2020-03-15, 10:46
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Ja, jag hittade några sådana när jag kollade på buggvaruhusens sajter, men slut i lagret. Litar inte på annnser där det står att de skyddar mot cvid-19. Folkhälsomyndigheten bör ju ge ut masker till alla i riskgruppen.
Jag misstänker att vanliga pappmasker skyddar rätt bra och att det är orsaken till att sydkorea har så låga tal trotts det stora antalet screeningar. Det är inte p3 masker dom går runt med. Observera misstänker. P3 är naturligtvis effektivast... Italienarna har inte haft några masker.

Detta intryck fick jag även av epidemilogen som var hos joe rogan. Han sa att det förekommit uppgifter om att folk fått infektion via ögonen men det vetenskapliga underlaget för det var magert (när han uttalade det).
Citera
2020-03-15, 10:49
Medlem
MeanMachine69s avatar
Senaste strategin från FHM är tydligen att låta så många som möjligt bli smittade av covid-19, så att alla till slut blir immuna. VILKEK VANSINNIG STRATEGI, den kan bara lanseras i Sverige som hela tiden styrs av odugliga ledare. Vi måste slänga ut klåpare som Tegnell och Löfvén med flera om vi vill överleva denna kris!.
Jag citerar Peter Wolodarski i dagens DN där han konstaterar: "Om ett par veckor kan Sverige vara som Italien. Det går förfärande fort nu. Vänta och se skyddar oss absolut inte".
Till och med Trump har tagit till åtgärder som är klart mer kraftfulla än var vår fega och snåla ledning gjort i vårt land.
Det är fan i mig helt djävla bedrövligt vilket vanstyre vi råkat ut för i denna krissituation!
Citera
2020-03-15, 10:56
Medlem
McFaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanMachine69
Senaste strategin från FHM är tydligen att låta så många som möjligt bli smittade av covid-19, så att alla till slut blir immuna. VILKEK VANSINNIG STRATEGI, den kan bara lanseras i Sverige som hela tiden styrs av odugliga ledare. Vi måste slänga ut klåpare som Tegnell och Löfvén med flera om vi vill överleva denna kris!.
Jag citerar Peter Wolodarski i dagens DN där han konstaterar: "Om ett par veckor kan Sverige vara som Italien. Det går förfärande fort nu. Vänta och se skyddar oss absolut inte".
Till och med Trump har tagit till åtgärder som är klart mer kraftfulla än var vår fega och snåla ledning gjort i vårt land.
Det är fan i mig helt djävla bedrövligt vilket vanstyre vi råkat ut för i denna krissituation!

Källa på det?
Citera
2020-03-15, 11:10
Medlem
MeanMachine69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McFap
Källa på det?

Här har du länken: https://www.msn.com/sv-se/nyheter/coronavirus/strategin-låt-många-smittas-i-lagom-takt/ar-BB11czMy?ocid=spartanntp
Citera
2020-03-15, 11:34
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Självklart är debatten öppen. Men det skulle kunna bli OT. Tråden handlar ändå om AT och folkhälsomyndigheten, inte om politisk korruption i allmänhet. Jag är ingen mod så jag är inte säker på hur gränsen dras.
Nu förstår jag.
Citera
2020-03-15, 11:36
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Du däremot förstår helhetsbilden så bra så bra. Kanske borde bli statsepidemiolog? Eller finansminister kanske? Finns det något du inte förstår?

Vi får väl se vart allt slutar. Om Tegnell får rätt och allt klingar av så har en grym hög med människor gjort bort sig rejält här på FB (och i samhället). Gissar att gruppen utgör ca 20% av befolkningen.
Gulligt att du kravlat upp ifrån under stenen även i denna tråd.

