2020-03-15, 21:57
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det gjorde du ju annars hade du ju inte kallat det svammel.
Hur ska du kunna veta att det är svammel om du inte läser det?

Hähä klockrent!

Vart nyss på ica, såg att all toapapper var slut samt vissa varor.. Är glad för att man sakteligan började bunkra upp i början av januari, folk tyckt jag var löjlig men ni sitter dom där utan toapapper och man kan bara skratta åt, hämnden är ljuv.
Citera
2020-03-15, 21:58
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
En pandemi går, per definition, inte att stoppa. Den går bara att fås bromsa in något. Men vissa saker är helt onödiga för de flesta länder, som att stänga gränser, vilket är helt onödigt förutom för länder som befinner sig i början av pandemin. Samma sak vad gäller flygresor. Lika så är det helt onödigt att stänga skolor.

Alla dessa onödiga åtgärder skadar bara ekonomin.

Folk är livrädda så ekonomin kommer att stå still ändå eftersom tillräckligt många självisolerar sig. Det hade gått att stoppa pandemin genom att tidigt stänga gränserna. Det går fortfarande men FHM och Regeringen vill se så många som möjligt dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
"Vi tror att de kommer ske inom de närmaste veckorna, men det här viruset har överraskat oss gång på gång så jag har slutat känna mig tvärsäker."

Tegnell om när han tror att det "brakar loss på allvar". Har viruset verkligen överraskat oss gång på gång?

Spännande. Om han inte är så tvärsäker, varför inte ta en mer försiktig hållning för en gångs skull?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Verkar som hela världen har stängt in sig. Tomt överallt. Länsat i mataffärerna.

Lite spännande samtidigt som det såklart är lite läskigt. Man vill ju inte att någon man tycker om ska drabbas
Vilken stad? Löst att mat inte kommer ta slut men kanske tidningarna ljuger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag måste fråga varför ni inte har en halv/helmask med rejäla partikelfilter som räcker flera dagar som skyddar mycket bättre?

För dyrt att köpa in alt. för svårt att få tag på eller båda?
Citera
Medlem
Står att 3 dött i Sverige. Vem är den 3:e?
Missat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-03-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag frågade efter när och hur många, inom vilket tidsspann har vi 3000 döda?

3000 smittade kan jag tänka mig, till och med fler, dock utspritt under flertalet år.

Varför detta intresse för antalet döda med precisering inom vilken tid? Under innevarande år.

Jag tänker inte gå vidare i mortalitetsprognoser då det är helt ovidkommande. Stoppa smittan nu!!
Senast redigerad av Luddewolsson 2020-03-15 kl. 22:01.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
En pandemi går, per definition, inte att stoppa. Den går bara att fås bromsa in något. Men vissa saker är helt onödiga för de flesta länder, som att stänga gränser, vilket är helt onödigt förutom för länder som befinner sig i början av pandemin. Samma sak vad gäller flygresor. Lika så är det helt onödigt att stänga skolor.

Alla dessa onödiga åtgärder skadar bara ekonomin.
Kina och Sydkorea har ju lyckats få ned talen rejält. Det handlar om något mycket mer än en "inbromsning". Hur förklarar du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
I Norge verkar man ju till och med ha karantän internt i landet för folk som reser från syd till Nordnorge. I alla fall i vissa kommuner. Dessutom kan man få långa fänglesestraff om man bryter mot karantänreglerna.
Vi får se resultatet om 2 veckor. I nuläget tyder inget på att deras åtgärder varit effektivare än våra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
För dyrt att köpa in alt. för svårt att få tag på eller båda?
Pengar var ju inga problem enligt Löfven.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Hähä klockrent!

Vart nyss på ica, såg att all toapapper var slut samt vissa varor.. Är glad för att man sakteligan började bunkra upp i början av januari, folk tyckt jag var löjlig men ni sitter dom där utan toapapper och man kan bara skratta åt, hämnden är ljuv.
Herregud.

Du greppar verkligen efter halmstrån. Försöker du övertyga oss eller dig själv om att ditt hamstrande var nödvändigt?

Ingen kommer bli utan toapapper eller mat.
Citera
2020-03-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Strikt isolering och riktade åtgärder för/mot riskpersoner. Det är allt som krävs
Strikt isolering och åtgärder är allt som krävs?

Okej. Det låter som att du tycker att din plan är lätt.

Känner du för att dela med dig av den lätta planen också?

- Vad är "åtgärder"?
- Hur ska denna denna lätta strikta isolering implementeras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in