2020-03-15, 11:23
Medlem
Något har hänt med Flashback i min mobil. Sidan ser numera ut som ”i datorn” och mobilvyn har försvunnit helt. Väljer jag ”visa mobilvy” i telefonen (iPhone 11) ändras ingenting. Har Flashback tagit bort mobilvyn eller är det jag som är sopig? Behöver hjälp, blir snart galen på detta!
2020-03-15, 11:44
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Något har hänt med Flashback i min mobil. Sidan ser numera ut som ”i datorn” och mobilvyn har försvunnit helt. Väljer jag ”visa mobilvy” i telefonen (iPhone 11) ändras ingenting. Har Flashback tagit bort mobilvyn eller är det jag som är sopig? Behöver hjälp, blir snart galen på detta!

Det kan bero på att din förra mobil har mindre skärmupplösning än din nya mobil. Och eftersom skärmen är "stor" i din nya mobil så visas samma vy som du är van med på datorn.
2020-03-15, 11:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det kan bero på att din förra mobil har mindre skärmupplösning än din nya mobil. Och eftersom skärmen är "stor" i din nya mobil så visas samma vy som du är van med på datorn.

Var framgår det att det handlar om en ny mobil?
2020-03-15, 12:33
Medlem
Citat:

Nej. Jag har haft samma mobil. Det här har hänt från typ ett besök till ett annat. Det är supertydlig skillnad mellan den mobilanpassade sidan och den ”vanliga”.
2020-03-15, 12:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Nej. Jag har haft samma mobil. Det här har hänt från typ ett besök till ett annat. Det är supertydlig skillnad mellan den mobilanpassade sidan och den ”vanliga”.

Har du bytt browser? Jag har både Chrome och "vanliga" iOS browsern installerad. Eller har det ändrat sig mellan två besök i samma browser?
2020-03-15, 12:38
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Vetifan hur Iphone funkar riktigt, men har du nån inställning för att visa hemsidor i "datorvy", alltså få en hemsida gjord för en fullstor skärm på telefonen? Avaktivera den i så fall om den är aktiverad.
2020-03-15, 12:46
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vetifan hur Iphone funkar riktigt, men har du nån inställning för att visa hemsidor i "datorvy", alltså få en hemsida gjord för en fullstor skärm på telefonen? Avaktivera den i så fall om den är aktiverad.

Det här kanske är det du menar?

https://www.howtogeek.com/435173/how...mobile-safari/
2020-03-15, 13:45
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Det här kanske är det du menar?

https://www.howtogeek.com/435173/how...mobile-safari/
Ja, det är det förmodligen. I Android finns det alternativ för att välja mobil/skrivbordsversion och antog det finns på Ios också.
2020-03-15, 15:15
Medlem
nerdnerds avatar
På min Androidmobil blir det datorversion när jag vrider mobilen ett kvarts varv, medan det blir mobilversionen annars.
(Och även stående kan jag välja datorversionen om jag vill. Det är ett najs med ett OS som inte alltid väljer åt en därför att den ska vara "användarvänlig".)
2020-03-15, 15:39
Medlem
Fick till det nu. Hade tydligen valt att just Flashback skulle ha någon slags utzoomning. Löste sig när jag ställde in det på 100% igen.
2020-03-15, 22:23
Moderator
Tinuviels avatar
Fint, då var det användarrelaterat och inte forumrelaterat.

Lås på.

// mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in