2020-03-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Vad glad du gör mig nu.... Tack.
Vänligen, kan du på något sätt bekräfta hur du med säkerhet vet att Hanna o Jerry kommer fortsätta utredas. Jag tror dig och är själv 100% säker på att så är fallet, så kan du på nåt sätt antyda hur du VET detta. Tack.

Vad gäller Stefans frihet så tror inte jag att han fattar hur omgivningen ser på honom. Han lallar väl i så fall ut på gatan i tron att allt är som vanligt och att han fortfarande är en Pipig, poppis Superhjälte. Han fattar nog inte bättre.

Får ibland intrycket av att S gett upp och kanske insett att han inte har en sportslig. Även om han skulle bli utsläppt så kan han aldrig känna sig säker. Exfrun lever farligt, döttrarna likaså. Han vill ju inte att de ska lida.
Citera
2020-03-15, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Att det saknas respons på loggremsan
kan vara att han tog det IRL eller
medvetet valde att inte bry sig om
hennes hot.

Han skrev till henne på morgonen efter
att NW kontaktat honom.
Han såg att hon inte läst meddelandet så
då visste han att hon inte hade tillgång till
telefonen.

Han misstänkte att hon höll sig undan för
att stoppa USA-resan. Han var van vid
hennes draman för att få som hon ville.

Han hade ju genom eget agerande tidigare själv stoppat sin resa. Att han inte insåg det?
Citera
2020-03-15, 14:08
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag tror bilden på loggremsan har fler budskap än att hon tänkte ta bort HD:s logg.
Kanske du också kan skönja dolda budskap från SD till LW i hans loggtext på FTF:en som även bifogades med en bild på Södra Vattentornet (som ju verkar ha en särskild betydelse i den hemliga relationen...).
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c6b63df1-37f0-4091-9e61-c921f663bf16

Ursäkta att jag bryter in i ditt inlägg till Glorious, men jag tror du har rätt att den loggen betyder något särskilt som LW vill påminna om - kanske hur deras relation var en gång i tiden och LW ville inte att HD skulle samla FTFoäng för cacher hon inte tagit?

SD:s logg för Ord som beskriver världen:
Found it HerrTeamDavidsson found Unknown Cache CE15: Ord som beskriver världen
Tuesday, 01 December 2015 Örebro, Sweden
{*FTF*} @ 17.01 med 84an

Google, du är min vän. Ska vi gifta oss?
Vid släppet i lördags öppnades denna i telefonen, men stängdes lika hastigt igen. Senare på em var den fortfarande ologgad och fick mer titt och funderande. Började ana något litet av vad som kanske behövdes. Men inget alls löstes den dagen. Vaknade upp tidigt på söndagen och köpte lite frallor till lyxfrukostarna i kvarteret. Fortsatte att fundera. Såg mönster. Såg inget annat. Gissade lite på några ord. Men vad tusan hjälpte det. Hade en solklar inriktning på sista ordet. På söndagkvällen satt jag så på kontoret och småjobbade, och hade hela tiden dessa ordmoln uppe på en skärm.
Googlade och fick andra träffar nu. Vad falls. Google. Jag gör slut med dig. Du ska visa rätt alltid och omedelbart. Släppte vännen och försökte själv. Gick bättre. Fick samma resultat som när jag googlat första gången. Hittade små avvikelser. Googlade. Fick lite snyggare träffar i något fall. Men vad tusan gör man med några ord? Måndagen kom. Frågade google lite försiktigt igen. Vi håller på att bli kompisar igen. Men det är en svår relation. Du är så labil. Måndag kväll och lite fritid i skogen med FADgömmor. Bra att rensa hjärnan. Och bra med lite andrum i relationen till vännen. På kvällen slog jag ihop påsarna med P84 istället. Han är pålitligare än det där amerikanska lömska monstret. Våra aningar hade varit desamma tidigare visade det sig. Men vi hade nu olika målbilder. Enades. Gav google en chans till. En trekant kan ju aldrig vara fel att prova? Och se, som en blixt från klar himmel hade vi svaret på skärmen. Google, vill du gifta om dig med mig? Även om det du svarade faktiskt var skåpmat för en av oss två. Fick en tydlig plats och hade nog en bra uppfattning om vad som skulle göras. Men ack vad lite tid. Barn och jobb tar förbaskat mycket fritid i anspråk. Inte förrän idag efter vi båda slitit färdigt i respektive gruva fick vi möjlighet. Båda navigerade fel på vägen från sitt respektive håll, men kom fram till GZ till slut. Här vill iaf jag komma med en kommentar. Det borde stå i cachebeskrivningen att man bör ha med en lampa om man ska leta burk i mörker. Nu hade en av oss iaf ett cykellyse att ta med. Framme vid loggremsan fick jag erfara att det kan vara bra att BYOP också. Tur att 84an med många tusen fler loggar hade koll på det. Så blott några minuter efter vi mötts skiljdes vi åt. Min stackars telefon hade på de minutrarna sjunkit från 22 till 2% batteri. Med nöd och näppe fick jag upp nedanstående nätlogg. Tur. Så man slipper bli hängd för sen logg. Är ju viktigt så ingen åker iväg i onödan.

