2020-03-15, 03:09
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Alla som är aktiva i tråden! Ska ni gå och jobba på Måndag?

Nej, är hemskickad. Vänder lite på dygnet nu.
Citera
2020-03-15, 03:10
Medlem
messiasibids avatar
https://www.youtube.com/watch?v=e3gCbkeARbY

Tydligt och bra klipp om Corona där en new york times reporter berättar om processen ibland annat Kina angående karantäner och processen. Rekommenderas är på 6 min.

Det jag tog ifrån det klippet är vikten av att undvika ens nära och kära och hur illa förberedd Sverige är jämförd med processen från Kina beskrivs och deras utrustning.
Citera
2020-03-15, 03:10
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det här viruset binder till ACE-2-receptorer i lungorna. Rökare har fler av dessa receptorer och kan då angripas av fler virus.

Det finns hypoteser om att det är därför män drabbas hårdare än kvinnor i Kina, eftersom fler män än kvinnor röker där.

Män drabbas hårdare än kvinnor i alla länder. Det är inte rökningen som gör så män drabbas hårdare, utan ACE-2 receptorerna i testiklarna. Däremot kan rökningen göra så att man lättare blir infekterad.
Citera
2020-03-15, 03:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Näe, men då är de hos Tegnell och kommer i historieböckerna kallas för Tegnells Barn”. Superindivider framavlade för att kunna sättas in i krissituationer, t ex genom att hosta på fienden.

Skämt åsido.
Att kallt kalkylera på det sätt som förespråkarna för flockimmunitet gör är vidrigt och människofientligt, och definitivt inte ett realistiskt tillvägagångssätt. Man laborerar med folks väl och ve, och allt kan gå fel.

Jag tror att flockimmunitet är det enda som kan låta som en strategi när man saknar utrustning, material o snart personal.

Efter det så tankas regerinsplanet o flyger mot Papeete på viktigt utrikes diplomatiskt möte...
Citera
2020-03-15, 03:13
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Jag tror att du underskattar Nordfront. Att regeringen är passiva skördar inte bara liv det skördar en jävla massa företag som går i konkurs. Det är inte bara flygbolag, hotell som går dåligt. Nästan alla företag går skit och ni som har drivit ett företag vet hur snabbt det kan gå omkull om intäkterna minskar drastiskt.

Och varför tror du det är så? För att människor blivit uppskrämda av alarmismen. Visst att skydda äldre och sjuka är klokt, men att stänga ned samhället för att man vadå, inte vill sprita och tvätta händerna? Alla blir inte sjuk samtidigt dessutom. Folk agerar som om det är luftburen HIV vi har att göra med.
Citera
2020-03-15, 03:13
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nja. Men hellre det än att överdriva allt och i smyg hoppas att allt går åt helvete. Gå in nordfront.se och läs översta artikeln så ser du att ekonomisk kollaps är drömscenariot.

Jag kan tänka mig vad som de skriver om där men känner att en sida med det proxyt inte förtjänar ett klick ^^
Det kan nog ligga en tanke i att en ekonomisk kollaps skulle kunna användas som språngbräda för de som anser sig blivit missgynnade av stat och diverse stödfunktioner i samhället. Jag personligen tror att oron bottnar i, som du är inne på, en personlig situation. Dock tror jag att det är just en oro kring sin egen situation, te.x jobb, relationer, familj och fritid. Vad kan detta leda till och varför agerar inte de folkvalda innan "jag" personligen kommer bli drabbad, antingen direkt eller indirekt.
Att skrika högt, vädra sin oro och skapa opinion blir nog en form av snuttefilt i ångesten.
Citera
2020-03-15, 03:14
Medlem
Jag blev överraskad att hela förstasidan (nättidningen) av Pravda är full av den påstådda Corona-epidemin. Jag trodde att Kreml skulle spela ned detta debacle. Eller skölja ner det med en lättsänkt öl, typ Corona. Kan det betyda att Rysslands ledarskikt är helt överens med den globalistiska dagordningen?
Citera
2020-03-15, 03:14
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Utan att på något sätt säga att alla med Aspergers är på det viset (det är de inte), så vågar jag ändå mig på att påstå att han tillhör det spektrat.

