Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det kan stämma in på mig, men om du försöker sätta dig på mig- ja, inte annars. Jag är inte autistisk. Beter du dig normalt hanterar jag dig som en gudinna! Nu går jag iofs - inte till prostituerade, men om jag hade gjort det.
All respekt till dig.
Jag tror inte folk vill sätta sig på Tegnell. Bara ifrågasätta honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Max3x
Han kan inte stå stilla, även det ett tecken på autism.
Hela hans rörelseschema är off för mig inklusive hosta i båda händerna. Har inte sett någon vuxen göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sverige99
Tegnell är bland det tydligaste exempel på asperger jag sett. Han checkar av alla boxar. Fanns ett inlägg som sammanfattade det bra:
(FB) Är Tegnell från FHI narcissist?
Oj, det där var oerhört passande. Måste citera det:
Citat:
Tegnell uppvisar flera tecken på någon form av NPF, asperger eller autism. Tror snarare att det handlar om det än om narcissism.
Han visar oförmåga att ta in andras tankar och resonemang.
Hans resa till Somalia mitt under krisen, kan vara ett tecken på den rigiditet som är typisk för autister och som gör att de kan ha svårt att vara flexibla och bryta uppgjorda planer.
Tittar man på hans kroppsspråk och mimik är den stel och robotaktig, också ett utmärkande drag för autister.
Anders Tegnells klädstil är oortodox för en tjänsteman på hans nivå. Mjukiströja och illasittande byxor när han intervjuas i Aktuellt precis nu. Många med autism har svårt för kläder som sitter åt eller som de upplever som skaver, titta bara på hur Greta Thunberg klär sig.
Anders Tegnell uppvisar en extrem lättkränkthet också ett vanlig drag hos autister. Att han mitt under krisen beklagar sig högljutt över att han är "mobbad" när det framförs kritik mot hur han agerar eller inte agerar är ett helt orimligt beteende för en chef i hans position mitt under ett mycket allvarligt skeende. Men just lättkränktheten och fixeringen vid den egna personen och eventuella orättvisor som den utsätt för är mycket signifikativt för personer med autism eller asperger.
Citat:
Ursprungligen postat av
kansascityshuffle
Nu när du säger det så känns det nästan som en självklarhet och då förstår man att han inte gjort något för att jävlas. I det här fallet så blev det lite olyckligt. Att sätta tonen för människoliv med empatistörning är rent ut sagt livsfarligt.
Hans kunskaper är säkert bra i situationer där man inte behöver bolla med människoliv. Men som många med Aspergers (om han nu har det) är han inte pigg på förändring och hastiga kursändringar. Att kunna acceptera snabba kast och ändra kursriktning är ett måste i hans jobb likaså att ödmjukt kunna föra ett samtal och se människorna bakom siffrorna. Dessvärre fixar han inte det. Han vet bäst och blir sedan förvånad när Kina och sedan Italien inte lyckas behärska sjukdomen fast han sagt att de kommer göra det. Han är fast i beräkningar och kurvor och kan inte ta in hur svårkontrollerade människor och virus är.
Citat:
Ursprungligen postat av
RobbyRob44
Hur går Corona-virus-testen till, och vad skilljer det från vanliga test från feber och influensa som är väldigt vanlig uner denna årstid?
Jag vet inte skillnaden. Om det ens är en skillnad på testet. Man kollar helt enkelt vilket virus patienten bär på. Någon annan kanske vet mer, dvs om det är ett blodprov eller om man tar prov från slemhinnorna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Martlet
Hände på min vårdcentral också.
Även i Lund rapporteras det att vårdpersonalen blivit smittad då två coronasmittade personer vistats inom deras öppenvård. Helt sjukt. Dessa har sedan smittat runt på sjukhuset i,Lund, nu lör det bli en BOOM i Lundmav covid pacienter. Gud bevare mig.
Att en läkare åker utomlands och kommer hem från ett område med smitta och sedan inte sätter sig i karantän är häpnadsväckande.
Tragiskt att man inte tänkte längre och testade de patienterna för Corona förrän det var för sent.