Anders Tegnell är en föraktlig politruk som skiter i sjuka eller döda svenskar. En gång hade vi något som kallades Totalförsvar, ett koncept utvecklat av politiker och militärer som inte var landsförrädare. Det innebar bl.a. att vi skulle klara denna typ av hot även om så bomberna regnade över Sveriges städer. Allt nödvändigt för sjukvården kunde tillverkas, eller fanns lagrat i förväg, hemma i Sverige.
Citera
2020-03-15, 11:38
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilgamesheposet
Kulmen skulle vara nådd nu när det gäller Corona men Sverige har slutat testat. Anders Tegnell känns inte som någon expert.
När nu viruset finns överallt så finns inte längre någon anledning att testa.
Nu gäller det att folk "lyder" FHMs goda råd.
Tvätta händerna och håll avstånd.
Citera
2020-03-15, 11:45
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Var åratals sen jag skrev nåt på FB, men detta är såpass viktigt att det måste spridas.

Det framstår som SJÄLVKLART att detta var FHM's plan redan från dag 1. Tänker man på det sättet och ser det från just det perspektivet, så framstår både hans uttalande och Sveriges agerande i frågan om hanteringen av viruset genast som genomtänkta och korrekta. De gör tvärtom för att de vill sprida viruset bland befolkningen, det i en "kontrollerad" takt så att den underdimensionerade sjukvården vi har kvar ska klara av det.

Det finns dock en mängd problem med detta, bland annat för att vi varken har materiell och personal nog för att genomföra hans endlösung för viruset och självklart det faktum att vi inte heller har fått äran att ens bli tillfrågade om vi vill bli försökskaniner i hans totalt livsfarliga skrivbordsteoretiska teorier. Istället blir det ett enormt samhällsexperiment på nationell skala i eugenik, där de äldre får betala priset och övriga kan i värsta fall få se samhället de växt upp i trasas samma och sönderfalla snabbare än vad ens miljö dårarna som tror att jorden går under om ett par år om inte korna slutar fisa redan imorgon.

Så ja, detta var Tegnells plan var redan från dag 1, d.v.s att försöka få in flockimmunitet bland befolkningen, det är utifrån den agendan FHM och politikerna har agerat hela tiden helt enkelt. Sjukt men tyvärr också sant.
Och alternativet är?

Att vi sitter isolerade i våra lägenheter tills viruset självdött. Det räcker säkert med ett halvår.
Sen får vi besök av en smittad, så börjar det om igen.
Citera
2020-03-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Och alternativet är?

Att vi sitter isolerade i våra lägenheter tills viruset självdött. Det räcker säkert med ett halvår.
Sen får vi besök av en smittad, så börjar det om igen.

Då blir det mindre tryck på sjukvården så att fler kan få vård. Både de som har corona och andra.

Och det är inte lika många sjuka samtidigt så att landets ekonomi tar minst skada.
Citera
2020-03-15, 12:16
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Gulligt att du kravlat upp ifrån under stenen även i denna tråd.

Anders Tegnell är en föraktlig politruk som skiter i sjuka eller döda svenskar. En gång hade vi något som kallades Totalförsvar, ett koncept utvecklat av politiker och militärer som inte var landsförrädare. Det innebar bl.a. att vi skulle klara denna typ av hot även om så bomberna regnade över Sveriges städer. Allt nödvändigt för sjukvården kunde tillverkas, eller fanns lagrat i förväg, hemma i Sverige.

Jag har redan förstått att du är gammal. En gång i tiden trodde man att det var bra att dricka radioaktivt vatten. Det betyder inte att vi tycker att det är bra att göra så idag.
Citera
2020-03-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jag har redan förstått att du är gammal. En gång i tiden var det likaså bra att dricka radioaktivt vatten. Det betyder inte att vi tycker att det är bra att göra så idag.

Menar du att det är lika illa som att dricka radioaktivt vatten som att landet är förberett för olika kriser? Eller?
Citera
2020-03-15, 12:22
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Menar du att det är lika illa som att dricka radioaktivt vatten som att landet är förberett för olika kriser? Eller?
Ja, antagligen. Regimen och dess supportrar har resonemang som inte alltid är lätta att följa med i.

Alltså: Att ett land har en beredskap för krig och katastrofer skall jämföras med något slags självmord genom drickande av radioaktivt vatten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in