Hög utbildning, slafsigt klädd, tvärsäker, kort i tonen och dryg - allt det talar i mina ögon för någon form av autism.

Skitsnack. Jag skulle snarare säga att han uppvisar starka narcissistiska drag där han känslokallt avfärdar alla som idioter precis på samma äckliga sätt som Fredrik Reinfeldt gjorde. Att Tegnell vill smitta alla svenska barn med Corona-virus säger lite om vad det är för sociopat som vi har att göra med.
Citera
2020-03-15, 03:15
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag tror att flockimmunitet är det enda som kan låta som en strategi när man saknar utrustning, material o snart personal.

Efter det så tankas regerinsplanet o flyger mot Papeete på viktigt utrikes diplomatiskt möte...

Jag misstänker att du har rätt. Deras "God beredskap" visade sig vara en lögn, som vanligt när de försöker pressa fram något positivt. Sanningen var att vi var totalt oförberedda, sjukvården gick redan på knäna innan vi fick första fallet, allting var åt helvete helt enkelt. Så istället för att vara ärliga och säga "Förlåt men vi kan inte göra något, ni kommer alla att bli infekterade, många kommer dö eller få bestående men" så försöker de ändå låta positiva med "Vi satsar på flockimmunitet" som ju är exakt samma sak.

Men det låter ju bättre.

Vilka jävla nollor, fullständigt inkompetenta idioter som styr skutan "Sverige" rakt in i en bergvägg och försöker dessutom få det att låta som om det är en bra plan!
Citera
2020-03-15, 03:15
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Nu vet jag inte vad du syftar på specifikt men i egenskap av att själv vara dödsknarkarnazist så är det jag har läst på de sidor du refererar till av samma typ som ofta förekommer här vilket är sanning med modifikation, exempelvis de 'överdrivna procentsatserna' vilket per se inte är falska men av någon anledning, medvetet eller ej, så har dom valt att inte 'räkna med' det rimligtvis enorma mörkertal på antalet smittade & då får vi mortalitetsnivåer på typ 5%.

Om vi tittar på hur många som misstänks vara smittade men som inte har blivit testade, typ 10x fler än det antal som har blivit bekräftat så sjunker andelen som kommer att dö av detta virus till under 1%.
Jag har svårt att tro att dom medvetet drar en genuin lögn & kör på det, inte ens 'vi' är så puckade.

Inte medvetna lögner, men information som inte går att verifiera förrän långt senare. Du bemötte förresten inte att vissa grupper anser att ekonomisk kollaps vore drömscenariot.
Citera
2020-03-15, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Jo, det är jag övertygad om, men eftersom viruset är så pass nytt/obehandlat. Kan man vara helt säker på att det blir den önskade effekten eller kan det i värsta fall leda till att viruset skulle mutera eller bli aggressivare på en annan nivå?
Värt att poängtera är att jag inte besitter en större kunskap inom ämnet
Ja det finns kliniska studier från Kina som visar att dessa lkm har en effekt på SARS-CoV-2.

I en av dessa studier framgick också att man använt andra lkm som förrvärrade läget för patienterna. Kineserna famlade förstås i blindo i början men en del var alltså positivt.

Generellt kan man säga att många virus använder samma biokemiska processer för att tillverka nya virs och det är de processerna man försöker störa ut med virus-bromsar.

(Jag ska se om jag kan hitta studien/studierna. Isf citerar jag dig igen med länk.)
Citera
2020-03-15, 03:16
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Jag tror att du underskattar Nordfront. Att regeringen är passiva skördar inte bara liv det skördar en jävla massa företag som går i konkurs. Det är inte bara flygbolag, hotell som går dåligt. Nästan alla företag går skit och ni som har drivit ett företag vet hur snabbt det kan gå omkull om intäkterna minskar drastiskt.

Fast just den oron är i princip den enda regering har agerat kring i samband med:

"https://www.riksbank.se/sv/press-och-publicerat/nyheter-och-pressmeddelanden/pressmeddelanden/2020/riksbanken-lanar-ut-upp-till-500-miljarder-for-att-sakerstalla-kreditforsorjningen/"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in