Tack för utmaning, upplägg och burk. Ger FP, trots att det är en myst. Snyggt konstruerad.

Tillsammans är vi starka
http://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/95e624c0-853b-4894-a580-da64914cd479.jpg

Fyra år och några dagar. Stort. Och snuttegulligt.
http://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ca16e81d-c82c-40e2-87bc-339bfb89130d.jpg

Spoiler med info till nytillkomna - sammanfattning och FUP-länk
Citera
2020-03-15, 14:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han hade ju genom eget agerande tidigare själv stoppat sin resa. Att han inte insåg det?

Ja, han skulle bara ha dissat henne och
inte låtit henne provocera honom.

Det förstår han säkert nu och önskar att
han gjort så istället.
Citera
2020-03-15, 14:16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Hammare hur vet man det?

Här har man ju tycker jag ett antal älskare och andra som tänkbart har ett horn i sidan till den mördade ovanligt många rimliga tvivel i antal, så att säga.

Men visst är det mycket konstigt och sannolikt som gör den åtalade starkt misstänkt i många juridiskt oskolades ögon. Ska bli intressant att se hur det åberopas. Det kan ju inte vara som i tråden att det som i mångas ögon är skumt och konstigt är bevis eller indicier.

Många har ju även dömt frun. Hon är konstig, beter sig underligt, säger inte rätt. Är en häxa helt enkelt, släng henne i Svartån så flyter hon som en kork.

Jag känner med samtliga inblandade i denna soppa. Om någon av dem bara dragit i handbromsen hade det inte behövt bli så här. Jag känner för HD också - hennes sits är långt ifrån lätt. Därtill kan en inte dömma henne för att hon är konstig, beter sig underligt och inte säger rätt. Men klart är att hon vet mer än vad hon säger och att hon på något sätt är inblandad. Varför vet hon annars tidigare än hon borde veta? Och hennes agerande är misstänksamt. Hon har definitivt skyddat SD och gjort vad hon kunnat. Av kärlek eller dumhet.
Citera
2020-03-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Vad mer specifikt i bevisningen anser du inte kommer att hålla? Några särskilda saker som du tänker på?

Det är en del saker. Till att börja med saknas mordvapen. I och med att hennes mobbe försvann kan man inte utesluta att det fanns kommunikation i den som kunnat förändra bilden av det som hände. Man har inte kunnat knyta den misstänkte till platsen vid tiden för mordet. Han säger ju att han var hemma och man har inte kunnat visa motsatsen.

I utredningen har man dammsugit BOs omgivning för att hitta personer som kan ha haft motiv och tillfälle utan att hitta fler än två (tre?). En av dessa har man släppt misstankarna mot, vilket jag tolkar som att det finns något i de sekretessbelagda delarna av FUP som utesluter henne. Hur starkt är detta? Jag har en gissning om vad detta kan vara och det är då antagligen inte solitt. Vill inte gå in på detta.

BO verkar ha varit en person som av en del kunde uppfattas som provocerande och som inte lätt lät sig skrämmas. Hon hade ett mycket stort kontaktnät. Kan utredningen ha missat någon?

Målet bygger således på att man har en person med motiv och tillfälle som tidigare hotat henne ett flertal gånger. MGM är dock tidigare ostraffad. Han har inte utsatt någon för allvarligare våld i närtid och har visat behärskning i situationer där han använt minimalt med våld när han känt sig tvingad att avlägsna BO ur sin bil.

