2020-03-15, 16:10
Avslutad
Det går inte stänga gränserna 100%, medicin, mat mm måste kunna gå ut och in. Frågan är hur detta hanteras? Mycket märkligt att EUs ledning i Bryssel verkar helt handfallen och inte agerar. Detta är ju deras chans att glänsa och visa att de inte är en papperstiger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De har bra flöde, men om du kollar vilka läsarkommentarer de tar in, så är det inget eller nästan inget regimkritiskt. Fast det borde komma in massor med sådant.

Ja jag vet, jag har ställt några journalistiska frågor ett par dagar och ingen av dom har tagits upp.

Men det är trots allt ett flöde som vad jag kan se är ganska balanserat i uppgifter så ingen tydlig nedtystning och inte heller någon direkt upphaussning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Man kan ju alltid hoppas men det låter mer som en våt dröm än något grundat i verkligheten.

Nja lyssnar man på Anders Tegnell så pratar han om beteenden efter hur en svensk beter sig osv. De nyanlända lever inte som oss. De kommer få dö mycket problem...
Citera
Medlem
Beethovanias avatar
Finns det andra virussjukdomar där man inte blir immun efter att ha blivit frisk? Trodde det gällde de flesta sjukdomar. Om man nu inte skulle bli immun efter Corona så låter det ju överjävligt om man i de allra flesta fall brukar bli immun.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nog för att Tegnell talar emot i princip alla experter i andra länder/organisationer, men just gränserna är väl ändå rimligt. Vad ska det hjälpa att stänga gränserna nu? Det finns ju redan absolut överallt och oavsett stängning eller inte så kommer vi bli extremt drabbade. Känns som en poänglös åtgärd. Det är liksom några veckor sent för sån't.
även en blind höna...
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Tror du är lite väl optimistisk med denna pinsamma regering. Kommer bara va massa skitsnack som vanligt, medan alla agerar står Sverige och ser på tyvärr.

Det är det troligaste utfallet. Men fan vad jag hoppas att jag har fel.
Citera
2020-03-15, 16:11
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Duktigt gjort. Det är en annan fråga om det får släppas på marknanden och den process kommer kanske ta ett år? Tyvärr.

Ja, eller så kan det gå fort
Citera
2020-03-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Det går inte stänga gränserna 100%, medicin, mat mm måste kunna gå ut och in. Frågan är hur detta hanteras? Mycket märkligt att EUs ledning i Bryssel verkar helt handfallen och inte agerar. Detta är ju deras chans att glänsa och visa att de inte är en papperstiger.

I Danmark var frågan aktuell också. Transport av medicin, arbete, viktiga möte och andra viktiga skäl gör att man kommer in.
Citera
Medlem
Tegnell är fortfarande en idiot och kommunist politruck vad han än säger!
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ärligt talat jag har för mig att man rapporterade om något liknande för typ en månad sen

Jag vill minnas att Australien lyckades göra typ exakt samma sak för en dryg månad sedan.
Citera
Medlem
Kan man ens göra ett vaccin mot ett virus som muterar hela tiden???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Hur fick du ihop det?

Vilken dum fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto