Citat:
Ursprungligen postat av
lisett
Om du tycker att mobilvideos tolkade av nån snubbe i en youtubekanal som heter "China Uncensored" som uppenbarligen är nån slags uttalad anti-Kina kanal är hårda bevis så ja du jag vet inte vad jag kan säga.
Din kritik av beviset är ett argumentationsfel.
Istället för att prata om beviset så pratar du om vem som presenterat beviset. Så din invändning är ogiltig, jag får betrakta detta som att du inte har någon egentlig invändning.
Du har en video på en lägenhetsdörr som hålls igen för någon på andra sidan som bankar på dörren och skriker, samtidigt som den svetsas igen. Vad du tycker om YouTube-kanalen är helt irrelevant.
Dessutom så ställer jag mig såhär till argumentet "
X ogillar Y, alltså går det inte att lita på X":
Citat:
Ursprungligen postat av
.-fuckYUO-.
Ja, den är ”anti-Kina”. Vilket är helt i sin ordning. Något annat hade jag nog blivit upprörand över.
Det blir så per automatik när någon gör dumma saker. Då kommer den som gjort dumma saker att framstå som dum.
Lycka till att förklara hur Kina censurerade information om Corona utan att få dem att framstå som idioter liksom. Det går inte. Så ska du berätta sanningen så kommer du per automatik att vara anti-Kina.
—-
Jag tror att skaparna av dokumentären har kontrollerat sina källor noga och jag förutsätter att de även kontrollerats i flera steg, bättre än vad Reddit kan kontrollera dem
Jag säger inte att jag är 100% säker. Men står det mellan:
A. En anonym Flashbackanvändare som hänvisar till okända inlägg från anonyma Redditanvändare med okända argument och till synes utan egna källor
B: En välproducerad internationell dokumentär med ansvarig utgivare som investerar med sin karriär som sänds i en statlig TV-kanal som innehåller belägg i form av film och vittnesmål.
Då väljer jag B.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citat:
Men skulle det bevisas på riktigt att de svetsat in människor i sina lägenheter helt utan andra möjligheter att ta sig ut så är det såklart en enorm kränkning av mänskliga rättigheter som borde straffas hårt. Jag bedömer dock det som relativt osannolikt och känner mig inte särskilt övertygad av detta "bevis".
Ja... Kina är väl knappast främmande för kränkningar av de mänskliga rättigheterna?