2020-03-15, 19:59
Medlem
Har haft en svidande halsont och lite huvudvärk i tre dagar nu...
Hur fan vet man om man har Corona eller vanlig förkylning?
Jag vill inte belasta sjukvården med så milda besvär men det kan ju vara viktig för statistiken liksom...
Citera
2020-03-15, 20:01
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Varför är alla så jävla nojjiga för corona viruset? Dom som behöver vara rädda för detta virus är dom äldre som har bakomliggande sjukdomar. Vanliga influensan tar död på några hundra människor bara i Sverige varje år.
Corona viruset har blivit lite väl hysteriskt.

Japp. Dock är denna förkylning ingen lek. Så som jag mår så förstår jag att äldre och personer med astma dör.

Smärtorna i lungorna är otroligt höga och det slutar inte nån gång. Det blir varken bättre eller sämre.

Jag känner mig inte döende men det är betydligt mycket värre än en vanlig förkylning.
Citera
2020-03-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Det vet väl alla att så fungerar inte verkligen...
Som egen företagare har jag jobbat åtskilliga gånger med feber och influensa.

Senaste uppgift från dagen är närmare 1000 konstaterade smittade...
MÖRKERTALET ÄR ENORMT!

Många har nog haft extremt lindriga symptom och inte alls fattat att dom ens bär på viruset.

Idag blev det 33 nya fall REGISTRERADE. Men eftersom man inte testar andra än dem som kommer i ambulans så kan man nog tryggt säga att regeringen ljuger svenska folket rakt i ansiktet. I verkligheten kan det vara 1000 eller fler ändå - betydligt fler.

Som sagt mörkertalet är enormt
Citera
2020-03-15, 20:08
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Tror det är en vanlig förkylning, har själv dem symptomen i tre dagar nu efter en lång runda ute under blåst.

Börjar bli febrig. Tror jag kan ha dragit på mig den där skiten. Känslan att vara tung och "sänkt" har förvärrats, det här är ingen förkylning. Mår bra för omständigheterna.
Citera
2020-03-15, 20:13
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Du där hallå du ja... håll käften och cykla hem till Bahamas din lattesvenne. Influencian har långt mindre spridningsrisk och är kartlagd vilket Corona inte är.

Barnslig attityd du har. Coronan går inte att stoppa verkar det som men nu har den kostat sverige 500 miljarder snackar det om om. Jo tack för att såna hysterikor som ni förstör sverige. Jag arbetar inom vårdsektorn och det är sorgligt att där nu kommer vara ännu mindre pengar framöver oavsett vad politikerna lovar så ta din kaffe latte och stoppa upp i tunnelbanan där du kommer från.
Citera
2020-03-15, 20:13
Medlem
Har haft konstant snuva nu i ca 2,5 vecka, förvärras på morgonen och när jag är utomhus. Snyter mig i snitt 15 ggr per dag. Vaknar av hostattacker nattetid, men hostar inget på dagen. Är tröttare än vanligt och väldigt torr i halsen. Får andnöd när jag anstränger mig. Känns som om jag har feber, men det har jag inte. Hade dock 60 i crp hos läkare.

Lär ju inte vara Corona, men det känns som om jag har nåt som inte bryter ut?
Citera
2020-03-15, 20:26
Medlem
Det komiska är att Sverige försöker ha låga siffror i corona smittade.

Man får ju inte ens testa sig.. misstänker man corona ska man va hemma. Man får inte bege sig till sjukhuset, om man inte håller på att verkligen DÖ, och det är de som blir testade.

Enormt många smittade personer utan att inse det.
Citera
2020-03-15, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Jag har vart hemma i sängen hela dagen. Jag ringde 112 efter att jag i flera timmar försökt komma fram till 1177. De skicka hit en ambulans pga mina smärtor i lungorna. De tog EKG osv i min säng och de misstänkte också corona. De ville inte ta med mig till sjukhuset. De lämnade 2 Ipren och åkte.

Haha. Ambulansen hade inte heller några masker eller liknande. Så vettefan hur de tänkte när de dundra in i lägenheten.

De fick alla symptom beskrivet i telefonen innan de kom in.

Fick du verkligen ipren av personalen?
Citera
2020-03-15, 20:29
Medlem
Inte orolig för mig själv, men funderat om jag dragit på mig denna corona

Började med lättare förkylning lördag föra veckan med snuva/täppt, på gränsen till feber och allmän tillståndet försämrat med trötthet osv.
Torsdag började jag känna mig bra så for ut en sväng.
Fredag morgon/natt vaknar jag av den värsta frossan jag haft, tempen steg från 36.8 till 38 på 1h med 1g Alvedon i kroppen.

Senare försvann febern, igår små krasslig, idag diarré och hostat lite slem.

Bör jag stanna nån dag till hemma 🤷‍♂️ orkar jobba men vet inte om jag riskerar smitta nån med corona eventuellt
Citera
2020-03-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesgurus15
Fick du verkligen ipren av personalen?

Fick 2st Ipren av ambulanspersonal då jag endast hade Alvedon hemma. Helt sant!
Citera
2020-03-15, 20:33
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowroler
Har haft en svidande halsont och lite huvudvärk i tre dagar nu...
Hur fan vet man om man har Corona eller vanlig förkylning?
Jag vill inte belasta sjukvården med så milda besvär men det kan ju vara viktig för statistiken liksom...

Sjukvården kommer inte ta imot dig ändå. Man får kurera sig själv i hemmet om man misstänker corona viruset. Har du några bakomliggande sjukdomar som är farliga för coronaviruset så tar dom nog in dig annars får du bara vara hemma i fjorton dagar. Det är i alla fall vad dom har sagt om detta.
Citera
2020-03-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Fick 2st Ipren av ambulanspersonal då jag endast hade Alvedon hemma. Helt sant!

https://www.di.se/nyheter/frankrikes-varning-ipren-kan-forvarra-viruset/

Nu ska du givetvis lyssna på sjukvårdspersonalen, men vill ändå göra dig medveten om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in