Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-15, 06:47
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
Är Leif Zeilich-Jensen Olof Palmes mördare?

I SwebbTV:s senaste program har man en intervju med änkan till den man hon tror är Olof Palmes mördare.

Hon ger några detaljer som gör att det går att identifiera honom:
1) Han växte upp i Schleswig-Holstein i slutet av andra världskriget (Schleswig-Holstein tillhörde då fortfarande Danmark).
2) Han har skrivit böcker om Yoga (sök på Google!).
3) Han var religionshistoriker (sök på Google!).
4) Han dog i april 1992.
5) Han bodde under perioder på Island
6) Han hade en ung dotter född före 1986.
7) Han hade hus i Spånga runt decenieskiftet 1990, även om han inte fysiskt bodde där.

Om man söker extremt brett så finns det bara en person som uppfyller alla dessa kriterier:

Denne person var:
Fridhleifur Leif Zeilich-Jensen
Född 1937-05-09 i Danmark
Död 1992-04-28 Spånga församling (Stockholms län)
Gift man 1981-10-13
Källa: Sveriges dödbok

Kan detta vara den lösning som Christer Petersson kommer att presentera innan sommaren?

I övrigt. Detta är mitt första inlägg i den här tråden. Jag har följt mordet på Olof Palme sen den 28 februari 1986 och läste i princip allt de kommande åren.
Min personliga reflektion efter alla dessa år är att den här påstådda gärningsmannen med en bakgrund inom konservativa kretsar, med vapenkunskap och i en konspirationsgrupp stämmer väl överens med mina tankar genom de här dryga 30 åren.

Och nästa fråga blir, vad var motivet?
Citera
2020-03-15, 06:50
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Och nästa fråga blir, vad var motivet?

Det indikerades i programet, för det har du väl sett?
Citera
2020-03-15, 07:08
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Det indikerades i programet, för det har du väl sett?

Ursäkta, blandade ihop honom nu. Ja jag har sett programmet. Känns som denna person kan vara den dom tänker presentera.
Citera
2020-03-15, 07:21
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Ursäkta, blandade ihop honom nu. Ja jag har sett programmet. Känns som denna person kan vara den dom tänker presentera.

Bra! Då förstår du någorlunda hur jag tänker...

För oavsett var vi står politiskt så behöver vi i hitta en lösning på det här mordert.
Citera
2020-03-15, 07:27
Medlem
Är ni sysslolösa kan ni jämföra Abdul Kassem-brevet o boken Kontraktet. Måste va samma författare. Boken går att låna på bibliotek o finns på Bokbörsen.

http://www.leopoldreport.com/OPbok19.html
Senast redigerad av Cianneli 2020-03-15 kl. 07:34.
Citera
2020-03-15, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det var med i senaste avsnittet av podden Palmemordet.

Ännu ett tecken på hur podden fallit i kvalité och innehåll. Det är enbart en inkomstkälla nu för Dan, känns det som. Mestadels nån som sitter och läser ur böcker som rör periferin av mordet. Eller tidningsartiklar... Jösses
Många har profiterat på mordet i 30 år. Jounalister med amatörmässiga och dåligt underbyggda hypoteser och sådana som bara ser en födkrok i att skiva böcker som låtsas vara pålästa under år på ämnet. Höjdpunkten där är väl nätterna på Mon Cheri där dessa påstådda år v studier ger slutsatsen att Lisbet sa sanningen men inte blev trodd. Vilken pajas.

Efter påhittad inläsning kommer man till den enda slutsats som är 100% falsk.
Citera
2020-03-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Väldigt få enligt min definition. Iaf svenskar.

Inte poliser och vanliga militärer

Inte Bobos spanare eller 99% av de som nämns i tråden
INTE ens då många i dessa grupper har jägarutbildning i det militära och till och med är reservare och har erfarenhetvfrån FN tjänst samt vapenvana och tillgång till vapen och regelbunden vapenträning i tjänsten samt spanarutbildning civilt och militärt.

