2020-03-15, 15:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
P1 sänder program som gjorts om förra pandemin, svininfluensan nu. Intressant program.
Citera
Medlem
Vi behöver ju inte ens stänga våra gränser då alla andra länder gör det åt oss, vi är väl dom ända i Europa med öppna gränser snart.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Spännande det här.

Det har gått 6 dagar sedan jag fick skit i tråden när jag efterlyste varför vi inte har 6-8% dödlighet och 15-20% IVA-fall i Sverige.

2 dödsfall och 4 IVA-fall hittills. Vi har säkerligen 10x fler fall än vad som är officiellt.

Vi borde ha hundratals dödsoffer och tusentals på IVA de kommande dagarna.

Hur försvarar ni att ni har konstant fel era idioter till alarmister?

Det verkar som vi har tur. Vi skiljer oss från Italien än så länge.
Citera
2020-03-15, 15:38
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Intressant artikel idag i Sydsvenskan om Sveriges strategi. Man låter Corona sakta men säkert smitta fler människor för att viss immunitet ska uppstå (dvs de unga o friska) på så sätt blir det ett långsamt förlopp som skyddar utsatta grupper o sjuka. Detta istället för att stänga gränser.
Äntligen en vettig förklaring, detta skulle Tegnell förklarar från början. Tycker detta låter bra och vettigt.
Förutom att det är ett högt spel, är det antagligen en efterkonstruktion. Karln har ju även bl a sagt att smittan inte kommer att komma till Sverige. Det hoppar grodor ur hans mun hela tiden.

Det jag dock kan hålla med dig om är att (om nu flockimmuniteten var tanken från början) han skulle ha kommunicerat detta från början. Korten på bordet!
Kommunikation verkar dock inte våra företrädares starkaste egenskap - man har ju t o m tagit ledigt över helgen (utan att för den skull nämnvärt ha ansträngt sig under veckan).
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Men menar du att sjukvårdsutrustning är mer eller mindre slut redan och det kommer få stora följder på ett sätt vi inte har tänkt på?

Vi har en vårdkapacitet som är avsedd för en befolkning på 8 miljoner. Redan vid 8 miljoner hade det varit tufft men kanske hanterbart. Nu är vi 10 miljoner.

Vi har av någon anledning tyckt att det är en utmärkt idé att ta hit 2 miljoner afrikaner och araber utan att bygga ut sjukvårdens resurser i motsvarande mån.

Så för att svara på din fråga:

Ja. Det kommer att få stora följder på ett sätt "vi" inte har tänkt på?

Med "vi" menar jag våra politiker och journalister och annat pk-pack.
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Spännande det här.

Det har gått 6 dagar sedan jag fick skit i tråden när jag efterlyste varför vi inte har 6-8% dödlighet och 15-20% IVA-fall i Sverige.

2 dödsfall och 4 IVA-fall hittills. Vi har säkerligen 10x fler fall än vad som är officiellt.

Vi borde ha hundratals dödsoffer och tusentals på IVA de kommande dagarna.

Hur försvarar ni att ni har konstant fel era idioter till alarmister?

Man dör inte direkt vid smittotillfället. Det tar i snitt 17 dagar från diagnos till död. Om ett par veckor får vi se hur mycket alla naiva äckel skrattar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Aftonhoran skriver så här:

"432 personer har smittats i Italien, 179 i Österrike, 132 i Sverige och 14 i Iran. I 19 procent av fallen är det oklart var personen smittats."

Fyfan vad Aftonhoran ljuger.

Vad ljuger dom om? Det är väl siffror som de fått av sjukhuset?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Första dagen jag ser vanligt folk med munskydd utomhus, i matbutik m.m.

Dags för alla flashbackers att gå ut i full mundering! Bra att få folk att reagera
Citera
2020-03-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Det är ingen som vet säkert vad som händer nu. Okänt område befinner vi oss på nu.

Okänt område skriver du... varför har folk i den här tråden då SKRIVIT MASSA SKIT I VECKOR DÅ?

De har ju skrivit att vi kommer att se massdöd.

Alltså borde inte alarmister skriva så jävla mycket skit, eller hur?

Var tog alla balanserade människor vägen?
Citera
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Hur är vår utveckling jämfört med Italien, sett från dagar från första fallet?

Klarar vi oss bättre?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Intressant att de väljer att nämna att Kina hjälper dem. Men har italienarna själva tänkt på att inget annat land i EU har de resurser Kina har och att länder som Spanien, Frankrike och Tyskland behöver behålla en hel del för sig själva då de också har massiva problem med smittspridningen? Nej så klart. Vi måste fortsätta krama om Kina till och med när de sprider ett virus runt hela jävla jordklotet. Annars är man rasist.

Masochism. Ren och skär masochism. Globalisters syntax error, projiceringar, gaslightande och förnekelsepsykos är farligare än själva viruset i sig enligt mig.

The Foreign Policy är inte en italiensk tidskrift som du verkar tro, utan amerikansk. Alltså ser USA på EU som ett misslyckande som inte klarar av att hjälpa sina medlemmar. Idén var väl att tillsammans är vi starka. Pytsan visade det sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
P1 sänder program som gjorts om förra pandemin, svininfluensan nu. Intressant program.
Bra tips! Då var jag helt opåverkad. Ung och dum?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in