2020-03-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vad ljuger dom om? Det är väl siffror som de fått av sjukhuset?

Fler har smittas. Iran värst drabbat efter italien. Tusentals smittade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
SLUTA TA ITALIEN SOM EXEMPEL VARJE JÄVLA GÅNG. VI HAR 200 LÄNDER PÅ DENNA JORD.

Snacka om att cherry pick:a det land där det går absolut sämst.

Du är tame fan dum i huvudet.

Rimligtvis så tar man landet som ligger långt fram i kurvan. Vi kan använda Kina och där ligger vi också rätt i tiden. Italiens kurva följer vi också.

Är du dum i huvudet? Ska vi jämföra med Grönland som ligger flera veckor efter oss? Eller vad?
Citera
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Spännande det här.

Det har gått 6 dagar sedan jag fick skit i tråden när jag efterlyste varför vi inte har 6-8% dödlighet och 15-20% IVA-fall i Sverige.

2 dödsfall och 4 IVA-fall hittills. Vi har säkerligen 10x fler fall än vad som är officiellt.

Vi borde ha hundratals dödsoffer och tusentals på IVA de kommande dagarna.

Hur försvarar ni att ni har konstant fel era idioter till alarmister?

Lugn du alla dör imorgon, om inte det är alla sterila med reducerad lugnkapacitet. Och skulle inte det falla in, då kommer vi få corona 2 gånger.
Förtroendet för dessa jävla nötter verkar sjunka dag för dag iallafall.
Det är en allvarlig pandemi, men sök inte information om den på flashback.

Vi tar oss igenom det här lugnt och sansat, om någon månad är det dags att tända grillen och dricka öl.

Sitt ner i båten, ha god hygien, gå inte ut om du är sjuk och för gudsskull ring inte 1177 i onödan och följ rutinerna som myndigheterna går ut med. I
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.Dalman
Det är inte 20% som behöver sjukvård. Antalet smittade underskattas kraftigt eftersom inget land har resurser att testa i den omfattning som skulle behövas för att få korrekta siffror.

Sluta sprid sanningen. Vi kommer alla att dö enligt idioterna till alarmister.
Citera
Medlem
Erotokratis avatar
Berlin stänger bordeller och klubbar etc

https://www.berliner-kurier.de/berlin/corona-krise-an-diese-strengen-regeln-muessen-sich-ab-sofort-alle-berliner-halten-li.78553

Citat:
Kinos, Bordelle, Spielhallen, Clubs, Kneipen, Bars machen dicht
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Att säga att det inte finns något som tyder på immunitet är lite som att säga att det inte finns något som tyder på att vi kommer leva om ett år.
Hur fick du ihop det?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och det tror vi kan tacka det faktum att vi befinner oss i utkanten av världen med glest om folk runtomkring oss, folk som gärna håller sig på sin kant (utom på krogen).

Glest folk runtomkring oss?
Tunnelbana, pendeltåg, bussar, mataffärer, arbetsplatser, lunchrestauranger, hissar, dörrhandtag, badhus, mm mm.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Hur är vår utveckling jämfört med Italien, sett från dagar från första fallet?

Klarar vi oss bättre?
Givet att i båda länder så bekräftades smittan på samma dag, 31 Januari, så skulle jag vilja hävda att vi klarar oss jävligt mycket bättre, såvida det inte ligger containrar med lik utanför akutmottagningarna men det har jag inte hört någonting om...
Citera
2020-03-15, 15:44
Medlem
Tyskland stänger gränsen till tre grannländer. Frankrike, Schweiz och Österrike.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Källa på att 20% behöver sjukhusvård i Sverige tack. Du menar att 200 personer vårdas på sjukhus i Sverige för covid19.

Varför behöver du data från Sverige när det finns data för hela världen?

Tror du att viruset ändrar karaktär för att vi är en humanitär stormakt? Förmodligen tillhör inte skidåkare från alperna riskgrupperna i första hand utan det är när vi får en bredare spridning i samhällsgrupperna som vi ser 20% behöver vård.

Precis som att vi vet att dödligheten för 30 åringar är 0.2% och för 80åringar är den 14%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Om du tittar på Italiens statistik så skiljer vi oss åt mycket. De hade först ett dödsfall den 21 februari. En vecka senare hela 21 dödsfall. När Italien hade 21 dödsfall hade dem hela 889 fall. Vi har över 1000 smittade nu och bara 2 dödsfall.

Källa:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

Du kan inte gå efter de här siffrorna. Både Sverige och Italien har stora mörkertal.
Citera
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Nu har jag varit på Willys och bunkrat upp lite med mat. Men jag var lite sent ute dock. Folk har rensat som fan. Pasta nästan helt slut, likaså med ris. Bara nån enstaka paket kvar. När jag väl kom till kyldisken fick jag en chock, mjölk nästan helt slut, creme fraiche, vispgrädde nån förpackning kvar. Helt slut med bröd, i alla fall brödet typ Levain färdigskivad då, flera olika märken helt slut. Mjöl var helt slut. Alltså jag är i chock minst sagt. Detta gäller Skåne.

Det är mest utlänningar som handlar mjöl, de bakar ju fan konstant, speciellt från MENA regionen.

Själv fick jag en leverans wodka och Piwo från fosterlandet.

Kommer kränga dyrt till svenskarna på jobbet om någon vecka när törsten smyger sig på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in