2020-03-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Kan du berätta varför inte Tegnell ska få kritik för sitt fullkomligt idiotiska agerande?
Självklart att inte reagerat i tid, men folk är också medansvariga. Däremot nu gör de rätt, tills vidare
Citera
2020-03-15, 17:13
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tänker även, att det skulle göra stor skillnad för folkets förtroende och följsamhet (angående regler och råd), om Sverige ÅTMINSTONE NU skulle stänga gränserna. Även om det inte skulle ha någon réell effekt numera, även om det bara skulle vara en symbolåtgärd. För nu finns det så mycket ilska mot regeringen och myndigheterna för att den åtgärden inte vidtagits, att det kan försvåra samarbetet s.a.s..

De förstår inte psykologi alls! (Och DET borde i alla fall Myndigheten för samhällsskydd göra, det är deras jobb!)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
Nu har corona skördat det första offret i Sverige.
Kommer rapporteras om några timmar.

Vad snackar du om? Tre har redan dött?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det allvarligaste jag hörde var "etiska riktlinjer för vården".

Alltså vilka man ska vårda och vilka man ska låta dom när det väl kommer till det läget.

Tyckte hon pratade om 40 som gräns
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Men detta är solarium, Var inte viruset svagt för UV?
Oh my bad, jo det stämmer, eller iallfall så vitt jag vet. Jag har inte hört någonting om att just detta virus skulle vara UV-resistent.

Ett solarium bör vara ett prima verktyg för att desinficera sig själv, så länge du endast har viruset på utsidan. Nackdelen är ju den uppenbara risken för cancer som kommer med långvarig exponering för UV-strålning.

Det är också just därför UV-ljus fungerar. Av samma anledning som det ger oss t.ex hudcancer så har det också ihjäl virus & bakterier genom att bryta ned DNA/RNA & eftersom virus är extremt mycket mindre än t.ex en hudcell så krävs det betydligt kortare exponering för att ha ihjäl virus än vad som krävs för att utveckla cancer men långvarig exponering tränger till slut ned även i hudcellerna & skadar ditt DNA & när cellen försöker reparera sig själv så förekommer det ibland mutationer & cancern uppstår.

Hur man skulle kunna på ett pragmatiskt sätt implementera detta i praktiken är en annan sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Svårt att filma. Finns kameror överallt.
Han svettas lite och snuva. Höll mig på avstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Detta är sensationellt, läkarna ska få göra etiska överväganden och prioritera.

Det gör dom väl varje dag hela tiden, det är deras jobb.
Citera
Medlem
Taskpungens avatar
Inga konkreta åtgärder presenterades den här gången heller. Vår statsminister uppmanar oss att tvätta händerna. Som en jävla dagisfröken.

Om sossarna vinner nästa val tappar jag officiellt all tro för svenska folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
Nu har corona skördat det första offret i Sverige.
Kommer rapporteras om några timmar.

Första?? Vi är uppe på tredje redan

Edit: Flera som har påtalat detta redan, sorry!
Citera
2020-03-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
De skickade ut ett tydligt budskap att undvika onödiga sociala kontakter för äldre. Äldrevården kommer också kommande vecka att få utbildning i handhygien, åtgärder som kan och kommer att rädda liv.

Utbildning i handhygien! Kraftfull åtgärd!

Kan dom inte bara skicka SMS med länken till alla telefoner? Det kan jag göra på 5 minuter ffs! Kostar några tusen. Nu ska dom använda 75 miljoner för att skicka föjlande länk på sämsta sätt.

https://www.who.int/gpsc/5may/Hand_Hygiene_Why_How_and_When_Brochure.pdf

I Norge är Hälsomyndigheten ute med chatbots och reklam i alla kanaler. Information absolut överallt.

Dom är så ofattbart tröga i Sverige!
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
duping delight heter termen.
Ja och det stämmer ju, se bara här i tråden, folk verkar tro att det är pesten som kommit och att domedagen står för dörren. Herregud

Nä asså menar mer "fan va lättlurade ni är som lät oss komma undan med kommande massmord på äldre och sjuka"

Var mer det han flinade åt. Alltså vet han hur illa det är men att svensken är så svag att vi inte gått ut och skapat kaos och tagit ner styret för länge sen.

Helt ärligt tror jag det kommer hända snart
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
PÅ LÖFVENFRONTEN INTET NYTT

Vilket spill av tid att titta på den mest meningslösa presskonferensen genom tiderna!

Löfven lider av kronisk handlingsförlamning. Inget nytt nämnde förutom att vattnet skuĺle var varmt när man skulle tvätta händer. Vilken stor statsman.

Talar om att minska verkningarna av coronavirusepidemin och men vidtar inga som helst åtgärder för verkligen göra detta.

Skickar över bollen till svenska folket att utföra det hela😨
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det gör dom väl varje dag hela tiden, det är deras jobb.

Saras man är 65 och upptar en Ecmo. Hej då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in