2020-03-15, 15:41
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
vad ligger felprocenten på
Säg det!

Den första siffran som publicerades var 74% känslighet för den dyra sortens test. (PCR)

Men sedan dess har säkert mycket hänt.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Varför håller ni fortfarande på och försöker avdramatisera?

20% behöver sjukvård. Den siffran räcker för att man borde förstå att vi inte har en chans om vi inte nödbromsar våra samhällen.

Källa på att 20% behöver sjukhusvård i Sverige tack. Du menar att 200 personer vårdas på sjukhus i Sverige för covid19.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Kritiken mot EU handlar om hur man agerade i början av utbrottet. Många tjuvhöll på sina saker ”i händelse av”. Vi måste samarbeta mer.

Italien har haft kontakter med Kina sen många hundra år. Många kineser bor och turistar i Italien, och det finns ställen i Kina där man talat (talar?) italienska (av kineserna).
Italien skänkte lite medicinskt utrustning till Kina i början av utbrottet, och Kina återgäldar det med en laddning utrustning.

Kinesiska experter följde med för att bistå med sina erfarenheter av utbrottet och utplaningen, är inte det bra?
Du kanske hellre hade sett att vi tagit hjälp av Saudiarabien..?

Ta nu din medicin och gå sen och lägg dig.

Har ingenting emot att Kina och Italien hjälper varandra per se. Jag tycker bara kritiken mot andra EU-länder som inte kan bistå till samma kapacitet som Kina är obefogad och småaktig. Självklart vill jag att europeiska länder hjälper varandra mer, men då måste det ju också finnas resurser.

Corona bevisar mer än något annat i modern tid att väst är på dekis. En ny medeltid där Orienten (Kina och Ryssland primärt) dominerar och Europa och nord-Amerika sjunker tillbaka till irrelevans väntar vare sig vi vill eller inte. På sätt och vis är vi redan där.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Det verkar som vi har tur. Vi skiljer oss från Italien än så länge.

Nej det gör vi inte.
Men vi har inte några testkit kvar så det räcker.
Därför har vi beslutat att bara testa allvarligt sjuka. Så vi kan inte längre se smitta.
Dödstalen stämde med Italiens kurva igår, idag vet jag inte vad som har hänt med rapporteringen av döda. Jag antar att vi slutade med det också.

Källa: FHM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Kan mycket väl spåra ut här på några veckor.

Den dramatiska utvecklingen i italien har ju skett senaste 2 veckorna ditt Rövhål.

SLUTA TA ITALIEN SOM EXEMPEL VARJE JÄVLA GÅNG. VI HAR 200 LÄNDER PÅ DENNA JORD.

Snacka om att cherry pick:a det land där det går absolut sämst.

Du är tame fan dum i huvudet.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Vi ligger ca 2-4 veckor efter italien. Men jag hoppas jag har fel.

Om du tittar på Italiens statistik så skiljer vi oss åt mycket. De hade först ett dödsfall den 21 februari. En vecka senare hela 21 dödsfall. När Italien hade 21 dödsfall hade dem hela 889 fall. Vi har över 1000 smittade nu och bara 2 dödsfall.

Källa:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Citera
2020-03-15, 15:42
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
The EU Is Abandoning Italy in Its Hour of Need

https://foreignpolicy.com/2020/03/14/coronavirus-eu-abandoning-italy-china-aid/

Extremet väl gjort artikel! Med bra information!

Det finns inga lager med skyddsmateriel att avvara i Europa. Kolla bara på sverige.

I kina har man däremot fabriker som ställt om och skalat upp produktion av skyddsmateriel. Elbilstillverkaren BYD är numera väldens största skyddsmaskfabrik, som producerar 500 000 skyddsmasker per dag.

https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-03-13/buffett-backed-byd-says-it-s-now-the-biggest-maker-of-face-masks

Sverige måste börja med att bygga en jävla fabrik, för det finns ingen idag vad jag vet.

China och Taiwan stod innan utbrottet tillsammans för 70% av tillverkningen av skyddsmasker i världen.
Se:
http://www.nytimes.com/2020/02/06/business/coronavirus-face-masks.amp.html%3f0p19G=3248
Senast redigerad av bithax 2020-03-15 kl. 15:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Du har fel och har likt andra idioter spridit skräck.

När det här är över hoppas jag att du skäms livet ur dig.

Du kan ju komma tillbaka och skriva det du gör när de insjunknade har tillfrisknat. Det har fortfarande inte gått särskilt lång tid sedan de första fallen i Sverige. Sjukdomsförloppet är förrädiskt då du kan ha milda symptom i två veckor för att sedan insjunkna i en lunginflammation med hög feber.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Varför håller ni fortfarande på och försöker avdramatisera?

20% behöver sjukvård. Den siffran räcker för att man borde förstå att vi inte har en chans om vi inte nödbromsar våra samhällen.

Det är inte 20% som behöver sjukvård. Antalet smittade underskattas kraftigt eftersom inget land har resurser att testa i den omfattning som skulle behövas för att få korrekta siffror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Problemet är att inga tester genomförs ingen smittspårning i sthlm osv. De siffrorna är ett absolut minimum.

De genomför ju tester på patienter som de vårdar fortfarande, men man testar inte proaktivt och försöker hitta smittohärdar, det är poänglöst nu när smittan är fri annars hade de behövt göra det i väldigt stor skala liknande syd korea, men det har sverige inte kapacitet till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Om du tittar på Italiens statistik så skiljer vi oss åt mycket. De hade först ett dödsfall den 21 februari. En vecka senare hela 21 dödsfall. När Italien hade 21 dödsfall hade dem hela 889 fall. Vi har över 1000 smittade nu och bara 2 dödsfall.

Källa:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

Sluta sprid sanningar. Vi kommer alla att dö enligt idioterna till alarmister.
Citera
2020-03-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
- Se ner på folk som väljer att arbeta hemifrån och på distans då det inte är bra ur ett rättviseperspektiv.

Mycket bra tillägg till utmärkt lista.

Dessutom: Inte avstå från att resa på semester till Thailand då det kan skada deras ekonomi. Plus något liknande om Iran som jag har förträngt just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in