2020-03-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Japp sjukvården kommer kollapsa, mångkulturen löpa amok när halva poliskåren är sjuka i några veckor, folk hamstrar mat, inget förtroende till politiker osv.

Får se om folket blir så glada när deras mamma/pappa dör pga brist på sjukvård. De lär få ett rejält uppvaknande, nu tror de allt är okej men de inser inte att vården fortfarande är vid liv. De kan inte tänka steget längre.

LYSSNA PÅ ITALIENS VARNING!

Anarki på våra gator snart.

Hoppas det blir så, det behövs liknande en krigssituation för att väcka folket och inse vem den riktiga fienden är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Har du källa? Enda som biter på alla förnekare här i Stockholm

Förmodligen är det korrekt. Långt gången lunginflammation kan vad jag vet ge lungödem vilket är något av det värsta sättet man kan dö på. Drunkning inifrån. Betvivlar inte dessa uppgifter.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Du har inte presenterat någon källa att personer över 60 prioriteras bort.

Jisses har du verkligen missat de länkar som presenterats i tråden flera gånger.

https://www.itv.com/news/2020-03-11/italy-doctors-coronavirus-covid-19-quarantine-milan-health/
https://www.vg.no/nyheter/i/EWnEal/italiensk-lege-til-norge-vaer-saa-snill-forbered-dere

Varför fyller du ut ditt inlägg med begravningar i Bergamo som inte alls har med diskussionen att göra
Citera
Medlem
Man skyddar riskgrupperna genom att alla håller sig hemma och isolerar sig i 3 veckor.

Sluta svamla alla herd immunitets-förespråkare. Ni är lite som "genusforskare". Ni blir alltmer fantastiska och sektliknande. Ni tror mer på teorin än verkligheten. Farligt.

Fötterna på jorden och stanna hemma, även fanatikerna.
Citera
2020-03-15, 09:54
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Feministsvensson verkar inte förstå hur farligt detta virus är. Och det är etablissemangets fel. Regeringen bör ta kraftfulla åtgärder när det är kris/krig/pandemi.

Alla ska inte stanna hemma, men de allra flesta bör, särskilt barnen som sprider viruset mest.

Svenskar måste fatta att det här är inte influensa. Vi har en pågående pandemi.

Influensor är också pandemier. Sluta vara så hysterisk. Och lär dig vad ordet pandemi betyder. Munsår (Herpes) är också en pandemi.

När nya virus introduceras så är det vidare normalt med initialt högre mortalitet. Där gamla och sjuka riskerar stryka med. Detta är normalt och naturligt.
Citera
2020-03-15, 09:54
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Varför säger du att det muterar långsammare? Det hade ju muterat inom en vecka när det nådde Thailand,

Citat:
och för ett par veckor sen var det minst 5 Strains upptäckta.
Citat:
Det muterar fort, och varken flockimmunitet eller vaccin är möjliga här.
Citat:
Innan viruset har nått lappland så har det redan muterat och vänder neråt igen.
Citat:
Som att göra vågen fram och tillbaka på en läktare kommer det bli. Tills hela landet är utrotat.
Wow.
Så mycket svammel och lögner på ett enda inlägg...
Hur orkar du? Och varför håller du på så här?

Är det ett sätt att känna sig viktig?
Eller är du rädd på riktigt? För i så fall kan du slappna av lite. Allt du skrev i ditt inlägg är nämligen hjärnspöken.
Citera
2020-03-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AOF87
Hade jag varit 60+ så hade jag avstått att gå till cafét eller kyrkan. Vi får inte glömma att gemene man har ett ansvar här.

Men 60-åringen uppmanas ju inte i nuläget att stanna hemma från jobbet. Särskilt i Stockholmsområdet är risken stor att smittas i kollektivtrafiken.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Vi kan räkna med att den svenska regimen ställer in valet 2022. Den här coronaepidemin passar skrämmande nog regimen väldigt, väldigt väl. Jag får en mycket dålig känsla, något stämmer inte.

Nej,då. Men kanske införs äntligen e-röstning då
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Har du källa på det? länka i sådant fall.