Vad menar du? Om GM agerar kapabelt kan vi sluta oss till att det måste vara Mossads svärdet? Räknas då sådana som de som gjort värnplikt där in trots svenskt medborgarskap. Räknas Ekberg som frilansat för Mossad? Räknas poliser som deltagit i Wacl mfl organisationer? Räknas 3000 stay behind? Räknas legosoldater och främlingslegionärer som Donalds pappa? Räknas instruktörer inom försvarets närstridsutbildning?

Eller menar du att vissa grupper om spanare och poliser kollektivt kan undantas från att vara tränade att döda?
Citera
2020-03-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matematik.D
Jag förstår varför du driver att mordet var professionellt utfört, men är fortfarande fundersam kring hur du kommer runt att GM misslyckades med att mörda LP.

Det framförs ofta här i tråden att skottet mot LP kan ha varit ett vådaskott. Absolut, men skulle verkligen en professionell mördare skapa ett vådaskott?

Nu är du i fantasins värld. Studera du några av de mord som Mossad gjort så får man en uppfattning från verkligheten och inte Hollywood.

Många före dig har försökt de myterna. Skall vi köra det sanndådeargumentet en tvåhundrade gång?

Snabb förflyttning spänna hanen under förflyttning med knaggligr isigt underlag.
Citera
2020-03-15, 08:22
Medlem
Lisa-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tycker den senaste teorin i Swebbtv lät rätt så plausibel. Också konstigt att polisen avfärdade teorin med motiveringen att personen var för kort. Har vi verkligen tillförlitliga uppgifter om gärningsmannens längd, och om vi nu har det så tycker jag ändå det låter intressant även om han kanske inte var den person som höll i vapnet men kanske inblandad på annat sätt.

Precis på den punkten sprack den här intervjun Swebbtv är inte att betrakta som ett seriöst media företag (hur är dom finansierade).

Alla med mig som har lämnat tips till PU på senare år vet hur det går till, man får ett diarie.Nr och ett tack för inlämnat tips. PU startar ingen dialog eller håller förhör. Varför skulle dom göra det? Att dom skulle kommentera ”att han är för kort” med henne. Dom har ingen anledning att säga något överhuvud taget om ett tips som kommer in till någon utanför PU gruppen.

Förövrigt kan man inte flytta diskussionen om skottordningen till en egen tråd. Även om man skulle lyckas fastställas skottordningen, så skulle det inte ha någon större betydelse.
Vi vet att det var två skott ett dödande och ett skadande
Citera
2020-03-15, 08:25
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Kapabel pga erfarenhet och kunskap relaterad direkt eller indirekt till handlingen. Ungefär så skulle jag vilja definiera "tränad att döda" i det här sammanhanget.
Kompetent för uppgiften är ett annat sätt att uttrycka det. Bevisligen lyckades han att döda OP med ett skott.

Stay Behind var landets sista försvarslinje i händelse av krig och invasion. Där deras uppgift var att döda fiender och kollaboratörer. Vore märkligt om inte vissa personer i denna organisation fick omfattande träning i närstrid och avrättningar i förväg. För uppgiften var ju inte att fika med fienden. Utan att för den skull påstå att mördaren ingick i den organisationen. Men det är uppenbart att det i Sverige vid den tiden fanns kapabla personer som kunde utföra en likvidering. Utan att visa minsta känsloyttringar.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-03-15 kl. 08:36.
Citera
2020-03-15, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-S
Precis på den punkten sprack den här intervjun Swebbtv är inte att betrakta som ett seriöst media företag (hur är dom finansierade).

Alla med mig som har lämnat tips till PU på senare år vet hur det går till, man får ett diarie.Nr och ett tack för inlämnat tips. PU startar ingen dialog eller håller förhör. Varför skulle dom göra det? Att dom skulle kommentera ”att han är för kort” med henne. Dom har ingen anledning att säga något överhuvud taget om ett tips som kommer in till någon utanför PU gruppen.

