Citat:
Ursprungligen postat av
jabberwok
Vad tror du vi skulle uppnå om alla 10 miljoner invånare i Sverige testades, både de med och utan symtom? Och hur ofta ska alla testas? En gång i veckan? "Räkna smittade" förutsätter mycket riktigt att hela befolkningen testas en gång i veckan. Så du tror att vi genom veckovisa allomfattande enormt resurskrävande folkräkningar skulle kunna tygla viruset? Tillåt mig tveka...
Saken är att dom som har symptom och dom som känner oro naturligtvis borde få testas, varför inte? Tycker du att kostnadera blir förstora? Eller hur menar du? folkhälsan uppväger kostnaderna utan tvekan samtidigt som man upptäcker fler fall med Corona, vilket motverkar spridningen. Är inte det bra? eller tycker du att Corona ska spridas till samtliga svenskar? av ekonomiska skäl! Efter att man testats så skall man hålla sig hemma i 14 dagar för att sedan testas igen anser jag, det skulle motverka spridningen av viruset. Se bara till Italien och Spanien mf.
Jag kan ta ett exempel, en bekant till mig har en fru som för några dagar sedan blev sjuk i feber,hosta och värk i kroppen. Hon kontaktade 1177 som sa att sjukvården inte skulle testa henne, och menade på en vanlig influensa alt kraftig förkylning.
Jag tycker att hon och hennes man borde ha fått testats. När tycker du att man ska testas?
Jag tycker det är statens ansvar att se till befolkningens bästa istället för att låta Corona härja fritt, vad tycker du?