Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Fan, professorer och smittskyddsläkare nu i Rapport är alla kritiska och djupt bekymrade över Folkhälsomyndighetens bristande åtgärder och Anders Tegnell och säger att proaktiva åtgärder måste sättas in NU innan det blir kaos, och Anders insisterar på att det fortfarande inte är dags. Vad fan väntar han på?
Jag förstår inte varför man inte tillämpar försiktighetsprincipen.
Anders Tegnell lever riktigt jävla farligt. Om han har missbedömt viruset och orsakar massdöd så kommer han att få väldigt många fiender. Jag tycker det är otäckt att en person har så mycket att säga till om – dessutom en person som har pudlat ett flertal gånger på bara några veckor. Det borde ge en indikation om att han generellt är helt fel ute. Är det här hans hämnd på sina kritiker? Man börjar ju på allvar att undra...
Det handlar om prestige för Mongo-Tegnell.
Han tog I från tårna kring svininfluensan och blev för det utskrattad av kolleger. Jag säger bara tack tack, jag o alla nära o kära o bekanta tog vaccin det året efter ett längre uppehåll på vaccinfronten. Av oss alla blev ingen sjuk o ingen fick narkolepsi. Tumme upp!
Men nu, eftersom det handlar om prestige, så kan Tegnell svinet inte backa, för då skulle han ju se dum ut. Nä, bäst att gambla med hundratusentals människoliv, all in på högt kort!!! Det är ett riktigt farligt spel han spelar!