Förövrigt kan man inte flytta diskussionen om skottordningen till en egen tråd. Även om man skulle lyckas fastställas skottordningen, så skulle det inte ha någon större betydelse.
Vi vet att det var två skott ett dödande och ett skadande

Efter 34 års lögner från Pu attackerar du dem som vill sprida sanningen som lögnare.
Att Pu läcker som ett såll hotar vittnen och försöker få oskyldiga dömda är redan glömt eller Har Swebb tv försökt sätta dit Cp med knarkare som blivit mutade av polisen? Ibland skulle folk tvingas o tänka innan de skriver du är en av dem. Angående skottordningen tycker jag den kan ligga kvar här för den är avgörande i förståelsen av teatermordet eller mordet skedde på riktigt.
Den debatten är viktigast just nu o ska inte placeras vid sidan om för att pu ska känna sig mer säkra på att kunna ljuga ihop historien obekymrat. Skulle inte förvåna mig om spåret är rätt men acccepteras inte som lösning av makten varav man hittat på att tysken var för kort. Fortsatt utredning av tyskens längd mm vore bra och vem mannen var på Pu som avhyste tysken som för kort. I detta sweb tv reportage finns många intressanta bitar för alla som är inlästa på mop
Konstigt nog är det flera här i tråden som lägger all kraft på att tysta ned fördumma omorlisera
är inte det konstigt. Jag är ju i tråden för att ta upp o diskutera händelser som berör folk som varit nämnda här i tråden som tex antikvarieägaren bo ståhl. Nejdå inget intresse finns.
Kan det vara så att man redan vet sanningen och man har aktiva här i tråden som arbetar för att föra alla andra sanningsökare mot den alternativa lösningen som Pu har klar. Därav vill man bla föra den viktiga diskussionen om vilken hand Palme blev skjuten med åt sidan (på tippen)
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-03-15 kl. 08:46.
Citera
2020-03-15, 08:36
Medlem
Citat:
Är Leif Zeilich-Jensen Olof Palmes mördare?

I SwebbTV:s senaste program har man en intervju med änkan till den man hon tror är Olof Palmes mördare.

Hon ger några detaljer som gör att det går att identifiera honom:
1) Han växte upp i Schleswig-Holstein i slutet av andra världskriget (Schleswig-Holstein tillhörde då fortfarande Danmark).
2) Han har skrivit böcker om Yoga (sök på Google!).
3) Han var religionshistoriker (sök på Google!).
4) Han dog i april 1992.
5) Han bodde under perioder på Island
6) Han hade en ung dotter född före 1986.
7) Han hade hus i Spånga runt decenieskiftet 1990, även om han inte fysiskt bodde där.

Om man söker extremt brett så finns det bara en person som uppfyller alla dessa kriterier:

Denne person var:
Fridhleifur Leif Zeilich-Jensen
Född 1937-05-09 i Danmark
Död 1992-04-28 Spånga församling (Stockholms län)
Gift man 1981-10-13
Källa: Sveriges dödbok

Kan detta vara den lösning som Christer Petersson kommer att presentera innan sommaren?

I övrigt. Detta är mitt första inlägg i den här tråden. Jag har följt mordet på Olof Palme sen den 28 februari 1986 och läste i princip allt de kommande åren.
Min personliga reflektion efter alla dessa år är att den här påstådda gärningsmannen med en bakgrund inom konservativa kretsar, med vapenkunskap och i en konspirationsgrupp stämmer väl överens med mina tankar genom de här dryga 30 åren.
Försöker du plantera det här i denns tråd får du stora problem. En tell i alla de hundratals sagor som presenterats genom åren är är att det bara är uppgiftslämnarens påståenden och inte finns oberoende källor och den andra är att man friserar som opåläst kring saker man tror stärker berättelsen. Vanligast är "likhet" med CP. Näst vanligast är att man fabulerat kring organisationer med påstådda motiv. I det här fallet uppfattningen att Frimurarna är en skum organisation trots att personen tillhör en kristen Nykterhetsorden. Den tredje saken som som avslöjar fablande är att man inte är medveten om tekniska omständigheter som utesluter den man pekar ut.

Denna story innehåller alltså tre säkra tecken på att vara en fabel. I sådana fall brukar man istället granska uppgiftslämnaren och dennes bevekelsegrunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in