2020-03-15, 17:29
Medlem
Stabilt att SVTs programledare sitter och hostar för fullt i direktsändning...
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Kvinnan i SVT studio fick en hostattack nyss!!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Det tvivlar jag på att de gör, ingen butik i min stad verkar vidtagit några sådana åtgärder. Inte heller några lappar om att man inte ska köpa 200 toarullar, så hyllorna gapar tomma vilket kommer bidra till ännu mer hamstring......

//Skalman

Vi har kört så sedan i onsdags tror jag det var (dagarna flyter ihop lite just nu) och lika mycket som det är att skydda våra kunder så handlar det om att skydda dom anställda. Förutom den självklara sociala biten så finns det en ekonomisk vinning i att dom håller sig friska.

Vi funderade på att sätta upp lappar om att inte hamstra men kom fram till att risken snarare är att det skrämmer folk att tro att vi inte kommer klara varuflödet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Inte många fattigpensionärer har råd att betala icas hemkörningsavgift.
Vad tror ni? Kommer dessa kedjor som gått med så stor vinst på svenskarna, ställa upp nu och åtminstone ha självkostnadspris på hemkörningen?
Det skulle enligt FHM:s resonemang göra stor skillnad på smittspridningen. Kommer de att ta sitt ansvar?

Mycket möjligt. Finns dock en del foliehattar som också tycker hemkörning är intressant. Kan ju bli så att priset snarare stiger?! Om det blir så många att det rent logistiskt blir svårt för affärerna. De hinner ju knappt fylla på med varor?
Citera
Medlem
Ni som hänger mycket på sociala medier, vad tycker vanligt folk om hur regeringen sköter den här krisen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Tror du på det där själv?
Det Är en vanlig influensa, oavsett vilka skräck-artiklar du läst på aftonblodet.

Den här tråden har verkligen samlat hela landets veklingar på en och samma plats.

Jag upprepar:
Coronaviruset är inte farligare än vanlig influensa. Sluta nojja!!
Har MSB redan börjat spendera sina 75 mille fake news kampanj pengar?
Snabbt jobbat!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Värt att fundera på och tänka till ordentligt när det gäller, handtvätt och tvång. Stifta lag om handtvätt? Någon? Stefan funderar lite extra mycket nu...

Exakt

Kunskap, förståelse, vilja och möjlighet är sannolikt bättre än piska och inlåsning.

Finns inga skäl att stänga ner Sverige, och tvinga friska människor att låsa in sig, inte just nu, inte med anledning av den här sjukdomen.

Hur många avlidna har vi nu då, är det 3, är samtliga över 80 år eller finns det en 69 åring också, ingen hade underliggande sjukdomsproblematik?
Citera
2020-03-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker även, att det skulle göra stor skillnad för folkets förtroende och följsamhet (angående regler och råd), om Sverige ÅTMINSTONE NU skulle stänga gränserna. Även om det inte skulle ha någon réell effekt numera, även om det bara skulle vara en symbolåtgärd. För nu finns det så mycket ilska mot regeringen och myndigheterna för att den åtgärden inte vidtagits, att det kan försvåra samarbetet s.a.s..

De förstår inte psykologi alls! (Och DET borde i alla fall Myndigheten för samhällsskydd göra, det är deras jobb!)

Ja det hade varit lämpligt.

Och nej de är uppenbart inkompetenta på allt annat än att skydda sina egna skinn.

Precis som att redogöra att man är i en upphandling- vad för information är detta egentligen? Jag är väl fullständigt ointresserad av om de tänkt köpa något, jag förväntar mig detta utan att de behöver få en klapp på axeln precis som de anstränger sig något extra för att utföra de arbetsuppgifter de har betalt för.

Och det enda man gör är att skyller på regionerna inte enligt regler haft ett beredskapslager, alla vet att det beror på att regionerna har inte fått något annat än besparingskrav från regering hur fan ska de köpa på sig lager av saker då?

Men jag tror som jag sagt tidigare jag tror politiken kommer få en hel omläggning efter detta- i många länder inte bara Sverige.
Och EU lär nog också braka ihop ganska snabbt om den inte redan gjort så av sig självt inom några veckor.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Jo det är farligare. Men inte så mycket. Rädslan är ur proportion hos individer. Däremot befogad på samhällsnivå med tanke på den ekonomiska krisen och vårdsystemens otillräcklighet.

Den ekonomiska krisen skulle flerfaldigt förvärras om vi ekempelvis stängde skolorna.
Men för vårdens resurser absolut.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Programledaren på SVT fick just en hostattack i direktsändning.
Citera
Medlem
prominentens avatar
Hörde ni följdfrågorna när Steffe svarade att man inte stänger gränserna?

Inte jag heller....
Citera
Medlem
herre gud tanten på svt1 fick just världens hostattack live på tv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in