Citat:
Ursprungligen postat av
Kapten--wood
r ju detta jag r rdd fr.
Jag har skruvat bil i 20 r men just detta med BMW frmst med vanos historien och gngorna i blocket 😕
Slangarna blir snudd p stenhrda gr att trycka ihop lite.
ppnar jag luftskruven p termostathuset s r det vit nga luktar inget speciellt bara varmt. Kylar locket kan man skruva av inget tryck som man direkt mrker av. Lite finns de men luktlst. Eller ja varmt. Men vattnet r kallt. Men vattnet slutar ju att cirkulera s.
Nr termostaten ppnar s blir hela kylan varm vre undre slangen. Men s fort tempen sticker ja d har de slutat cirkulera 😕
En gissning r att avgaserna gr ut och blockerar pumpen och du fr ut avgaserna i luftningssruven, men mrkligt att det inte r hgt tryck vid kylarlocket.
Har det lckt vatten vid kylarlocket eller ngon annanstans
Har du aldrig ftt en fontn vid kylarlocket, allt bara gissningar, jag vet inte exakt hur det fungerar p en BMW, egentlgen behver man ju inte ha ngon cirkulation genom kylarvattenbehllaren och d behver det inte bli s varmt
Sedan fr jag hlla med de som skriver att du skall uttrycka dig bttre s t o m en idiot fattar vad du menar skriv grna vertydligt och ls igenom det en andra gng och kanske lmna det till ngon annan fr genomlsning.
Men nog trycker hoo ur sig vatten ur locket nr detta hnder.
P Svenska Efter det att jag krt och stannat med varm motor kommer det vatten ur locket vid kylarvattenbehllaren.
Kommer det vatten utan att du tagit av locket eller efter att du tagit av locket
Du fr allts hgt tryck i kylaren