Citat:
Ursprungligen postat av
twoeggs
Massvis med överdrivna procentsatser för dödlighet på friatider.se. Krigsrubriker. På nordfront.se tar de det ett steg längre och skyler inte ens med att corona är det bästa som hänt Sverige på länge. Ekonomisk kollaps är drömscenariot enligt dem. Gå in och läs själv.
Nu vet jag inte vad du syftar på specifikt men i egenskap av att själv vara dödsknarkarnazist så är det jag har läst på de sidor du refererar till av samma typ som ofta förekommer här vilket är sanning med modifikation, exempelvis de 'överdrivna procentsatserna' vilket per se inte är falska men av någon anledning, medvetet eller ej, så har dom valt att inte 'räkna med' det rimligtvis enorma mörkertal på antalet smittade & då får vi mortalitetsnivåer på typ 5%.
Om vi tittar på hur många som misstänks vara smittade men som inte har blivit testade, typ 10x fler än det antal som har blivit bekräftat så sjunker andelen som kommer att dö av detta virus till under 1%.
Jag har svårt att tro att dom medvetet drar en genuin lögn & kör på det, inte ens 'vi' är så puckade.