Någonstans i allt detta kan rätten finna ett sätt att formulera rimligt tvivel, och erfarenheten visar hur oerhört svårt det är att få någon fälld för mord i våra domstolar, som ser en ära i att hellre fria än fälla. Domarna bygger ofta på ett halmstrå. Därför tror jag MGM frias i första eller andra instans.

Samtidigt finns det ju påtagliga tecken på skuld och med tillgängligt underlag känns åtalet i högsta grad befogat. De personer i tråden som tvivlar på MGMs skuld har inte kunnat lyfta fram något som pekar åt annat håll. Så trots åtskilligt med arbete har ingen annan rimlig GM hittats.
Citera
2020-03-15, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ojojoj! JG låtersom en mycket hårt pressad, nedbruten, svårt manipulerad och förvirrad person, redo att bryta ihop fullständigt. Tycker faktiskt lite synd om honom.

SD däremot är obehagligt lugn och verkar helt iskall. Usch!

Frågan är nu hur han kommer göra i rätten.?
Jag tror inte att han vågar eller för den delen vill "skydda" Stefan längre. Tror att Jerry inser att hans gamla polare är en mördare och det är dags att inse detta. Det var spännande och kul så länge det vara, men nu är det dags att tänka på sig själv.
JERRY - Stefan är inte värd det. Han är en mördare. Lägg korten på bordet, så kan du hålla huvudet högt när du går genom Örebro eller bland dina Geo-Vänner. Det är inte värt det längre.
Citera
2020-03-15, 14:20
Medlem
Citat:
Hon menar att HD inte loggat på plats
och att LW raderar hennes loggning om
inte SD genast kommer och äter
hjärtformad kladdkaka.

Det här är så galet så du kan mycket väl ha rätt.
Citera
2020-03-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ja, han skulle bara ha dissat henne och
inte låtit henne provocera honom.

Det förstår han säkert nu och önskar att
han gjort så istället.

En av de få gånger vi varit överens, tror jag.
Som saken ligger till nu är det många som fått sin framtid förstörd.
Citera
2020-03-15, 14:22
Medlem
letsdoits avatar
MGM ljuger om blod, han ljuger om vattenspridare, han ljuger om fasadbelysning... Han ljuger om praktiskt taget allt för att dölja det verkliga händelseförloppet; skarvar och fabulerar; anpassar lögnerna i takt med att fakta presenteras honom.

Vattenspridaren:
Aktbil. 147, s. 90, 205ff - MTM lämnar t.o.m. öppet för tre timmars vattenspridning. - Snart minns han ingenting.

Han vet att han cyklade, s. 209ff. - Och fasadbelysningen var också på; s. 213. - Sedan är det minnesblottor som gäller.

Större lögnhals får man leta efter: Han ljuger om praktiskt taget allt som hänt från det att LW lämnat bostaden och fram till dess att mordet sker - och allt som dessförinnan utspelat sig.

Cykelsadel: Aktbil. 157 Teknisk undersökning Del B, s. 399, spräcker ytterligare en av MGM:s vid det här laget oräkneliga lögner; i detta fall är lögnen mätbar.

MGM lägger ut texten: Aktbil. 147, s. 450ff - och han skonar inte heller sina barn; är endast ute efter att svartmåla LW.
Citera
2020-03-15, 14:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det här är så galet så du kan mycket väl ha rätt.

Ja. Jag tror att det var hennes nya sätt att
få övertag och makt över SD. Det som hon
var så belåten med och berättade för sina
vänner.

Ta bort HDs loggningar om SD inte gjorde
som LW ville.
Citera
2020-03-15, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är en del saker. Till att börja med saknas mordvapen. I och med att hennes mobbe försvann kan man inte utesluta att det fanns kommunikation i den som kunnat förändra bilden av det som hände. Man har inte kunnat knyta den misstänkte till platsen vid tiden för mordet. Han säger ju att han var hemma och man har inte kunnat visa motsatsen.

I utredningen har man dammsugit Bos...... osv... osv... osv.

Jodå, det finns det.
Vänta bara tills Grannen Judi"th skall lämna sitt vittnesmål.
Underbar kvinna.
Jag hoppas verkligen att rätten lyssnar på henne och finner henne som synnerligen trovärdig.
Hon fick igenom sitt önskemål att vittna inför stängda dörrar och med Stefan i ett medhörningsrum.
En härlig krukväxt-indian som hade stenkoll på Stefan.
Gillar henne skarpt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in