2020-03-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Såg ni Tegnell bli rövknullad av den andre herren i studion nyss?

Tegnell har ingen koll på läget.
Jodå, jag kollade. Jag njöt av att se Anders Tegnell bli nervös och höja tonläget för att han inte hade något konkret att säga, som Joacim hade.
Citera
2020-03-15, 21:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Läs gärna mitt inlägg som jag publicerade nyss. Tydligen inte bara gamla och sjuka som drabbas...

Du tror att den personen, vars inlägg du kopierade, har en fullständig bild över hur det ser ut? Det kan jag säga att den inte har. Panik och selektivt seende. Hur ska den personen kunna veta vilka som är maratonlöpare, unga och friska? Självklart vet den personen ingenting om det och förstorar upp en snäv bild till en helhetsbild.

Döda i Italien har en genomsnittsålder om +80 år. Att det finns enstaka yngre som får en svårare infektion innebär inte vare sig att de verkligen var friska eller att det bevisar att det är vanligt att unga får det.

Vid »vanliga« säsongsinfluensan finns det också enstaka personer under och runt 40 som drabbas mycket svårt och även dör. Det beror oftast på att de har okända försvagningar i lungvävnaden eller att de har latenta hjärtproblem. Det dör ju unga människor varje dag i olika åkommor. det är ju inte detsamma som att det är vanligt att unga människor dör.

Sluta att selektivt leta efter Twitter-inlägg från okända personer som bekräftar din rädsla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Sydkorea som många hyllar här har 8000 smittade och 75 döda. Sverige har 1000 smittade (troligen fler) och bara 3 döda. Sluta gnälla och vara hysteriska, trots alla brister så har Sverige än så länge klarat det här ganska bra.
Alltså, alla är oroliga för framtiden! Dagens läge är ju väldigt lugnt i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
"En man i Nederläderna har gått runt och avsiktligt hostat i folks ansikten i en cafékö i staden Den Bosch, skriver tidningen Eindhovens Dagblad. Han ska samtidigt ha ropat "corona, corona".

Mannen greps senare av polis."

Intresserad av vad det är för typ av folk som kommer köra detta beteende

Garanterat de som skriker att ”det inte är värre än en influensa”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Kanske för 1081 anställa på ett sjukhus sätts i karantän?!

Eller att alla jobbar på hela sjukhuset?
Eller gått hem och smittat sina nära och kära.

1081 människor är EXTREMT många.

Sjukvården kommer gå omkull ‼️

Du påminner mig om den där memen där Batman örfilar Robin. Du går händelserna i förväg och beter dig som en hysterisk kärring. Skäms du inte? Du är säkert en sån där egoistisk liten fitta som roffar åt dig allt i mataffären nu också.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Sverige ligger 2-4 veckor efter Italien enligt professor Rocklöv i Agenda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Orkar inte ens svara en Flashback användare som har endast gjort 21 inlägg. Du är inte seriös.
Ok, så man är mer trivärdig om man hänger på flashback och kommenterar kändiskvaller?

Vilöe bara poängtera att det tar tid att dö också. ENDA rimliga sättet att räkna på något är att kolla på faktiskt utfall! Tar ett exempel som du borde förstå:

Valprognos Sverige
10 000 000 invånare
7 000 000 röstberrättigade
125 000 röstade i Kronobergs län
6000 som röstade i Markaryd varav
100 röstade på Miljöpartiet
5900 röstade inte på Miljöpartiet
Hur resten av landet röstade vet vi inte. Vi vet alltså att 7 miljoner kan rösta, vi vet att 125 000 har röstat. Vi vet utfallet av 6000 röster.

Vilken uppskattning är närmast?

Hur många röstade på mp i Sverige?
100 av 10 000 000 = 0,001%
100 av 7 000 000 = 0,0014%
100 av 6 000 000 = 0,00167%
100 av 125 000 = 0,08%
100 av 7000 = 1,4%
100 av 6000 = 1,7%

Alla modeller har förekommit i tråden. På valvakor brukar man uppge de röster man faktiskt räknat (känt utfall motsv död/friskförklarad), alltså 1,7% i detta fallet. Ditt sätt att räkna ger 0,08% men som du ser kan man få det ännu mer fel genom antaganden snarare än att utgå från de fall där man vet hur det gick...

Byt nu ut
röstberättigade mot smittade
röstade i Kronobergs län mot konstaterade fall
röstade i Markaryd mot fall med känt utfall
mp-röster mot konstaterade döda
Citera
2020-03-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Kanske för 1081 anställa på ett sjukhus sätts i karantän?!

Eller att alla jobbar på hela sjukhuset?
Eller gått hem och smittat sina nära och kära.

1081 människor är EXTREMT många.

Sjukvården kommer gå omkull ‼️

Sorry var för snabb. Trodde det var ett universitet.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Jo, i huvudsak är det gamla och sjuka. Ja, en del unga stryker med men det gör det i vanliga influensor också. Även av hjärtmuskelinflammationer, cancer, sepsis osv osv osv. Du vill hitta enskilda fall så du kan skrika alarm! Ditt mind set är precis som media.
Han behöver inte skrika alarm, hela världen har stängt ner om du inte märkt det. En vanlig influensa, jovisst fortsätt du tro det.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Det är du som totalt har missförstått vad statistikteori är så jag ger dig samma råd.
På vilket sätt har jag missförstått, förklara gärna!

Har du över huvud taget koll på vad jag var skeptisk emot från början
Citera
2020-03-15, 21:46
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Ja det bästa vore nog om Kina kom in och avsatte våran regering och styde upp det här landet. Eller Ryssland. De vet hur man handskas med sådana här situationer bättre än pellejöns och kompany som sitter här.

Hoppas du skämtar! Detta var det mest vansinniga jag hört på länge.
Kommunistiska diktaturer som skapar corona virus och falsk propaganda ska styra detta land.
Jävla stolle du är.
Citera
2020-03-15, 21:46
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Att när du är död så är du inte längre allvarligt sjuk. Utan du är död. Och kvalificerar då in på en annan tabell.
All min respekt att du kunde svara seriöst på den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in