2020-03-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Artikeln visar att 150 patienter av 300 på intensivvården är under 50 år. 4500 är totalt smittade och ingen ålder anges i totalen.

Jag tolkar detta som ett ja på min fråga.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Jag har sett Frankrike, Tyskland och Italien varna om samma sak!
För flera veckor sedan läste jag vet inte om det var här eller i en facebook grupp men det var någon som skrev att ibuprofen va den bästa värktabletten om man blev smittad. Så jag bunkrade upp med det. Haha så nu inser man att man bunkrat upp med fel!

Jag också.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Från Expressens chat idag.

Läsarkommentar:
Citat:
Tycker det är märkligt att Folkhälsomyndigheten har problem att uppdatera sina siffror efter regionernas. Sörmland hade igår 25 fall men Folkhälsomyndigheten har 17. Säkerligen inte enda felet.
Expressens reporter:
Citat:
Hej [läsarens namn]! Ja, Folkhälsomyndighetens siffror skiljer sig från regionernas i flera fall.

https://www.expressen.se/nyheter/strategin-lat-manga-smittas-i-lagom-takt/

Kan det bero att man på FHM och hos andra ”ansvariga” tagit helg..?
Vill man skapa förvirring? ”Mörka”?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Kan det vara kineser som smittats i Europa?
merparten av dom 8 fallen igår var tydligen importfall, det är ju möjligt att fler importfall börja dyka upp nu.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Tyvärr så verkar det som att människor ned till 20 års åldern kan hamna i respirator.....

BBC
https://www.youtube.com/watch?v=9mrPHO-nkVE

Jo, men det rör sig om enstaka sällsynta fall. Så gäller också dödsfall, där t.ex en 20 årig iransk sjukhusanställd dött i covid-19. Men skillnaden i sannolikhet att en, till synes frisk 20 åring skall dö i covid-19 och att en 70 åring med hjärtproblem och diabetes skall dö i covid-19, är hissnande. I siffror kan det kanske se ut som följande:

Sannolikhet för att en, till synes, frisk 20 åring , skall avlida om hen smittas av Coronaviruset , avlider 0,01-0,02 procent.

Sannolikhet för att en 70-åring med hjärtproblem och diabetes skall avlida om hen smittas av Coronaviruset 69-89 procent.

Så jag skiter fullständigt i att hysteriska, men kärnfriska, 20 åringa hypokondriker på flashback är livrädda för att dö i covid-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Men förstår du inte det?
  • Dessa analyser är inget som man har åratals av erfarenhet för. De är ännu inte särskilt välkalibrerade.
  • Analysresultat är aldrig 100%-iga. Det förekommer både positiva felresultat och negativa felresultat.
  • Folks immunsystem fungerar olika, både på grund av genetik och på grund av sjukdomar (andra sjukdomar än denna, alltså)

vad ligger felprocenten på
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Strategi?

Vi har mer än 2 döda. De har slutat testa gamla döda och rapporterar ej alla döda i corona

Hur vet du det?
Citera
2020-03-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Vad vi ska göra då? Tja, varför inte rösta bort dem? Det kallas demokrati.
Eller du kanske tycker att hängning på Stortorget är bättre?

Man bildar opinion och framför den, precis som en demokrati ska hantera missnöjen.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Det är bara en undre gräns, vi har rört oss bort från fasen där vi testar alla misstänkta. Men att vi bara fått 2 dödsfall på åtminstone över 1000 fall tyder på att vår strategi fungerar, och att vi har klarat av att hålla smittan undan från de stora riskgrupperna.
Är du inne och krishanterar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Och det endast med testning genomförd på personer som behöver sjukvård och har symptom.

"Från och med nu kommer bara de som redan är på sjukhus med symptom eller i riskgrupp att testas"

Mörkertalet är stort.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Jag har sett Frankrike, Tyskland och Italien varna om samma sak!
För flera veckor sedan läste jag vet inte om det var här eller i en facebook grupp men det var någon som skrev att ibuprofen va den bästa värktabletten om man blev smittad. Så jag bunkrade upp med det. Haha så nu inser man att man bunkrat upp med fel!

Hur är det med Asperin?
Citera
2020-03-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
* Dåliga nyheter.
Sydkoreas positiva siffror med 0,6% dödlighet och få svårt sjuka. Beror på att 29% av de insjuknande är mellan 20-29 år och från en specifik demografiskt och geografisk grupp(kristen sekt) i Sydkorea.
Så Sydkoreas siffror kan vi alltså längre gå efter.
Dödstalen i Sydkorea är på väg upp och passerade 0,9 % i går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in