Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag tänker även, att det skulle göra stor skillnad för folkets förtroende och följsamhet (angående regler och råd), om Sverige ÅTMINSTONE NU skulle stänga gränserna. Även om det inte skulle ha någon réell effekt numera, även om det bara skulle vara en symbolåtgärd. För nu finns det så mycket ilska mot regeringen och myndigheterna för att den åtgärden inte vidtagits, att det kan försvåra samarbetet s.a.s..
De förstår inte psykologi alls! (Och DET borde i alla fall Myndigheten för samhällsskydd göra, det är deras jobb!)
Ja det hade varit lämpligt.
Och nej de är uppenbart inkompetenta på allt annat än att skydda sina egna skinn.
Precis som att redogöra att man är i en upphandling- vad för information är detta egentligen? Jag är väl fullständigt ointresserad av om de tänkt köpa något, jag förväntar mig detta utan att de behöver få en klapp på axeln precis som de anstränger sig något extra för att utföra de arbetsuppgifter de har betalt för.
Och det enda man gör är att skyller på regionerna inte enligt regler haft ett beredskapslager, alla vet att det beror på att regionerna har inte fått något annat än besparingskrav från regering hur fan ska de köpa på sig lager av saker då?
Men jag tror som jag sagt tidigare jag tror politiken kommer få en hel omläggning efter detta- i många länder inte bara Sverige.
Och EU lär nog också braka ihop ganska snabbt om den inte redan gjort så av sig självt inom några veckor.