2020-03-15, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Swedbank, Swedbank, Swedbank

Det var bara ett 🙂.
Funderar på investor och hm.
Citera
2020-03-15, 15:05
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Givetvis inte Vågar mig aldrig på cert och mini-s med stora summor, men det kan hjälpa till att balansera portföljen. Har likviderat det mesta av mitt kapital idag utom EQT som köptes vid notering och Investor, samt en liten gamble i QBIT som får ligga kvar.

Hur då? Bra att du inte riskerar för mycket.
Citera
2020-03-15, 15:07
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det var bara ett 🙂.
Funderar på investor och hm.

Tänkte skriva HM faktiskt. Men känner mig osäker på om det är för tidigt. Investor.. hmm. Varför just Investor?
Citera
2020-03-15, 15:12
Medlem
Citat:
Tänkte skriva HM faktiskt. Men känner mig osäker på om det är för tidigt. Investor.. hmm. Varför just Investor?

Ja kanske för tidigt. Investor är ett stark pjäs som man aldrig kan köpa för dyrt. Perfekt Köp och glöm innehav.
Citera
2020-03-15, 15:13
Medlem
Citat:
Hur då? Bra att du inte riskerar för mycket.

Genom att göra mindre trades och förhoppningsvis göra några tusenlappar här och där i likhet med vad jag gjorde förra veckan under de värsta dagarna medan jag väntade på fondernas avslut som hamnade på strax över +/- 0% på 1,5 års sparande. Räknar nämligen med att de fonder jag varit inne i fortsätter gå ner i takt med OMX.
Citera
2020-03-15, 15:15
Medlem
AoE3#1s avatar
När ni småfiskar fortfarande säljer efter denna nedgång köper storhajar i bakgrunden. Om två år händer det igen och de fortsätter bli rika på er flockdjur.

Lär er en gång. Gå in i bull x10 imorgon bitti. På Torsdag kan det bli nedgång men fram tills FEDs möte på Onsdag går böraen upp.

Sluta förlora era oengar hela jävla tiden
Citera
2020-03-15, 15:18
Medlem
AoE3#1s avatar
Jag säger inte att börsen för alltid ska upp. Mitt största innehav är i fysiskt guld just för att vårt nuvarande system är åt helvete. Men lite måtta får det fan vara nu. Sluta sälj! Imorgon vänder det och var inte en av dom som går in av fomo först på Onsdag EM för att sen förlora på Torsdag. Gå in imorgon bitti och var med på uppgången
Citera
2020-03-15, 15:21
Medlem
c.showalters avatar
Får erkänna att det börjar klia i köpfingret.

Bara den effekten av att x-antal tusen hög-och medelinkomsttagare kommer sitta hemma de närmsta dagarna och ha lite att göra kan nog dra igång handeln. Det som skrämmer är såklart att vi vet inte än riktig om det kommer panikas än mer i USA än vad det redan gjort.
Citera
2020-03-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.showalter
Får erkänna att det börjar klia i köpfingret.

Bara den effekten av att x-antal tusen hög-och medelinkomsttagare kommer sitta hemma de närmsta dagarna och ha lite att göra kan nog dra igång handeln. Det som skrämmer är såklart att vi vet inte än riktig om det kommer panikas än mer i USA än vad det redan gjort.

e-handel då? För att kila runt i varuhusen tar liksom udden ur hela idén att stanna hemma.
Citera
2020-03-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Jag säger inte att börsen för alltid ska upp. Mitt största innehav är i fysiskt guld just för att vårt nuvarande system är åt helvete. Men lite måtta får det fan vara nu. Sluta sälj! Imorgon vänder det och var inte en av dom som går in av fomo först på Onsdag EM för att sen förlora på Torsdag. Gå in imorgon bitti och var med på uppgången

Vart har du ditt fysiska guld då? Ganska riskabelt att ha en massa guld hemma, bättre än att ha det i pappersform dock.

Guldet är i ATH i SEK nu också så köpte du det nyligen kan du nog få hålla det ett bra tag för att tjäna på det.
Citera
2020-03-15, 16:18
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Tänkte försöka fynda i PPM-utbudet. Black Rock World Energy har rasat -38% år 2020, ligger på 10-årslägsta, på 60% av värdet den hade år 2010

Största innehaven i fonden är Shell, BP och Total, bolag som väl knappast går omkull i första laget? När coronakrisen är över bör väl oljepriset rusa när all verksamhet som legat nere skall igång igen.

Vad kan gå fel?

Berodde Rysslands fejd med Saudi om oljan på Corona?
Citera
2020-03-15, 16:21
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Vart har du ditt fysiska guld då? Ganska riskabelt att ha en massa guld hemma, bättre än att ha det i pappersform dock.

Guldet är i ATH i SEK nu också så köpte du det nyligen kan du nog få hålla det ett bra tag för att tjäna på det.

Köpte det billigt, uppe med 30% hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in