Du får leta själv det finns uppgifter om det från Kina längre bak i tråden. Påssjuka i vuxen ålder kunde också leda till sterilitet sas det när jag var yngre och jag var nog 20 år när jag fick det. Men det var när den gick ner i testiklarna. Jag fått 3 ungar så jag klarade det.

Kan ju vara av den graden och inte märkligt i så fall. Undvik corona i pungen!
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De mutationer du ser i denna analys är långsamma mutationer. Andra virus sommde som ger förkylning muterar ännu snabbare.

Vad spelar det för roll hur snabbt något annat virus muterar när detta virus redan bevisligen muterar snabbt nog för att flockimmunitetsstrategin som man valt sannolikt kommer visa sig totalt vansinnig och göra betydligt mer skada än nytta? Man kan ju lika gärna gå och dö bara.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Antar han inte läste på den här länken.

https://www.immunology.org/news/bsi-response-herd-immunity-and-sars-cov-2

Sluta sprida information som inte är sann.
Jag har läst artikeln och det ingenstans att smittade utvecklar en immunitet på 2-3 år mot att få corona igen.

Här är artikeln:

Mot bakgrund av de aktuella diskussionerna i media kring hur besättningsimmunitet kan genereras och skydda befolkningen mot SARS-CoV-2-viruset, har British Society for Immunology släppt följande uttalande.
Professor Peter Openshaw, tidigare president i British Society for Immunology och professor i experimentell medicin vid Imperial College London, sa: ”Flockimmunitet uppstår när en stor andel av befolkningen är skyddad mot en viss sjukdom, vilket stoppar sjukdomen för att sprida sig inom samhällen. Detta skydd kan antingen erhållas genom metoder som vaccination (som inducerar kroppen att producera antikroppar som skyddar dig mot att fånga sjukdomen) eller genom att tillräckligt många människor i befolkningen har infekterats och genererat antikroppar genom att deras kropp bekämpar patogenen direkt.
Modelleringsstudier visar att vi med tiden kan förvänta oss att 60-80% av befolkningen ska smittas med SARS-CoV-2. Att skapa besättningsimmunitet i befolkningen, och särskilt hos yngre individer som är mindre benägna att uppleva allvarlig sjukdom, är ett sätt att stoppa sjukdomen att sprida sig och ge indirekt skydd till äldre, och mer utsatta grupper.
”SARS-CoV-2 är ett nytt virus hos människor och det finns fortfarande mycket som vi behöver lära oss om hur det påverkar det mänskliga immunsystemet. Eftersom det är så nytt vet vi ännu inte hur länge något skydd som genereras genom infektion kommer att pågå. Vissa andra virus i Coronavirus-familjen, till exempel de som orsakar förkylning, tenderar att inducera relativt kortvarig immunitet, cirka tre månader. Men dessa virus har utvecklats tillsammans med det mänskliga immunsystemet under tusentals år, vilket betyder att de mycket väl kan ha utvecklat metoder för att manipulera våra immunsvar. Med SARS-CoV-2 kan situationen vara mycket annorlunda, men vi behöver akut mer forskning för att se på immunsvaren hos människor som har återhämtat sig från infektioner för att vara säker. ”
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AOF87
Kul att det finns fler som delar mina tankar. Jag är som sagt inte heller någon expert på något vis. Men försöker sålla informationen och göra en så bra analys som möjligt. Återstår att se vart detta slutar.

Om jag får gå efter mina egna känslor så känns ju strategin ”håll riskgrupperna isolerade så att sjukvården inte blir överbelastad medan resten skapar flockimmunitet” minst lika rimlig som andra alternativ. Att 70% i slutändan blir drabbade som föreslagits är kanske inte helt orimligt, att då dra ut akutfallen så länge som möjligt är väl klokt? Antal döda lär nog i slutändan bli ganska högt, hellre då att det sker under en period av sex månader snarare än sex veckor. Det går ju att hoppas att OM den här strategin visar sig vara den mest effektiva gör att de som förespråkar arkebusering av regeringen och AT erkänner sitt eget misstag och arkebuserar sig själva. EBba Busch inkluderat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in