2020-03-15, 19:42
Medlem
DRAVKCABs avatar
Är inte beredd att ta risken att gå in än. Har en känsla att det blir en rekyl upp imorgon men vi kommer fortfarande få en massa negativa besked ang coronans härjningar på näringslivet både inrikes och utrikes. Varning för vinstvarning kort och gott. Dessa besked kanske inte dyker upp förrän om några veckor. Kommer inte röra mig ur fläcken förrän i Maj men jag har också en play safe strategi.
Citera
2020-03-15, 19:49
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Spelar ingen roll, staten har redan sagt att dom inte ska kliva in och rädda dom en gång till.

Okey. Har det hänt tidigare att staten sagt saker för att sen göra tvärtom, eller ingenting alls?
Citera
2020-03-15, 19:55
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Tack för tipset men var inte svar på min fråga.

Bear olja - idiot eller inte?

En av mina "gurus" tror att olja kan gå ner under 10 dollar. Så ja, prova chansa om du hittar billigt cert.
Citera
2020-03-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Okey. Har det hänt tidigare att staten sagt saker för att sen göra tvärtom, eller ingenting alls?
Så du litar inte på staten, men samtidigt räknar du med att dom ska rädda SAS.
Haha 😂 finns en psykologisk term för den typen av tänkande/önsketänkande.
Citera
2020-03-15, 20:29
Avslutad
Trots +9.3% och stängning på dagshögsta i USA (Dow Jones) i fredags så har jag en stark känsla av att STHLM går ner imorgon. Har bottenfiskat men tror inte botten är nådd. Men vad vet jag...
Citera
2020-03-15, 20:33
Medlem
WhiteWalkers avatar
Kan inget om börsen då jag bara sysslat med krypto tidigare, men köpte in mig lite lätt i torsdags. Råder ju minst sagt delade meningar här om vad som ska hända framöver. En sak som är jävligt säker är att Sverige är riktigt dåligt förberett för en samhällskris och att det kommer vara betydligt mycket värre här om 1-2 veckor, gällande själva viruset dvs. Och här sitter jag ledig i två veckor med full kyl/frys och försöker lista ut vilka aktier man ska köpa
Citera
2020-03-15, 21:05
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Så du litar inte på staten, men samtidigt räknar du med att dom ska rädda SAS.
Haha 😂 finns en psykologisk term för den typen av tänkande/önsketänkande.

Nej, jag tror att staten går in igen och räddar SAS
Citera
2020-03-15, 21:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du är en "idiot" eftersom du följer den gängse taktiken enligt ekonomi-media, försök inte fånga en fallande kniv.

Jag påstår tvärtom att man aldrig någonsin ska sälja på en generell botten som denna. Tvärtom ska man köpa då.

Detta gäller inte enskilda aktier som dippar, för att något fel upptäckts på företaget. Då kan det vara dåligt att behålla aktien. Men en dipp som i veckan när allt dippar ska man sälja direkt när man ser krisen börja. Men nu är det alldeles för sent, och det har tvärtom inte funnits en enda dag de senaste 5 åren när det var bättre att KÖPA aktier på Stockholmsbörsen.

Detta argument innehåller ingen som helst information hur det går imorgon på börsen eller den kommande månaden. Men sett 5 år tillbaka är dagens köpkurser underbart låga. Alla andra som köpt före femårslägsta är idioterna.
I grunden håller jag med dig. Och föst tänkte jag som du.

Men är det här en "vanlig" kris? Jag är inte så säker på det. Det här är något ingen varit med om tidigare och har tagit sådana proportioner att inga "vanliga" regler gäller längre. Jag känner mig otroligt tvehågsen just nu...
Citera
2020-03-15, 21:21
Medlem
Så du tror inte att det finns intressen som vill slå ut amerikanska oil shale bolag? Vad händer med oljepriset sen när dessa är utslagna och en handfull oljebolag ska serva marknaden? Då går oljepriset upp; lägg på inflation på detta och en fallande dollar.

Jag tror att oljan kommer att nå 70 dollar fatet innan priset når 20 dollar fatet, mao så tror jag att priset bottnat.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Olja är kört på lång sikt. Snart rullar elbils-flottan ut. Nu bara 1-3% elbilar i världen nu, men gissa oljebehovet i världen när den är 50% och om 25 år närmare 100%. Samma med elflygplan.
Citera
2020-03-15, 21:27
Bannlyst
Ingen här som fattar vad som händer? Hela världen stänger ner. Vad tror ni det innebär?

.
Citera
2020-03-15, 21:27
Bannlyst
Har bara en sak att säga; toapapper!
Allt ni har på toapapper!
Citera
2020-03-15, 21:33
Medlem
Är det värt att ta privatlån och investera i fonder på börsen? samt 20% av dettai kryptovalutor?

Till vilken ränta max?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in