om HD vet fler så får hon meddela detta.

Värt att notera är att SD har gjort en fullogg av "Katt åt stol" som HD sen kopierat över till sitt konto. LW har tagit bort båda och SD har inte loggat om, vilket däremot HD har gjort. Hon har med andra ord en kopierad logg av en borttagen logg.

Paret Da*idsson måste ha blivit rasande på Lena, som ville att det skulle vara rätt och riktigt = inget fusk i geo-världen.

Kanske ville hon att det skulle gå rätt till i alla sammanhang i livet - men klarade inte av det i sitt/sina egna kärleksaffärer.

Kanske var hon rak med de andra männen. Vad hon ville med dem. Eller inte ville.

Men när det gällde SD så fungerade det inte alls. Hon var kär och blev krossad och förvirrad över att det inte fungerade med honom. Som ständigt gav nya besked. Smekte med ena handen och slog med den andra.

I mina ögon verkar det så som jag skriver här ovan.
Citera
2020-03-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du är vass på det här 👍🏻

Finns det nån enkel lista på de17 cacherna i tråden?

Tack!
Inte vad jag känner till, det är ett foto av en skärm i pdf-format så det är svårt att göra om till textfil. Tror ingen har skrivit av den.

Vittnet LÅW har prenumererar på notifieringar på alla cashar inom 3,5 mil och fick upp följande 10 juni 2018.

Första gången jag testar att ladda upp på "Minfil"... men det ska väl gå.

https://minfil.com/L8X8Fch0o4/B2705-18_Aktbilaga_162_Geocaching_Media_103_pdf
Citera
2020-03-15, 23:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Tack!
Inte vad jag känner till, det är ett foto av en skärm i pdf-format så det är svårt att göra om till textfil. Tror ingen har skrivit av den.

Vittnet LÅW har prenumererar på notifieringar på alla cashar inom 3,5 mil och fick upp följande 10 juni 2018.

Första gången jag testar att ladda upp på "Minfil"... men det ska väl gå.

https://minfil.com/L8X8Fch0o4/B2705-18_Aktbilaga_162_Geocaching_Media_103_pdf

Denna?
https://forumbilder.com/i/rol0
Citera
2020-03-15, 23:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Paret Da*idsson måste ha blivit rasande på Lena , som ville att det skulle vara rätt och riktigt = inget fusk i geo-världen.

I mina ögon verkar det så som jag skriver här ovan.

Skäms du inte skriva något som alla normalt begåvade människor förstår är en blålögn?

Läs detta riktigt NOGA och återkom sen med lögnen om att "LW ville att det skulle vara rätt och riktigt"

Aktbilaga 146 sid 147.
20170411 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun (bild 80). Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.
Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband. Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.
Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper
massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har
säker varit fler.

-----------'
Personligen har jag aldrig läst om någon så fylld av ondskefull svartsjuka.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-15 kl. 23:14.
Citera
2020-03-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, jag är inne på samma spår om hon inte var delaktig i mordet. Desto mer samarbetsvillig hon är desto lättare för henne själv i framtiden. Och hennes relationer till barn, familj och kollegor. För att inte tala om sin egna hälsa.

En del i tråden har lyft perspektivet att HD varit/är duperad av sin make. Då är det inte så konstigt att HD:s medverkan i polisens förhör (kanske) blir så här knepigt?
Nu när en bra tid gått utan att hon haft samröre med SD borde hon i så fall känna friheten och tryggheten i att kunna tala utan att vara rädd för repressalier.
Men eftersom hon inte verkar vara medgörlig, fram tills nu åtminstone, så lutar jag mer åt att hon skyddar sig själv snarare än sin make. Det är för mig den logiska slutsatsen i vart fall (men jag kan ha fel).
Eller så är HD så iskall att hon räknar med att återförenas med SD inom kort och därför inte vågar säga det hon vet?

Om vi försöker utvärdera HD:s liv framöver utifrån det vi vet idag så är det rätt dystert enligt mig.
Vårdnaden om barnen är det väl tveksamheter kring i dagsläget i vart fall?
Det enorma engagemang som bedrivits här i tråden blottlägger HD:s liv in i minsta detalj och framförallt bristerna framhävs när det gäller barnuppfostran och hennes deltagande i polisutredningen om mord. I förhören har det även framkommit en undfallenhet som är exceptionell = dagen innan resan till USA så var SD inne på förhör 2 gånger. HD har inte ens pratat om det med SD, utan på kvällen gör de i ordning sin packning inför resan och hon halvsover i bilen upp till Arlanda. Mycket konstigt, och då är det bara en av alla detaljer som felar i förhören som vi kan läsa!

Det har framkommit att det fuskats med cachar för att framstå i bättre dager vilket även det ter sig märkligt med tanke på det engagemang HD uppvisade inom sporten.

Tänk alla de på jobbet som nu kan ta del av FUP:en och se HD:s (o)medverkan i förhören och kanske läser här i tråden. Hur ska de stackarna förhålla sig gentemot sin kollega? För jag är övertygad om att de ser samma saker som vi i förhören, vet inte vad jag ska känna, vill inte svara på det, osv.. Hur ska HD vinna tillbaka någon sorts förtroende för sin omgivning med de undvikanden hon väljer att göra?

Precis som många andra framfört redan så är det bästa för henne, och alla andra inblandade i den här soppan, att ta telefonen och ringa upp polisen för att börja rentvå sin person och medverka på ett normalt sätt i utredningen.
Det är först då hon kan påbörja läkning av sina sår och få en förståelse från omgivningen. De inre såren hon bär på kommer bara att bli större och större annars.

Kanske är HD livrädd för att SD ska gå fri och vad som då kan hända henne själv och barnen, vad hon än säger nu. Därför säger hon ingenting alls.

Att hon skulle vara helt ovetande finns inte på kartan. Återstår då endast frågan om hon var delaktig i själva mordet där bakom planket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in