2020-03-15, 07:07
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag vet inte om jag är av nåt speciellt virke men kan jag vårda patienter med egentillverkade skydd så kommer jag att fortsätta.

Man får väl knåpa ihop nåt av kaffefilter gem och gummiband.

Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag övergav en patient.

Gode gud, vårda inte mig är du snäll. Jag vill gärna leva ett tag till.

För övrigt undrar jag varför du inte är på jobbet och sliter, utan sitter här på Flashback varenda dag hela tiden?
Senast redigerad av Grollaren 2020-03-15 kl. 07:10.
Citera
2020-03-15, 07:08
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Helt rätt av Tegnell. Ni självutnämnda experter som tror er veta bättre än Tegnell fattar nog inte vilken situation vi befinner oss i. Inte bara här men i hela världen. Det är pandemi, och för sent för smittspårning etc. Det handlar om att kontrollera viruset med så jämn takt det går. Barn dör inte men kan sprida viruset.

Hur många månader tror folk att de kan sitta instängda i sina hem? Viruset kommer inte att försvinna. Förlika er med det. R0 är för högt och vi hade aldrig chans att stoppa det efter att Kina mörkat intvå månader.

Vi måste successivt bygga immunitet för att plana ut kurvan och inte få en topp där allt kraschar.

Exakt, och Poängen är att Tegnell inte verkar fatta hur aggressivt viruset är, och att ni idioter får en jävla IVA-tsunami
Citera
2020-03-15, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Därför att väldigt många puckon söker i onödan och skyddskläderna är ofta engångs.....
Det är väldigt få som ligger i Respairator i Sverige pga Corona är inte säker men tror det är två just nu...
Ge fan i att blockera sjukdomen utan orsak istället

Stod i någon tidning att 13 låg i respirator och 2 i Ecmo men det är några dagar gammal information. Tror det var i Expressen
Citera
2020-03-15, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
Corona huvuden ja, tegnell med fler får kliva åt sidan med fallskärm m.m

Inte den här gången, det här kommer förändra vårat samhälle fundamentalt tror jag.
Citera
2020-03-15, 07:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Därför att väldigt många puckon söker i onödan och skyddskläderna är ofta engångs.....
Det är väldigt få som ligger i Respairator i Sverige pga Corona är inte säker men tror det är två just nu...
Ge fan i att blockera sjukdomen utan orsak istället

I Kina bar sjukvårdspersonalen samma skyddskläder hela arbetspasset. Blöja under så slapp de byta.
Citera
2020-03-15, 07:10
Medlem
Delete
Senast redigerad av Gulpensel 2020-03-15 kl. 07:49.
Citera
2020-03-15, 07:12
Medlem
Vet inte om man ska skratta eller gråta.
I Iran får man hårda straff om man bryter mot karantänen. I Sverige säger Tengnell att karantän inte hjälper eller spelar någon roll.

Iran bestraffar corona-smittade som bryter mot karantänen med ”höga” böter.*
Det hotet kommer från landets hälsominister Saeed Namaki.*

Tillsammans med Kina och Italien är Iran ett av de värst drabbade länderna i världen.*

– Självklart, det är det första som regeringen tänker på – att bestraffa folk, säger ensamstående m
amman Mary Daliri till Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/iran-botfaller-smittade-om-de-bryter-karantan/
Citera
2020-03-15, 07:12
Medlem
BigDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Fler och fler sväljer nu lydigt strategin om flockimmunitet. Har sett 0 kritik inom media, inte heller sociala medier!
Hur tänker folk? Är det inte korkat att med hull och hår svälja att man frivilligt ska bli smittad och likaså sina barn? Man har ju ingen aning om hur viruset kommer slå och om man tillhör en riskgrupp? Kan mycket väl finnas mörkertal oxmch människor som tror de är friska.

Innehållet i ett RNA-virus (som Covid-19) kan mycket lätt mutera. När innehållet i ett virus förändras kan lätta symtom som tidigare uppträtt hos en befolkningsgrupp helt plötsligt ersättas av nya livshotande symptom. Det motsatta kan också ske, men det är ändå ett fruktansvärt oansvarigt tilltag att släppa loss ett virus i befolkningen, och hoppas att det skall leda till flockimmunitet utan att det uppstår några oönskade effekter.
Citera
2020-03-15, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Skyddskläder kommer omdistrubieras.
tid.
– Vi ser över inhemsk produktion och eventuell omdistribution. Ingen personal i någon region ska behöva jobba utan att känna sig trygg.
Sagt av socialstyrelsens krisberedningschef

Min kommun i Stockholm fick panikbud i torsdags att inventera all relevant skyddsutrustning (handskar, visir, sprit mm) och skicka in omedelbar förteckning samma dag.

Din kommun hur menar du nu? Vem hörde av sig till kommunen?

Som flashback redan konstaterat försvarets gasmasker funkar bra men de kan ej användss pga ce märkningen saknas
Citera
2020-03-15, 07:15
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDI
Inte den här gången, det här kommer förändra vårat samhälle fundamentalt tror jag.
Jag hoppas det är som du säger men tror tyvärr svensken glömmer rubbet när man får äta chips framför mello igen..
Citera
2020-03-15, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är förjävligt. Att det inte kan finnas sånt där i lager.

Jag var naiv. Jag trodde faktiskt att det fanns mer utrustning än vad som nu visar sig.
Svenskar har nog en tendens att vara naiva. Till och med Steffe har ju erkänt att han var naiv om invandringen. Nu är det så dags att svenskarna vaknar men tyvärr för sent.
Citera
2020-03-15, 07:20
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Är det sant att AT har sagt att företag inte bör låta sina anställda arbeta hemma, för att det är orättvist emot de människor som inte kan arbeta hemifrån? Det KAN han väl inte ha sagt? Det är ju bättre desto fler som arbetar hemifrån, och alltså inte åker buss och tunnelbana i rusningstid...

https://mobile.twitter.com/hanifbali/status/1237858212759523331
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in