2020-03-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Och inget barn under nio år har dött i covid-19. Men man kan ju fråga sig varför nästan alla barn har immunitet? Sitter barnen på en hemlighet som kanske kan resultera att vi får fram ett effektivt vaccin snabbt? Eller är det helt enkelt så att barnen har ett så effektivt imunförsvar i de övre luftvägarna, att smittan inte får fäste i 99 procent av fallen och att de få som ändå smittas alltid får milda symptom.

I artikeln framgår det att barn ev kan ha haft olika Coronavarianter som ständigt cirkulerat i deras sociala grupp och att de på så sätt kan ha blivit immuna, men man vet inte säkert. Det man vet nu däremot är att knappt 1% av alla smittade är barn.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Man vaccinerar ju mot röda hund

Ja det fanns när min fru skulle föda men det fanns inga vacciner mot någon barnsjukdom när jag var barn.
Citera
Medlem
V4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Hur länge överlever viruset på hårda ytor?

Imorgon ska jag köra en bil som en Corona-smittad körde i fredags.

För det har min arbetsgivare sagt...

Vad är det för bil? Ambulans?

Tror ingen chef på allvar skulle tvinga någon till det, snarare skämtat med dig.
Citera
Medlem
KlingoKlang50s avatar
A recent CDC projection estimated that the U.S. coronavirus epidemic could infect between 160 million and 214 million people over a period of more than a year — and kill*anywhere from 200,000 to 1.7 million people in the country.
Citera
Bannlyst
Ska ta emot matvaror idag, hur ska man hantera dom om viruset lever på hårda ytor länge?
Dör viruset i frys och kyl?
Citera
2020-03-15, 11:01
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelofeverything
Det största felet FHM och regeringen gör är att de inte informerar om den tänkta strategin.
Tror de flesta skulle ha bättre förståelse, om man visste hur de tänker.
Nu bara ljuger dem för att lugna temporärt, Blir svårt att bygga något förtroende då, speciellt då man beaktar hur naiva de redan visat sig vara!

Håller med, största kritiken jag har mot FHM och anhang just nu är att de helt klart brister i kommunikationen. Sådan skapar bara oro och spekulationer. Om man åtminstone vet hur de tänker så blir det enklare att acceptera eller kritisera metoden.

Edit: Tegnell ger ju inte heller något förtroende då han utstrålar arrogans och samtidigt osäkerhet (Kolla bara på hans kroppspråk). Att han hela tiden gnäller på andra länders strategier framstår också som oseriöst.
Citera
2020-03-15, 11:01
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70G1K3/svensk-familj-fast-pa-hotell-efter-coronapanik

B] [/b]tackars svenska familjen som inte får lämna hotellet

Haddy och Malin får inte längre lämna sitt hotell på Filippinerna.

Öborna är säkra på att de är covid-19-sjuka.

– Det är verkligen som att vi har pesten, säger Haddy Taal.
Citera
2020-03-15, 11:02
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ja, men i lägre grad än vanlig säsongsinfluensa. Därför lär immunitet emot covid-19 räcka längre än ett år i alla fall. Förhoppningsvis flera år.

Det vet inte du och ingen annan heller.
Citera
Medlem
Viking Line ställer in alla kryssningar

Slutkryssat, blir mer och mer isolerade
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Här skulle det vara intressant, att se hur många nya dödsfall det registreras. Tex vecka 12, och sedan se hur många registrerade dödsfall det var vecka 12, år 2019.

Jag tror att det bara så vi kommer att veta i slutändan hur många som egentligen dog i Coronan. Men jag har bara sett dödsfall statistik årsvis. Skulle vara intressant om vi kunde se den månadsvis i alla fall.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ja, men i lägre grad än vanlig säsongsinfluensa. Därför lär immunitet emot covid-19 räcka längre än ett år i alla fall. Förhoppningsvis flera år.
Vad grundar du det på? eller har du läst det någonstans? i sådant fall vart är källan?
Kan folk inte lära sig att länka till källan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Det enda jag läst är att det inte går att bekräfta något, på tidig data från Kina.

Sen har du ju de Italienska läkarna sagt tvärt om, att barnbarnen går till far- och morföräldrar, smittar och dödar dem. (barn har väldigt lindriga symtom).

Men det kanske stämner det där med att oskulder botar AIDS också, hur många barn under 3 har du hört talas om som smittat någon? Det finns inte.

Lita inte på all dynga du läser i massmedia, journalister är agendasättare och får förmodligen sina, scoop från konspirationstrådarna här.

Klart som bara den att barn kan bli sjuka, de har sämmre hygien så de är små smittbomber (testa att slicka på saker på ett dagis i vabruari). Sen qtt de inte uppvisar klara symtom, det stämmer nog. De hostar, har feber och är risiga hela tiden om de är yngre. Äldre barn är ju i deras "prime", så det är ju inte särskilt konstigt att de inte ser så sjuka ut heller.

Inget av det du skrev var relevant överhuvudtaget. Föreslår att du går in och läser artikeln i The Guardian själv. Där finns utlåtanden från forskare och källor. Tyvärr, din hysteriska dystopi är inte verklig. Faktum kvarstår, färre än 1% av alla under 9 år blir smittade. I princip samma siffra gäller för de under 19 år. Med andra ord tyder allt på att dessa åldersgrupper till stor del är immuna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in