2020-03-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Hur kan de ha fel när vi har två fall där personer smittats en andra gång?

Jag har lyssnat på forskare som tror att detta antagligen beror på bristfällig testning. Sättet det går till på är att vi egentligen aldrig kan vara säkra på att en person blivit frisk förutom med djupgående testning. Men i Kina till exempel så gjordes tester i stor skala med relativt låg säkerhet. Det leder till att människor blir friskförklarade som sedan utvecklar symptom. Den naturliga slutsatsen i detta fall är inte "de blev sjuka igen:" utan "de var aldrig friska".
Citera
2020-03-15, 14:39
Medlem
Jokeranssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Ursprungligen postat av Slacker-
15% av de som dött i smittan i Iran är under 40 år.

50% av smittade som behöver intensivvård i Nederländerna och Frankrike är under 50 år.
Youtube:
Sök på Italy corona doctor. Finns flera klipp där läkare intervjuas om situationen.
Majoriteten på intensiven är män 50+.
En stor del är män 40+.
Avgör själv hur trovärdiga dessa är.
Uppenbarligen hasctomtar och rökare.

Någon som vet varför man överhuvudtaget vårdar självförvållarna som brukar rusmedel?
Citera
2020-03-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag skrev redan några saker som det hade hjälpt.

Nej det tror jag inte alls, sen har självklart de som var kritiska fått vatten på sin kvarn.

Nej det råder ingen allmän panik, ännu. Och det gör det inte heller på någon social media jag sett utan det som råder är besvikelse och undran varför myndigheterna agerar så annorlunda mot resten av världen.

Jag skiter bokstavligen i om folk bunkrar toapapper, känns onödigt som sagt så länge det finns rinnande vatten så är att torka sig i röven det sista jag skulle tycka mig ha problem med. Så därför förstår jag heller inte varför det ska påpekas om och om igen heller, uppenbarligen är det folk som tycker det är viktigt att ha årsförbrukningar av toapapper i kristider, låt dom ha det om det tar slut- som det gjort på några ställen så får väl vi andra klara oss på andra vis.

Ja, du skrev att det 1) hade lugnat folket och 2) hade sänt signalen att regeringen agerar.

Men du... Jag är lugn, de flesta jag talar med är lugna. Och jag anser att regeringen agerar.
Tiden lär utvisa om de gjorde tillräckligt eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Vi har skolplikt i Sverige.

De flesta länder har skolplikt.
Är skolplikt viktigare än att skydda människoliv? När började svensken bry sig om skolplikt?

När lärarna är sjuka finns det ändå ingen som kan ta hand om eleverna.
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Kinesiska läkare vittnar om att covid-19 ger ingen immunitet.
Så om dessa "vittnade" om att Jorden är platt, så skulle du gå på den lögnen också? Hur FAN skulle det inte vara möjligt för immunförsvaret att utveckla antikroppar även mot detta coronavirus? Du bara skiter ut dina egna känslor och inbillningar här.

Jag promenerade genom Malmö idag och räknade antalet lik på gatorna. De är inte fler än vanligt. Inga många fler i alla fall. Original-indianerna uppfann en rund siffra för att beskriva det antalet, men den betyder ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Men den stora majoriteten av dödsfallen, både här i väst och i Kina, rör personer 70+, ofta över 80, med underliggande sjukdomar. Det är fakta.

Kinas siffror ska du inte lita på. Här i väst har inte många yngre hunnit dö än. Vi är bara i början av pandemin än. Både Italien, holland och frankrike sätter ingen under 50 och 60 i respirator då dom fokuserar på att rädda yngre personer. Men när alla intensivvårdsplatser är slut överallt kommer även yngre börja dö. Det är fakta.
Citera
Medlem
Andreas Ekström*-EXPRESSEN

Tusentals muslimer som varit på pilgrimsfärd i Saudiarabien har blivit satta i karantän i Turkiet på grund av risken för coronaviruset, meddelar turkiska myndigheter, rapporterar nyhetsbyrån*Reuters.
Citera
Medlem
Doktor Porks avatar
Obehagligt. Spanien börjar följa Italien med lite fördröjning även vad gäller döda.

Spanien 15/3 7753 smittade 291 döda
Italien 8/3: 7375 smittade 366 döda

Italien ligger över men med tanke på att de säkert hade fördröjning och testa fler äldre än Spanien så börjar det här bekräfta bilden att Italien inte är en komplett outlier.
Citera
2020-03-15, 14:41
Medlem
1024 fall nu i Sverige

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
De var antagligen aldrig friska. De kanske testade negativt mellan, men testen är inte 100 %.

Det brittiska paret som japanerna vårdade visade ju positivt efter 7 veckor av karantän, och tydligen kan viruset vandra runt så man missar det med en topsning. Tar nog jävligt lång tid att bli av med men jag tror inte man kan bli sjuk på nytt.
Citera
Medlem
Verkar kunna ge permanenta lungskador, även hos yngre. Allt beror på hur ditt immunförsvar reagerar och om du har oturen att det sätter sig i lungorna.

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3075165/coronavirus-how-sneezes-coughs-and-fevers-set-stage-brutal
Citera
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Var hittar jag konkret regeringens beslut att tillfälligt avskaffa kravet på sjukintyg? Jag hittar flertalet artiklar som rapporterar detta men på samtliga låter det som att beslutet inte fattats än utan att det är något de siktar på. Någon som har bättre koll än mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in